Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.3] SILNIK - Jak jest zimny jedzie sam
Autor Wiadomość
aterzyk 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star, 1.3, 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 8
Skąd: Toruń
  Wysłany: 01-04-2009, 21:08   [MSS 1.3] SILNIK - Jak jest zimny jedzie sam

Witam

Jestem posiadaczem SS 1999 - 1,3. Wszystko OK, mało pali (zwłaszcza na paliwie z NESTE) ani mechanicy ani podłączenie kompa do programu nic nie wykazało. Przegląd OK. Przepustnica czyta (sprawdzone). Jednak jak jest zimny przez kilka minut na 2 i 3 biegu jedzie sam - bez dodawania gazu (noga na podłodze). Po kilku minutach po rozgrzaniu problem znika. Komputer podczas jazdy w tym cyklu perpetum mobile :) wskazuje zużycie 11 l/100. Czytałem dokładnie forum ale wydaje mi się, że tego problemu nikt nie sygnalizował. Z góry wielkie dzięki za wszelkie sugestie - mechanicy wymiękają, może ktoś z Was pomoże??? Pozdrawiam.

Artur
Ostatnio zmieniony przez JCH 08-04-2009, 16:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Japko 
Forumowicz
Rabbit Star

Auto: MSS 1,9 Di-D 2001 Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 107
Skąd: Polska
Wysłany: 01-04-2009, 21:23   

Może opisz dokładniej co się dzieje, bo że jedzie sam to trochę mało. Z górki może jechać sam, jak wrzucisz bieg i nie dodajesz gazu i sprzęgła nie wciskasz to także jedzie sam, więc sam rozumiesz :) Ja zrozumiałem to tak, że sam "dodaje gazu" i rozpędza się bez wciskania pedału. Oczywiście jeśli się mylę popraw mnie :)
Pozdrawiam
 
 
aterzyk 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star, 1.3, 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 8
Skąd: Toruń
Wysłany: 01-04-2009, 21:30   

Oj jajcarz z Ciebie :) . Jedzie po prostej - równomiernie nie zwalnia mimo że ja nie dodaję gazu (nie naciskam zarówno sprzęgła jak i gazu) - zachowuje się tak na drugim i trzecim biegu - prędkość około 20 km/h jednostajnie - nie przyspiesza i nie zwalnia. Muszę wdusić hamulec żeby się zatrzymał. Jak się rozgrzeje problem znika - Teraz OK?
 
 
Victor
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2009, 22:44   

Tym mechanikom to nawet nie pozwól myć samochodu.
Na zimnym silniku masz dużo większe obroty, inną mieszankę paliwa i jest to normalne.
Mój spejsik też tak ma, poprzednie samochody nissan, punto też tak miały.
Jedyne czym się możesz martwić to do jakich mechaników jeździsz.
 
 
djandrew
[Usunięty]

Wysłany: 02-04-2009, 00:34   

Victor dobrze napisał. To jest na tej zasadzie co w starych autach miałeś ssanie na zimnym silniku uruchamiane manualnie poprzez jakąś dźwignie w kabinie (np. w maluchu lub w CC 700 tak było) Wtedy samochodzik sam jechał i to nawet nieźle się rozpędzał. W nowszych autach też na zimnym silniku potrzeba więcej mieszanki tylko że tym wszystkim steruje komputer i kierowca nie ma nic do tego.
 
 
aterzyk 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star, 1.3, 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 8
Skąd: Toruń
Wysłany: 02-04-2009, 05:18   

Dzięki za odpowiedzi, miałem malucha i rzeczywiście pamiętam nawet specjalną dźwigienkę do włączania ssania. Tak też myślałem że to może mieć związek ze ssaniem - czytałem to na forum w wątku gdzie ktoś pisał o nierównomiernych obrotach na zimnym silniku. Skoro to normalne to przestaję się martwić - pozdrawiam
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 02-04-2009, 07:42   

A ile masz obrotów na zimnym ?
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-04-2009, 08:42   

djandrew napisał/a:
Victor dobrze napisał. To jest na tej zasadzie co w starych autach miałeś ssanie na zimnym silniku uruchamiane manualnie poprzez jakąś dźwignie w kabinie (np. w maluchu lub w CC 700 tak było) Wtedy samochodzik sam jechał i to nawet nieźle się rozpędzał. W nowszych autach też na zimnym silniku potrzeba więcej mieszanki tylko że tym wszystkim steruje komputer i kierowca nie ma nic do tego.

w skrócie rzecz ujmując tak własnie jest.
aterzyk, nie martw się ...Twoje auto zachowuje się jak najbardziej prawidłowo ...mój Gal i poprzedni Lancer też tak miał :)
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
halbog 
Mitsumaniak
Homo Swidnicensis


Auto: Kia Carens 2,0 CRDi 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 465
Skąd: Świdnica
Wysłany: 02-04-2009, 10:04   

Na pociechę Ci napiszę, że m - c temu mój Mss na ssaniu przejeżdzał bez dodawania gazu połowę z 4 km drogi do pracy:). Ten typ tak ma, a suzuki miałem tak samo. Teraz, jak jest ciepło, to już po dosłownie chwili obroty spatają poniżej 1000.
Pozdrawiam
Bogdan
_________________
Z wiatrem we włosach:)
 
 
 
Gabriel68 
Forumowicz


Auto: MSS Space Star 1.3 Family 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 02-04-2009, 12:53   

Aterzyk jako, że też mam ten silnik potwierdzam ,ze to normalne, chociaż pytanie Cnsa o liczbę obrotów jest zasadne, bo jak za dużo to jednak może być coś nie halo. U mnie na zimnym obroty stabilizują się w granicach 1500. I efekt jest taki jak mówisz na 2 i 3 można sobie jechać z "wirtualnym tempomatem" Po rozgrzaniu obroty stabilizują się na około 600-700. W moim przypadku zagrzewa się po około 2 do 3 kilometrów.
Cytat:

mało pali (zwłaszcza na paliwie z NESTE)

A tę myśl mógłbyś rozwinąć. Ja śmigam niezmiennie na vpower95 shella i zimą w mieście poniżej 9 litrów nie daję rady zejść. Za miastem jest dużo lepiej w granicach 6 litrów, ale bez szaleństwa na drodze. (rekord to 5,4 litra, ale niemal zasnąłem za kierownicą) Generalnie nie jestem zachwycony przepałami tego silnika w mieście.
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 02-04-2009, 15:24   

Normalny objaw działania automatycznego ssania.... Ja u staruszka w Passacie 1,8 potrafiłem dojść biegami do 5 i wtedy sprzęt osiągał 50-60km/h.... Ale to była 8 zaworówka, w Spejsie na zimnym dochodzę do 2-3 biegu.
 
 
 
aterzyk 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star, 1.3, 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 8
Skąd: Toruń
Wysłany: 02-04-2009, 21:59   

Bardzo dziękuję wszystkim - uspokoiliście mnie, widzę, że można na Was liczyć.

cns80 - jutro rano sprawdzę i odpowiem

Gabriel68 - kiedyś znajomy kierowca zawodowy (jak miałem jeszcze malucha) poradził mi tankowanie na Neste. Przed MSS miałem Nissana Micra - różnica diametralna, najgorsze paliwo jest na BP - przejechałem zawsze najmniej kilometrów. Teraz do MSS tankuję tylko na Neste i wychodzi ok. 400 km za 100 zł - co daje ok. 6,4 na setkę. Nie jestem związany w żaden sposób z Neste żebyś nie myślał że to jakaś kryptoreklama ale sprawdź sam - poważnie jest różnica. Zresztą z tego co pamiętam na tym forum już czytałem o paliwie z tej stacji i ktoś twierdził to samo...

Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz dziękuję
 
 
xjacobs 
mod MSS

Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 762
Skąd: Giżycko/Warszawa
Wysłany: 02-04-2009, 22:45   

Tak jak już wyżej napisali, to jest całkowicie normalne i śmiem twierdzić, że tak jest nie tylko na zimnym silniku :)
ostatnio mam okazję dużo więcej powozić grande punto 1.4 lpg i tam jest identyko, po prostu samochod musi pracowac na swoich obrotach, jak jedzie za wolno, to sie rozpędza zeby te obroty wyrównać, żadna filozofia :)
_________________

 
 
 
aterzyk 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star, 1.3, 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 8
Skąd: Toruń
Wysłany: 03-04-2009, 22:26   

cns80 - nie mam obrotomierza... :oops:
 
 
Gabriel68 
Forumowicz


Auto: MSS Space Star 1.3 Family 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 03-04-2009, 22:37   

aterzyk napisał/a:
cns80 - nie mam obrotomierza... :oops:


Aterzyk piwko dla Ciebie żeś mnie z wieczora rozbawił :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.