[EA5A 2.5] wymiana swiec - pytanko |
Autor |
Wiadomość |
Wiktor
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6, 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 331 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22-01-2009, 15:07
|
|
|
yaro1976 napisał/a: | Bartek napisał/a: | Wiktor napisał/a: | w jakim celu wymienialiscie uszczelki pod pokrywami zaworow??? |
Moja się pociła |
moja również |
w takim razie wymienialiscie z tego powodu a nie dlatego ze podczas wymiany swiec trzeba zdiac pokrywe zaworow. |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-01-2009, 15:32
|
|
|
Wiktor napisał/a: | yaro1976 napisał/a: | Bartek napisał/a: | Wiktor napisał/a: | w jakim celu wymienialiscie uszczelki pod pokrywami zaworow??? |
Moja się pociła |
moja również |
w takim razie wymienialiscie z tego powodu a nie dlatego ze podczas wymiany swiec trzeba zdiac pokrywe zaworow. |
dokładnie, dwie pieczenie przy jednym grzebaniu, mnie osobiście bardzo wnerwia zalany silnik |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
Wiktor
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6, 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 331 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22-01-2009, 17:01
|
|
|
yaro1976 napisał/a: | Wiktor napisał/a: | yaro1976 napisał/a: | Bartek napisał/a: | Wiktor napisał/a: | w jakim celu wymienialiscie uszczelki pod pokrywami zaworow??? |
Moja się pociła |
moja również |
w takim razie wymienialiscie z tego powodu a nie dlatego ze podczas wymiany swiec trzeba zdiac pokrywe zaworow. |
dokładnie, dwie pieczenie przy jednym grzebaniu, mnie osobiście bardzo wnerwia zalany silnik |
mnie na szczescie wycieki z silnika jeszcze omijaja, mam nadzieje ze na długo |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10682 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 22-01-2009, 21:39
|
|
|
Wiktor, sprwdz dokałdnie tylna głowice,
Kurcze wracajac do tych ukrytych śrub, czy one idą pionowo w dół? CO one trzymają.... az musze sprawdzić, moze jak mi LPG zakładali to nie mam od tamtej pory. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Wiktor
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6, 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 331 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22-01-2009, 22:47
|
|
|
Marcino napisał/a: | Wiktor, sprwdz dokałdnie tylna głowice,
Kurcze wracajac do tych ukrytych śrub, czy one idą pionowo w dół? CO one trzymają.... az musze sprawdzić, moze jak mi LPG zakładali to nie mam od tamtej pory. |
z uszczelek mi nie cieknie, moze dlatego ze mam jeszcze w miare maly przebieg, mam lekkie pocenie ale z pod korka wlewu oleju, zastanawiam sie czy da sie kupic sama uszczelke do korka (tak zrobilem w oplu bo mialem kiedys ten sam problem) czy trzeba zamowic caly korek. Jutro sie pewnie dowiem, bo mam zamiar zadzwonic do serwisu z pytaniem o cene drążków kierowniczych. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-01-2009, 00:17
|
|
|
Marcino napisał/a: | Kurcze wracajac do tych ukrytych śrub, czy one idą pionowo w dół? CO one trzymają.... |
Śruby z tyłu silnika raczej ida w poziomie. Przykręcasz nimi wspornik kolektora dolotowego. |
_________________
 |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-01-2009, 14:53
|
|
|
Wiktor -->
wymień tę uszczelkę pod korkiem, kosztuje niewiele w ASO, ja miałem stara strasznie sparciałą. Ale nowa nie załatwi problemu całkowicie - trzeba po prostu odpowiednio zakręcać korek - przy max. dokręceniu wcale nie jest najlepiej dociśnięty. Lekko go wtedy odkręcaj aż poczujesz największy opór.
Też mi tak ciekło spod korka, teraz od 1.5 roku zero pocenia. |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
Lisek
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 61 Skąd: Polska
|
Wysłany: 04-04-2009, 00:34
|
|
|
Mi podobnie ciekło spod korka - przy max dokręceniu cofnąłem o 1cm i jest ok. przy okazji wymiany świec wyczyściłem niektóre odmy. |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-04-2009, 08:57
|
|
|
będę wymieniał świece i kable niedługo (+ przy okazji czyszczenie przepustnicy i popychaczy), kilka pytań...
1) świece DENSO IK20, jeździ ktoś na nich ? chcę je kupić zamiast tych platynowych NGK
2) w katalogach NGK nie widzę przewodów do 6a13... zresztą nigdzie ich nei mogę znaleźć w sklepach. Miał ktoś do czynienia z przewodami SENTECH ?
3) uszczelki pod pokrywy zaworów - Swees napomknął mi o tym, że się je kładzie na jakimś kleju wysokotemperaturowym, prawda li to, jesli tak, to na jakim ? |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 06-04-2009, 09:06
|
|
|
Cytat: | Miał ktoś do czynienia z przewodami SENTECH ? |
Na trzy podejscia-1kpl byl oddany. Swiecily po kupnie. Auta: Golf, Polo, Primera. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8675 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 06-04-2009, 10:12
|
|
|
xor napisał/a: |
2) w katalogach NGK nie widzę przewodów do 6a13... zresztą nigdzie ich nei mogę znaleźć w sklepach. |
Dzwoń do Marka Malika - on na pewno je będzie miał sam u niego je brałem : ) |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-04-2009, 10:37
|
|
|
ale zaraz zaraz... jak jest z przewodami w tym silniku (6a13) - są wysokiego napięcia, czy zwykłe, niskiego i fajko-cewki jak w GDI ? |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10682 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 06-04-2009, 11:34
|
|
|
xor napisał/a: | ale zaraz zaraz... jak jest z przewodami w tym silniku (6a13) - są wysokiego napięcia, czy zwykłe, niskiego i fajko-cewki jak w GDI ? |
Sa przewody wysokiego napiecią w 2.5m bo jest normalna kopułka.
Najlepiej zadzwon do Japanze. On mi dobierał przewody i sa git. zreszta na tych samych jedził już wczesniej Krzysio1972 i jest wszytko ok a ceny naprawde niezłe.
Co do swiec to nie wiem w jakiej cenie masz te Denso... ja płaciłem u niego za platyny chyba 32zł/szt te z mniejsza przerwa 0.9mm ale jak dla mnie do LPG to sa nawet lepsze podobno.
Aha pod uszczelki w pokrywach nie dawałem zadnego kleju czy silinkonu. Stare które musiłem wydłubać w kawałkach zwałszcza na tylnej głowicy były bardzo twrade, kruche i scisniete. Nowe od Marka co załozyłem to wystawały z pokrywy wiec musi być sczelnie. Załozyłem bez zadnego silikonu i jest super. Suchutko, zadnych oznak ze sie poci. Przy okazji doszczelniłem profilktycznie zaślepke wałka rozrzadu z przodu - silikonem wysokotemperaturowym, bo nie miałem pewnoeści ze jest ok, a być moze był to tylko olej z pod korka lub pokrywy.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-04-2009, 11:52
|
|
|
hmm, ok, uderzę do Japaneze. Denso IK20 po ok. 45pln są na allegro.
Wolałbym denso w sumie tylko dlatego, że irydowe - fajniej brzmi jak platynowe...
A te przewody poniżej 200pln ? Na razie i tak same świece wymienię, trochę nie stać mnie na wymianę potencjalnie dobrych przewodów na inne dobre.
A mam drgania (niewielkie, nierównomierne) tak na luzie, jak i w czasie jazdy. Dynamika ok, szarpnięć żadnych większych nie ma. |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
pawlos
Mitsumaniak Boski wiatr

Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 518 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 06-04-2009, 11:59
|
|
|
Ja kupowałem przewody u Japaneze niedawno i niestety już nie ma tych sentechów
z dobrych przewodów wg.Marka są w tej chwili dostępne tylko Niparts w cenie około 300 zł
takie też u niego zakupiłem i jestem bardzo zadowolony
pozdrawiam |
_________________ reprezentant DREAM TEAM 2012
 |
|
|
|
 |
|