[CA4A 1.6] Uszczelka Glowicy |
Autor |
Wiadomość |
gitarr [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2009, 21:10 [CA4A 1.6] Uszczelka Glowicy
|
|
|
Jakis rok temu wymienialem uszczelke pod glowica, bo wydmuchalo i miedzy tlokami. Tym razem leje mi sie olej spod glowicy. Zamierzam sam zabrac sie za wymiane.
Oto moje pytania:
1. Czy musze planowac glowice? (rok temu byla planowana)
2. Jakim momentem dokreca sie glowice?
3. Czy firma elring to bedzie dobry wybor? |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 29-03-2009, 22:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2009, 21:20
|
|
|
1. Wszystko zależy od tego, jak mocno była splanowana poprzednim razem i w jakim stanie jest teraz.
2. Ściągnij service manual z działu download, tam masz wszystko. 0->75 Nm->luzowanie->20Nm->90 st.->90 st. Pamiętaj o odpowiedniej kolejności dokręcania śrub.
3. Bardzo dobry. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26-03-2009, 07:50
|
|
|
1. Trzeba przynajmniej zabielić w/g mnie.
Reszta j/w |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 26-03-2009, 09:17
|
|
|
tak czy inaczej musisz delikatnie splanowac głowice |
_________________
 |
|
|
|
 |
gitarr [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2009, 18:31
|
|
|
Czy powinienem tez wymienic szpilki glowicy na nowe? |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2009, 19:08
|
|
|
gitarr napisał/a: | Czy powinienem tez wymienic szpilki glowicy na nowe? | Wszystko zależy od tego, w jakim stanie są obecne. Serwisówka nic nie mówi o konieczności zmiany szpilek, ale zdarza się, że stare szpilki "płyną" podczas wykręcania i wkręcania - wówczas warto wymienić. Komplet śrub Ajusa kosztuje ok. 60 PLN, więc nawet jeśli poczujesz, że należy zamienić oryginały nowymi, finansowo nie zrujnujesz się. |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 26-03-2009, 19:30
|
|
|
jeżeli ze szpilkami wszystko jest ok to zostaw te stare |
_________________
 |
|
|
|
 |
miki4x4
Mitsumaniak Miki
Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 467 Skąd: KMY
|
Wysłany: 27-03-2009, 20:53
|
|
|
nigdy przy planowaniu głowicy nie zostawia się starych śrub...litości....tak robia tylko "paproki z wiejskiej stodoły" nie mechanicy |
_________________ Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-03-2009, 23:35
|
|
|
miki4x4, dlaczego ? Ja jeżdżę na śrubach z pierwszego montażu, planowałem a dokładniej zabielałem głowicę 3 razy, skręcałem 3 razy na tych śrubach i wszystko śmiga jak należy
Inna sprawa, że w Galu te śruby są prawie niezniszczalne |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 28-03-2009, 00:31
|
|
|
miki4x4 napisał/a: | nigdy przy planowaniu głowicy nie zostawia się starych śrub...litości....tak robia tylko "paproki z wiejskiej stodoły" nie mechanicy |
bzdura !! jeżeli szpilki są dobre to sie ich nie wymienia |
_________________
 |
|
|
|
 |
miki4x4
Mitsumaniak Miki
Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 467 Skąd: KMY
|
Wysłany: 28-03-2009, 07:46
|
|
|
A jak sprawdzisz czy szpilki są dobre ?? Wizualnie |
_________________ Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 28-03-2009, 08:33
|
|
|
miki4x4 napisał/a: | A jak sprawdzisz czy szpilki są dobre ?? Wizualnie |
wystarczy nakręcic nakrętne |
_________________
 |
|
|
|
 |
miki4x4
Mitsumaniak Miki
Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 467 Skąd: KMY
|
Wysłany: 28-03-2009, 10:41
|
|
|
wybacz - ale nie masz pojęcia w jaki sposób szpilki ulegają zużyciu... |
_________________ Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 |
|
|
|
 |
COLTER80 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2009, 10:56
|
|
|
jeśli była wymieniana uszczelka i znowu cieknie to warto wymienić szpilki.
Głowicę trzeba zabielić. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 28-03-2009, 10:58
|
|
|
miki4x4, mierzysz ich długość czy nie są wyciągnięte po prostu. Jak nie są to je montujesz. Jak są wywalasz. Jak pływają to też wywalasz, ot cała filozofia. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|