Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9 DID] Sworzeń przedniego wahacza
Autor Wiadomość
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 13-02-2009, 10:22   

OK, dzięki za radę.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
wolgaster 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 276
Skąd: Jelenia Góra City
Wysłany: 13-02-2009, 15:45   

Chcę wymienić już komplet, żeby mieć na jakiś czas spokój. Sworznie wymieniałem 10 miesięcy temu GMB ale co z tego skoro sworzeń jest OK ale luz powstał gdzie indziej. W każdym razie wymienię. Wachacze wezmę chyba od tego gościa:
Pytałem kilku użytkowników którzy od niego brali i podobno są OK.
http://www.allegro.pl/ite..._1999_nowy.html
W każdym razie zobaczy się :D
_________________

 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 07-04-2009, 22:02   

wolgaster napisał/a:
U mnie też sworzeń ma luz tyle że w miejscu gdzie jest wprasowany w wahacz więc czeka mnie wymiana całego wahacza.


O cholerka...skąd mam wiedzieć, gdzie jest luz?? Na przeglądzie gość powiedział, że sworzeń ma luz i koniec. Zaznaczył tylko, że trzeba się spytać, czy można dostać taki na wcisk.
Hmmmm...
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
arthus
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2009, 23:00   

A ja jestm juz po wymianie. Sworznie kupiłem u Japaneze - po prostu powiedziałem jaki rocznik, model i już - przysłał właściwe :P . Przy okazji wymieniłem też gumy stabilizatora. Dzisiaj jechałem i trzeba przyznać, że znowu w środku zaległa błoga cisza - zero stuków i trzasków 8)

Pozdrawiam
Arthus
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 07-04-2009, 23:37   

nie wierze....w carismie nwaet jak jest wszystko nowe to słychać zawiechę jakby nie było podłogi :D
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 07-04-2009, 23:38   

...i tylną półkę :mrgreen:

dzięki @Arthus za wieści - kupuję same sworznie. Jakiej firmy nabyłeś?
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
arthus
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2009, 00:49   

maxwell61 napisał/a:
nie wierze....w carismie nwaet jak jest wszystko nowe to słychać zawiechę jakby nie było podłogi :D

No... miałem na myśli powrót do stanu poprzedniego, czyli normalny hałas + półka :mrgreen:

Tomashi - nie mam pojęcia. Opakowanie jakie dostałem od Japaneze było całe opisane w japońsko-podobne krzaczki 8)

Pozdrawiam
Arthus
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 29-06-2009, 17:02   

Słuchajcie...
dostałem dzisiaj odpowiedź od jednej z firm (auto-części):
Cytat:
Niestety do carisy po 99- nie występują jako oddzielny element tylko z całym wahaczem. koszt takiego wahacza wynosi 182,-

Co jest? :?:
Wiem, że ten sworzeń jest wciskamy w wahacz - czy każdy mechanik to zrobi, czy jednak faktycznie trza wysupłać więcej kasy na cały wahacz?
Już nic nie wiem :-X
No, chyba że gościu ze tego sklepu próbuje najzwyczajniej naciągnąć klienta.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-06-2009, 18:20   

Niedawno też się wziąłem za robote zawieszenia u mnie i obecnie także jestem na wymianie wahacza z przodu. Od pewnego czasu zaopatruje się w inter carsie i co jadę po część to zawsze wychodzi pytanie o jakiś szczególik. Ze sworzniem też pojawil się problem bo jedne są ponoć wkręcane inne z kolei wciskane i trzeba przyspawać. Zdecydowałem się na kupno całego wahacza. Za Yamato zaplaciłem 230zł. Czytając powyższe posty utwierdzam się raczej do swojego zakupu, bo jeśli luzy mogą pojawić się w innym miejscu, niż tam gdzie typowa wymiana sworznia załatwi sprawę to po co znowu kombinować. Gdyby jednak w starym wahaczu luz był tam, gdzie wymiana sworznia zniweluje problem to stary wahacz sobie zostawię w zapasie, gdyby coś jeszcze wyszło w przyszłości.
_________________

 
 
 
arthus
[Usunięty]

Wysłany: 29-06-2009, 23:37   

Tomashi napisał/a:
Słuchajcie...
dostałem dzisiaj odpowiedź od jednej z firm (auto-części):
Cytat:
Niestety do carisy po 99- nie występują jako oddzielny element tylko z całym wahaczem. koszt takiego wahacza wynosi 182,-

Co jest? :?:
Wiem, że ten sworzeń jest wciskamy w wahacz - czy każdy mechanik to zrobi, czy jednak faktycznie trza wysupłać więcej kasy na cały wahacz?
Już nic nie wiem :-X
No, chyba że gościu ze tego sklepu próbuje najzwyczajniej naciągnąć klienta.


Ja jestem po wymianie samego sworznia i przejechaniu około 5 tys km i nie ma problemu - wszystko jest ok.
Zacytuje to co powiedział mi zaprzyjaźniony mechanik i Japaneze - jeśli kupisz zamiennik wahacza to zdziwisz się, jak szybko może się sworzeń znowu wybić. Lepiej zachować oryginalny wahacz i wymienić sworzeń lub kupić oryginał wahacza.
Ja wymieniłem sworzeń i jest ok - nie namawiam nikogo do tego bo jest to działanie niezgodne z technologią i źle wykonana robota może mieć fatalne następstwa.
Jeśli jednak mechanik wie co robi i nie ma 2 lewych rąk to jest to na pewno tańsze rozwiązanie.
 
 
vidus19790805 
Mitsumaniak


Auto: carisma 1.8 gdi elegance 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 174
Skąd: Mielec / Tarnobrzeg
Wysłany: 30-06-2009, 12:31   

koledzy ja rownierz wymieniłem same sworznie od japanezze co prawda nie miałem kłopotu z luzem na wachaczu ale był kłopot u mojego znajomego on miał luz w wachaczu i jesi ktos albo nie mam kasy na wachacze na obecna chwile tak jak on mechanik wcisnoł sworzen i dodatkowo go obspawał bardzo ładnie sam oblukałem ......i teraz przy kolejnej wymianie trzeba wachacz ale o zawsze pare kilometrów za mniejszą kase a co do bezpiecenstwa kolo na przegladzie bez problemu podbil przegląd tylko tyle ze zbierznosc ustawiał ale to normalne po takim zabiegu ...pzdro :wink:
 
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 24-07-2009, 08:43   

No i włąśnie jestem po wymianie sworznia.Był problem, ten od Japaneze był o kilka dziesiątek za mały (na średnicy), więć musieli napawać. Pewnie jest tak, że sworzeń idealnie by pasował do nowego wahacza, w starym otwór lekko się wyrobił. Nic nie stuka nic nie puka :)
Jedan jest jedna rzecz, mianowicie "łożysko amortyzatora powoli się zaciera", czyli omawiane wcześniej "skrzypienie". Na razie nir skrzypi, ale trzeba chyna to zrobić.

Mam pytanie: po wymianaie sworznia trzeba robić zbieżność. Autko prosto jedzie, ale kierownica jest delikatnie przekrzywiona. Mogę z tym jeździć? W zasadzie muszę, ale nie mogę nigdzie dostać łożyska amorka, Japaneze chyba na urlopie...
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-07-2009, 13:03   

Tomashi pasuje zrobić zbieżność, ale proponuje poczekać do wymiany łożyska amortyzatora jeśli masz zamiar robić to na bieżąco i dopiero po wszystkim przejechać się na zbieżność.
_________________

 
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 27-07-2009, 22:06   

SZLAG BY TRAFIł! :evil:

Skręcając dzisiaj i lekko hamując coś jakby "strzeliło" i urwało się i znów stuka.
Co się okazało: osadzenie sworznia było napawane w kilku miejscach , ale "dla pewności mechanik zespawał z zewnątrz w kilku miejscach sworzeń do wahacza".
No i te spawy puściły :x
Będą poprawiać , spawać bardziej dokładnie (z zewnątrz).
Pytanie, czy w ogóle spawy będą trzymać? Przy TAKICH obciążeniach ? Czy spawanie nie zaszkodzi sworzniowi? Masakra... :|

Co myślicie?
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-07-2009, 01:58   

To co zrobił twój mechanik to tak zwana: "klamizera". Jeżeli brakuje materiału napawa się go galwanicznie, a nie spawa elementu, do elementu. Ciesz się, że poszedł spaw, a nie urwała się końcówka sworznia, bo to mogłoby skończyć sie w rowie.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.