[E1x 84-87] Jaki olej do silnika ? E14A 1,8 TD 1987r |
Autor |
Wiadomość |
Abaddon1987 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-03-2009, 13:05 [E1x 84-87] Jaki olej do silnika ? E14A 1,8 TD 1987r
|
|
|
Cześć,
Mam Mitsu Galant z 1987r z silnikiem E14A 1,8 TD z przebiegiem 337 tys. Poprzedni właściciel zalewał silnik olejem Mobil1 0W40, ja tez ostatnie dwa razy takim zalałem. Na silniku widać już ze są wycieki ( zresztą odkąd go kupiłem to nie było tam czysto ). Ostatnio sporo czytałem różnych informacji o dobieraniu oleju do silnika a zwłaszcza do starszych silników. Większość proponuje mineralny aby uszczelnić trochę silnik i żeby syntetyk nie wypłukiwał już i tak wysłużonego silnika. Jak taka zmiana oleju może mieć wpływ na silnik? Jeśli zdecyduje się na mineralny 15W40 to jaką firmę proponujecie ? Dzięki za odpowiedź. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-03-2009, 23:16
|
|
|
Jak już masz zmieniać to na półsyntetyk mobila 10W40. Możesz jeszcze spróbować zalać syntetykiem 5W50 mobila. Ale nie zmieniaj na mineralny. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14386 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-03-2009, 12:02
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | Jak już masz zmieniać to na półsyntetyk mobila 10W40. Możesz jeszcze spróbować zalać syntetykiem 5W50 mobila. Ale nie zmieniaj na mineralny. |
Ale przecież on jeździ na mobilu półsyntetycznym 10W40 Na synetetyk przy tym przebiegu jak już są wycieki?!
A wiesz skąd masz te wycieki? Dużo oleju Ci ubywa? Jeśli są widoczne na silniku to może spod pokrywy zaworów?
Może lepiej spróbować naprawić te wycieki które się da i pozostać przy tym oleju. Możesz zmienić na mineralny, np tego samego producenta albo jakiś inny renomowanej marki. Byle nie żaden polski.. Ale takie coś zalecane jest jak auto bierze olej bo jest zużyty silnik a nie jak wycieka na zewnątrz... Przecież nie ma wielu miejsc przez które może wyciekać. Głównie to uszczelka pod pokrywą zaworów, czasem pod głowicą się delikatnie poci, ale rzadko. Uszczelniacze kół pasowych, uszczelka pod miską. Według mnie lepiej uszczelnić silnik. Chyba, że ciągnie pierścieniami, to już nie ma rady... Jak uszczelniacze to niedużym kosztem wymienisz. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24-03-2009, 12:16
|
|
|
Oj przepraszam, myślałem, że chodzi o syntetyk Mobil1 0W40 a nie Mobil S 10W40 i stąd moja propozycja przejścia na półsyntetyk, albo w ogóle nie zmieniania i pozostania przy syntetyku...
W takim wypadku popieram poprzednika - jeśli uszczelniacze to wymienić i jeździć dalej na półsyntetyku, jak pierścienie, to dobry mineralny. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14386 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-03-2009, 13:17
|
|
|
Nie to ja przepraszam, to ja zinterperetowalem ta jedynke przed 0W40 jako 10W40, bo z reguły używam skrótu Mobil, a nie Mobil1.
Nie pomyślałem nawet że z takim przebiegiem może śmigać na syntetyku.
Także jeśli jeździsz na tym 0W40 to posłuchaj Maretzk-iego |
|
|
|
 |
Abaddon1987 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-03-2009, 23:10
|
|
|
Widzę ze wprowadziłem małe zamieszanie Tak, teraz i wcześniej również silnik był zalewany olejem Mobil1 o parametrach 0W40. Jeśli chodzi o wycieki to tak generalnie trochę spod pokrywy zaworów, trochę miska jest brudna. Musze chyba jak się zrobi trochę bardziej sucho na drogach umyć go, powycierać i dopiero zobaczyć gdzie pojawiają się zacieki. I przy okazji wymiany oleju wymienić jakieś uszczelki. Czy bierze dużo oleju ? Niestety nie sprawdzałem regularnie ale na pewno trochę bierze. Rozumiem że jeśli zmienię na 10W40 (tego samego producenta) to będzie ok ? Aaa właśnie....na czym polega różnica pomiędzy Mobil1 a Mobil S ? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-03-2009, 01:25
|
|
|
Kup nową uszczelkę pod pokrywę zaworów, wymień uszczelniacze wałka rozrządu, wałka balansowego, wału korbowego z obu stron i pompy oleju i zalewaj dalej tym samym olejem
Koniecznie sprawdź czy dużo oleju znika po wymianie tych gumek. Ewentualnie wymień samą uszczelkę pokrywy zaworów i zobacz czy dużo znika. Ewentualnie spróbuj Mobil1 5W50. Jeśli jest troszkę gęstszy. Jak Ci się nie chce/nie chcesz tracić samochodu na dłużej (mechanik) czy cokolwiek innego to po prostu zalej Mobil S 10W40.
Różnica między mobilami to po prostu nazewnictwo
Syntetyk to Mobil 1 o parametrach np 5W5, półsyntetyk to Mobil S albo Mobil Super S o parametrach 10W40 i tyle |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14386 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-03-2009, 09:51
|
|
|
Też jestem za tym żeby najpierw uszczelnić ilnik i sprawdzić ile bierze oleju. Kurcze auto tyle lat i z takim przebiegiem, a śmiga na 0W40, pogratulować
Generalnie podpisuję się pod tym co napisał Maretzky, bo jak wiadomo wyższość syntetyku nad nawet półsyntetykiem jest znaczna. |
|
|
|
 |
Abaddon1987 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2009, 10:10
|
|
|
Rozumiem że to że autko jeździ na oleju 0W40 to silnikowi nic nie zaszkodzi ? Czy w takim wypadku powinienem lepiej zalać 5W40 niż 10W40 ? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14386 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-03-2009, 12:39
|
|
|
Jeśli nie ubywa oleju w uciążliwym tempie to nie zaszkodzi, a wręcz przeciwnie. Olej sytentyczny zapewnia lepszą ochronę i smarowanie silnika względem olejów mineralnych i półsyntetycznych. Tak jak napisał Maretzky. Może uszczelń silnik i wtedy zdecyduj o ewentualnej zmianie oleju na inny. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26-03-2009, 12:48
|
|
|
Nie zaszkodzi, najpierw spróbuj 5W50, może będzie mniej wyciekać (generalnie po prostu zapytaj się w sklepie czy 5W50 jest gęstszy od 0W40), jeśli tak to lej ten, jeśli nie, to albo uszczelnienie silnika, albo 10W40. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Abaddon1987 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2009, 08:30
|
|
|
Ok, dzięki za wszystkie podpowiedzi, tak właśnie zrobię. Zastanawiam się tylko nad ostatnią kwestią - umycia silnika aby zaobserwować wycieki oleju. Czy dobrym pomysłem jest umycie go na myjni samochodowej gdzie jest dostępna opcja mycia silników czy raczej zakasać rękawy i powycierać go szmatami na sucho w garażu ? Czy takie mycie na myjni nie zaszkodzi takim częściom jak alternator i inne związane z elektryką ? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14386 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-03-2009, 10:54
|
|
|
Abaddon1987 na myjniach mają różne sposoby na silniki, ale z tego co wiem to zlewają je mocno wodą i czasem widziałęm jak mają problem z odpaleniem gdy mokry, ale to kwestia przewodów głównie. Ty masz diesla... i w zasadzie mógłbyś go umyć porządnie na myjni, tylko po co? Zapłacisz troszkę kasy a silnik i tak się zaleje, więc może jak uszczelnisz silniczek to warto go będzie umyć na tip-top a narazie szmatkę, ewentualnie nasączoną benzyną i przetrzeć go. Potem zaczekaj tylko aż benzyna odparuje |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-03-2009, 10:56
|
|
|
Nie zaszkodzi możesz umyć i spróbować znaleźć źródło wycieku. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|