Wymiana rozrządu. Jak odkręcić koło pasowe? POMOCY!!! |
Autor |
Wiadomość |
MichalGubin
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 20 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 06-04-2009, 21:46 Wymiana rozrządu. Jak odkręcić koło pasowe? POMOCY!!!
|
|
|
Witam, jestem w trakcie wymiany rozrządu, ale zatrzymałem się w momencie zdjęcia koła pasowego. Po prostu nie mogę go zdjąć, a nie chce robić nic na siłę. Może jest na forum ktoś kto mógł by poradzić mi jak to zrobić.
Mechanik powiedział mi że śruba do przykręcenia koła pasowego mogła być sklejona w serwisie w niemczech czy to możliwe? Może jest na forum ktoś kto podjął by się wymiany tego rozrządu? |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 06-04-2009, 21:50
|
|
|
potrzebujesz pneumatyczny klucz udarowy - inne metoda, niezdrowa i niepolecana to strzał ze sprzęgła |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
MichalGubin
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 20 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 06-04-2009, 22:00
|
|
|
Próbowałem używać klucz pneumatyczny do kół aut ciężarowych ale nie dał rady. |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 06-04-2009, 22:14
|
|
|
w takim razie mamy realny problem |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
MichalGubin
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 20 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 06-04-2009, 22:18
|
|
|
ale nie jestem pewien czy ten klucz jest udarowy... a czy to możliwe żeby w serwisie skleili tą śrubę? Co do tego strzelania ze sprzęgła to słyszałem i się trochę boję i na razie nie znalazłem nikogo kto by się tego podjął. A tak ps. to w którą stronę odkręca się to koło pasowe. Z tego co wyczytałem w manualu mitsubishi to w prawo. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 06-04-2009, 22:34
|
|
|
Jeśli do odkręcania kół w ciężarówkach to musi być udarowy. Popatrz na gwint. Z której strony silnika masz rozrząd? |
|
|
|
 |
MichalGubin
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 20 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 06-04-2009, 23:18
|
|
|
Z lewej patrzac od przodu auta. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 06-04-2009, 23:21
|
|
|
Czyli koło obraca się w prawo, więc powinno być odkręcane w lewo. |
|
|
|
 |
MichalGubin
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 20 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 06-04-2009, 23:44
|
|
|
W każdym razie śruba się nie poddaje. Auto stoi już tydzień i kończą się pomysły i cierpliwość. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 06-04-2009, 23:55
|
|
|
Ani w lewo ani w prawo? A wał się obraca jak próbujesz odkręcić tym kluczem? Może zwiększ moment na kluczu.. Jeśli nie daje rady pneumatycznym to ciężko będzie. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 07-04-2009, 00:05
|
|
|
MichalGubin, możesz mieć problem. Jeśli próbowałeś odkręcać kluczem do ciężarowych z momentem ok. 2,5k Nm to możesz go nawet strzałem z rozrusznika odkręcić. W klej raczej wątpię. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
MichalGubin
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 20 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 07-04-2009, 00:13
|
|
|
To że mam problem już zdążyłem zauważyć, a z tym kluczem to nie wiem jak to jest naprawdę, nie ma mnie teraz w miejscowości gdzie stoi auto i wiem tyle ile poinformowano mnie przez telefon, ale nie wydaje mi sie żeby to był klucz z takim momentem. Jakie są zagrożenia kręcenia śruby silnikiem? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 07-04-2009, 00:29
|
|
|
Czyli to jakiś mechanik odkręcał? Może ten klucz już kończył żywot? Musisz spróbować innym... Stara metoda to przecinak i młotek, ale nie jest bardziej skuteczna od klucza udarowego. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 07-04-2009, 00:40
|
|
|
MichalGubin napisał/a: | nie wydaje mi sie żeby to był klucz z takim momentem | Jeśli do samochodów ciężarowych to będzie miał coś w okolicach tej wartości.
MichalGubin napisał/a: | Jakie są zagrożenia kręcenia śruby silnikiem? | Zwichrowanie wału korbowego. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Lipa
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 automat sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Gru 2008 Posty: 301 Skąd: Jantar
|
Wysłany: 07-04-2009, 07:47
|
|
|
Mam pytanko, czy kwota 200zł za wymianę rozrządu z gwarancją u mechanika, była warta takiego poświęcenia, i czasu nieużytkowania auta?? |
|
|
|
 |
|