 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CJ1A 1.3] Płukanie silnika |
Autor |
Wiadomość |
vitalogy
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 7 Skąd: Łagiewniki
|
Wysłany: 14-03-2009, 20:20 [CJ1A 1.3] Płukanie silnika
|
|
|
Witam. Postanowiłem założyć taki temat ze względu na zaistniałą w moim Colcie (1.3 1999r., 115 tys. przebiegu oraz nieznany olej) sytuację. Otóż jestem po wymianie rozrządu. Miałem wymienić olej i zalać go Shell Helix 10W40, ale po odkręceniu pokrywy zaworów okazało się, że jest sporo zaschniętego oleju, nagaru. Silnik pracuje równo, pali 6 litrów, nie słychać żadnych stuków, puków. Czytając fakty na innych forach postanowiłem przepłukać silnik preparatem LIQUI MOLY Engine Flush i zalać go wspomnianym wyzej Shellem. Proszę o sensowne opinie wtajemniczonych. Pozdrawiam
[ Dodano: 15-03-2009, 15:31 ]
Nikt nie jest w temacie? |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 15-03-2009, 20:21
|
|
|
Ale co konkretnie chciałbyś wiedzieć? Zalewasz na gorącym silniku, płukanka krąży po silniku razem z olejem, po czym spuszczasz olej i zalewasz nowym. Finito. |
|
|
|
 |
vitalogy
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 7 Skąd: Łagiewniki
|
Wysłany: 15-03-2009, 21:21
|
|
|
Jasne... Samo płukanie od strony technicznej jest proste, bo pisze na opakowaniu produktu. Myślałem jednak, że forumowicze wtajemniczeni odpowiedzą na temat bardziej szczegółowo... |
|
|
|
 |
knut
Nowy Forumowicz

Auto: był Colt 1.3 12V '97
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 19 Gru 2008 Posty: 29 Skąd: Łódź | Sieradz
|
Wysłany: 24-03-2009, 23:31
|
|
|
p(ł)ukać, p(ł)ukać i jeszcze raz p(ł)ukać - przy syntetyku nie trzeba tak często, jesli silnik jest ok to nic stać się nie może |
_________________
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-03-2009, 01:20
|
|
|
Ja bym się tylko zastanawiał czy jak jest dużo nagaru osadzonego to po pierwsze - rozpuszczając go mogą kawałki poodpadać i narobić szkód ? A po drugie czy uszczelniacze nie powiedzą "papa" i będzie rzygać z nich olejem po płukanku. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 21-05-2014, 21:36
|
|
|
Witam
Znalazłem ten temat zamiast zakładać nowego .
Powinienem już wymienić olej , do tej pory używany Mobil 10W40 .
Colt CJ1A , 191Kkm , bierze 0,4-0,5L na 1000km .
Silnik suchy , pod korkiem wlewu oleju i pod samą pokrywą
nic złego się nie widać .
Zastanawiam się nad płukanką czy użyć czy nie , już mam kupioną :
VALVOLINE VPS ENGINE FLUSH .
Olej zmieniam na Valvoline maxlife 10W40 .
pozdro |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|