| Pasek rozrządu Gates - nada się? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | tansky [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-05-2006, 16:40   Pasek rozrządu Gates - nada się? |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 Od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem Carismy 1.6 Classic, oczywiście benzyna. Jako że fura ma na liczniku 80 tyś., a nie znam poprzedniego właściciela, postanowiłem od razu wymienić rozrząd. W euforycznym szale nabyłem na allegro Pasek rozrzadu GATES (Oznaczenia katalogowe: 5212XS i 58153x1HSN). Dopiero po wygraniu aukcji połapałem się, że służy on do Diesla 1.9.
 
 Przyda mi się do czegoś?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hubeeert   Mitsumaniak
 na urlopie
 
 Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 156 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 17695
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-05-2006, 16:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie sądzę... Sam mam Gates'a ale trochę mocniejszego niż standard.
 Forumowicze polecają paski Mitsuboshi
 |  
				| _________________ 
 Thomas Jefferson said:
 1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
 2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
 Just think...
 
  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Chooper   Mitsumaniak
 
  
 Auto: MZR 2.0 DOHC
 Zaproszone osoby: 3
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 98 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 4814
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-05-2006, 16:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hubi, czy ty nie masz nic innego do roboty? przed chwilą nic tu nie było, niezdążyło się doładować i już jesteś...och ty   
 Co do Gatesa....daruj sobie
   |  
				| _________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
 Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-05-2006, 16:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie polecam - przeżyłem strzał z paska gatesa przy przebiegu 60 kkm od wymiany. Na moje szczęscie pierwszy strzelił pasek balasowy, ale przy demontażu okazało się, źe główny trzyma się siłą woli (zniszczone zęby i mocno rociągnięte połącznie paska). Przebieg 100% pewny, ponieważ wymieniłem pasek tuż po zakupie, a strzał nastąpił 2,5 roku później. 
 Jak Hubeeert, wspomniał mitsuboshi (choć ostatnio przenieśli produkcję do Korei) lub Sun......- paski porównywalnej jakości z oryginalnymi.
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KaWu   Mitsumaniak
 Karmine Red
 
  
 Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 72 razy
 Dołączył: 05 Sie 2005
 Posty: 2661
 Skąd: Jawor
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-05-2006, 13:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jezeli Gates produkowany w Legnicy, czyt. Polski to sobie odpusc. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | woxy   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 05 Kwi 2006
 Posty: 204
 Skąd: okolice Chełma
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-05-2006, 13:11   A co o paskach firmy Conti Tech - czy jakoś tak ? |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam wymieniać rozrząd i proponują pasek firmy ContiTech (nie wiem dokładnie jak się to pisze), że niby zakładają już od lat i działają dobrze. Co Wy na to? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adams12 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-05-2006, 13:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | do mitsubishi zaklada sie paski MITSUBOSHI - dobre i niedrogie jesli chca Ci wlozyc contitecha to znaczy ze maja chody u hurtownika i chca wiecej
 zarobic na tym...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | woxy   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 05 Kwi 2006
 Posty: 204
 Skąd: okolice Chełma
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-05-2006, 13:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | A jak mam szukać żeby dobry pasek wybrać, chodzi mi o oznaczenie czy coś. Jeśli VIN pomoże to podaje:
 
 XMCLNDA2AWF020139
 
 1.8 GDI rok 97
 
 Bo jest tych pasków kilka i piszą tylko SHOC DOHC a GDI oznaczeni nie znalazłem
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24477
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-05-2006, 13:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Conti się koledze rozpadł w rękach - przy skręcaniu na boki (po przebiegu 60 tkm); drugi pasek (Mitsuboshi) - z tym samym przebiegiem - wyglądał jak nowy. Ja Conti odradzam. |  
				| Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 31-05-2006, 16:25, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | endriu [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-05-2006, 16:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam kolegów... Jak wygląda sprawa wymiany rozrządu w silniku 4G92 (carisma 1,6,16V,97r.)?
 ? pasek balansowy ?
 ? ile napinaczy ? (rolek)
 ? czy napinacz hydrauliczny ?
 ? jak ustawić koła, czy są jakieś znaki ?
 Proszę też o inne wskazówki z własnego doświadczenia... czy coś może się samo przekręcić, jak jest z tą pompą oleju i "wkładanym śrubokrętem w otwór", itd...
 Zabieram się do wymiany ale sam chyba polegnę - strach przed skopsaniem czegoś jest większy niż te dwie stówki za robotę u mechanika...
 POZDRAWIAM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hubeeert   Mitsumaniak
 na urlopie
 
 Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 156 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 17695
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-05-2006, 16:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=2025 tu są service manuale do ściągnięcia - jak nie będzie samego do 4G92 to ściągnij serwisówkę do Colta 92-96 lub 96- ten sam silnik |  
				| _________________ 
 Thomas Jefferson said:
 1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
 2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
 Just think...
 
  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | endriu [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-05-2006, 16:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | ...acha... jeszcze może podam dla porównania ceny, - pasek MITSUBOSHI - 125 zeta
 - rolka KOYO - 110 zeta
 ceny pochodzą z "telefonicznej oferty" sklepu Warszawa ul.Chłodna 39 tel.624 76 02
 
 [ Dodano: 31-05-2006, 18:21 ]
 ...dzięki Hubi, niestety nie ma tam dosłownie 4G92 ale właśnie ściągam tak jak napisałeś do Colta/Lancera 92/96 - zobaczymy...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matejko   Mitsumaniak
 Macho Paczo
 
  
 Auto: IS220D
 Kraj/Country: Australia
 Pomógł: 146 razy
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 7054
 Skąd: Calish4nia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-05-2006, 16:36 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Hubeeert napisał/a: |  	  | 92-96 lub 96- | 
 
 masz pewnosc ze rozrzad sie nie rozni?? - w cjo i cao silniki sa o 180stopni obrocone(chyba) a jak nie to w carismie w porownaniu z cao na pewno jest obrocony
   |  
				| _________________ Mateusz <Matejko>
 Nissan Juke
 Mazda 2
 Lexus IS220D
 Calish4nia
 
   dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hubeeert   Mitsumaniak
 na urlopie
 
 Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 156 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 17695
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-05-2006, 16:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | A cóż kosztuje zassać plik i obejrzeć? Zresztą proszę Cię - możesz z Capsa pokazać jak wygląda rozrząd? |  
				| _________________ 
 Thomas Jefferson said:
 1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
 2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
 Just think...
 
  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matejko   Mitsumaniak
 Macho Paczo
 
  
 Auto: IS220D
 Kraj/Country: Australia
 Pomógł: 146 razy
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 7054
 Skąd: Calish4nia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-05-2006, 16:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | sprawdzilem w cjo i carismie rozrzad po lewej w cao po prawej 
 
 pewnie ze moge juz szykuje
   |  
				| _________________ Mateusz <Matejko>
 Nissan Juke
 Mazda 2
 Lexus IS220D
 Calish4nia
 
   dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |