Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: swinks_UK
12-04-2009, 16:11
[FAQ] Olej silnikowy do Galanta EAxx
Autor Wiadomość
tosztotomasz 
Mitsumaniak
StingRay Driver


Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 362
Skąd: LPU
Wysłany: 24-03-2009, 14:21   

morosophem napisał/a:
http://www.upload4free.co...32272-oleje.pdf


Świetny artykuł :!:

Chociaż... tak zacząłem analizować te normy producenckie i większość oliw z wyższej półki posiada normę vw 502 00. Znalazłem natomiast tylko jeden olej który ma MB 229.5 i bynajmniej nie jest to gloryfikowany Liqui Moly ale szwajcarski Motorex 5w30.



Jednocześnie zacząłem się zastanawiać czy to 5w30 wystarczy na nasze warunki?

Co ciekawe, przy okazji znalazłem coś takiego:

_________________
Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-03-2009, 14:35   

skull napisał/a:
mi niestety bierze olej silnik 2,4GDI,wcześniej w starszym Nissanie z podobnym przebiegiem od wymiany do wymiany prawie nic nie dolewałem.W przypadku miśka jak wybieram się w dalszą podróż przykładowo ponad 1000km,muszę brać ze sobą olej bo będzie potrzeba dolania :| Olej mam 5W40 Elf.


No, niestety GDI może brać więcej oleju niż się przyjmuje. Nie wiem, czemu, ale często się tak dzieje... :doubt:
Mój GDI brał ok. 0.8l na ok. 10000km. Nic nadzwyczajnego, silnik był suchy, emisja w normie (nawet lepiej niż w normie :mrgreen: ). Po prostu tak miał. Ograniczyłem to do ok. 0.5l między wymianami przez stosowanie MolySlip. Była to jest tańsza opcja iż wymiana uszczelniaczy zaworowych.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 24-03-2009, 16:54   

Cytat:
Mój GDI brał ok. 0.8l na ok. 10000km. Nic nadzwyczajnego, silnik był suchy, emisja w normie (nawet lepiej niż w normie :mrgreen: )

dokładnie tak samo jest w moim przypadku :? też przestałem przejmować się tym faktem :wink: a ten środek MolySlip dolewasz przy zmianie oleju?
_________________

 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-03-2009, 17:48   

Tak, mniej więcej co 2 wymianę. Teraz nie muszę, bo V6 nie jest tak uciążliwa.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 24-03-2009, 19:13   

Dzięki, nie wiedziałem, że są skłonni do takowych.:)
 
 
spidernet 
Forumowicz


Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 287
Skąd: WLKP
Wysłany: 27-03-2009, 13:02   

Mój Gal nie bierze nic oleju. Przejechałem dobre 10tyś km i nie dolewałem ani kropli. Jak ktoś mi powie, że to źle to go wyśmieję :P
 
 
 
berti
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2009, 14:55   

To i ja się dołączę,
Moja Galerka ma realneo przebiegu 160 tys. przez pierwsze 15 tys km (trochę się zagapiłem :) ) musiałem dolać ok 600 ml (syntetyk Castrol Magnatec). Jednak spora część ubytków spowodowana była przez wycieki pod pokrywami zaworów. Po wymianie uszczelek zrobiłem ok 5 tys km i na razie nie widzę różnicy w poziomie oleju. Zobaczymy jak będzie przez następne 5 kkm.

Poprzednio miałem anielsko-japońską maszyną - Nissana Primera P10 z 2-litrowym silnikiem o mocy 136 KM (SR20DE). Ta konstrukcja do dzisiaj mnie zadziwia. Jak oddawałem auto bratu rok temu miało 320kkm (z czego 100kkm na gazie) i zużycie oleju (półsyntetyki różnej maści) pomiędzy wymianami było niezauważalne. Do tego po 13 latach i ponad 300kkm na hamowni silnik prezentował taką samą moc co w danych fabrycznych.
Co ciekawe, mam kilku kolegów, którzy od roku jeżdżą służbowymi Oplami Astra III z silnikami 1.3 cdi i musza pomiędzy wymianami dolewać ok 1 l. oleju. Jeździli z tym do serwisu, gdzie zostali odełani do instrukcji obsługi - a tam wyraźnie napisane, że norma zużycia oleju to 0,8 l/10 000km :)

Pozdrawiam
Bartek
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 27-03-2009, 15:50   

berti napisał/a:
Poprzednio miałem anielsko-japońską maszyną - Nissana Primera P10 z 2-litrowym silnikiem o mocy 136 KM (SR20DE). Ta konstrukcja do dzisiaj mnie zadziwia.

dokładnie Nissany to super maszyny:)Szkoda że nie mają ciekawych Vanów :wink: Tak w temacie czy ktoś odczuł mniejsze zużycie oleju przy zmianie z syntetyka na półsyntetyk.
_________________

 
 
 
Grid 
Forumowicz

Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-03-2009, 23:24   

xostry napisał/a:
Przejechalem 10 tys. km i jeszcze nic nie dolalem :) Czy powinienem sie martwic :?:


Pojeździj trochę z wskazówką obrotomierza na 5-6tys 8) Nie dość że będzie frajda, to i zobaczysz że silnik olej jednak potrafi brać.

Silniczek z dobrze dobranym olejem, nie męczony, jeżdżony na dłuższych dystansach (nie do sklepu za rogiem) faktycznie oleju może nie brać prawie wcale. Ale w miejskich warunkach (niedogrzany silnik, krótkie dystanse) i w jeździe z piskiem od świateł do świateł byłby święty jakby nie wziął!

Pozdr,
Grid
 
 
eddi1977 
Forumowicz


Auto: uno 900 :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 194
Skąd: Otwock,Chełm
Wysłany: 03-04-2009, 22:31   [EA5W 2.5] Syntetyk czy półsyntetyk?

Witam.Może ktoś doradzi?Do rzeczy.W tamtym roku po zakupie samochodu wymieniłem olej na syntetyk Havoline (Texaco).Wszystko dobrze ale silnik się spocił.Wygląda jakby spod klawiatury wszędzie popuszczało ale słabo się znam więc...Teraz znowu wymiana.Po lektórze forum postanowiłem kupić Valvoline tylko nie wiem czy znów zalać 5w40 czy 10w40,może taki był poprzednio lany i stąd wycieki.Po zakupie silnik był czysty i nie był umyty.Stan na bagnecie spadł z max na środek.Ostatnio nawet zauważyłem że nie klekocze bezpośrednio po odpaleniu tak jak w zimie to było,teraz prawie nic.Może to zasługa większej temp?Jak był duży mróz(auto na dworze) to przez chwilę była cisza,później trochę poklekotało (2-3 min) i później już cisza.Niepotrzebnie się rozpisałem.
Wracając do problemu,Jaki olej zalelibyście na moim miejscu?Syntetyk czy pół?
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-04-2009, 22:37   

bez względu na przebieg producent zaleca 10W40 , osobiscie też polecam 10W40 ,najlepsze rozwiazanie :wink:
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 03-04-2009, 22:37   

Syntetyk. Dopóki nie musisz dolewać od wymiany do wymiany lej syntetyk.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
eddi1977 
Forumowicz


Auto: uno 900 :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 194
Skąd: Otwock,Chełm
Wysłany: 04-04-2009, 20:36   

Teraz to już wszystko jasne :D
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 04-04-2009, 22:34   

Może zmień po prostu uszczelkę pod deklem jak się stamtąd poci i będzie spokój :D
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-04-2009, 08:55   

deejay napisał/a:
bez względu na przebieg producent zaleca 10W40

a skąd masz takie informacje??
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.