Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
jak wymienić tylne łożysko?
Autor Wiadomość
andy_1974
[Usunięty]

  Wysłany: 26-09-2008, 07:50   jak wymienić tylne łożysko?

Witam.
Ponieważ mam bardzo duży luz na tylnym kole zdaje się, że trzeba łozysko wymienić. Uprzedzając-koło jest dokręcone.
Może mi ktoś krótko opisać sposób wymiany tylnego łożyska. Wymienia sie tylko łożysko czy całą piastę. Czy jestem w stanie sam to zrobić?. (zamiast mechaniorom wolę wydać kasę na browary przy robocie :-) .
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez andy_1974 26-09-2008, 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-09-2008, 10:39   

Koło tak, ale czy łożysko jest skręcone?
Mi padło łożysko, ale nie mam żadnego luzu, jedynie je słychać. Podejrzewam, że masz tak samo jak u mnie. Najpierw zdejmij koło. Na bębnie masz dekielek, musisz go zdjąć. Pod dekielkiem jest nakrętka. Sprawdź, czy jest dobrze dokręcona. Będzie Ci potrzebny porządny klucz nasadowy, bodajże 32, ale ręki nie dam sobie uciąć. Im dłuższy tym łatwiej będziesz miał odkręcać czy dokręcać, ja używałem przydłużki w postaci rurki. Zanim wymienisz sprawdź czy nie wystarczy dokręcić, jeśli jest skręcone a ma luz, to odkręcasz tą nakrętkę i bęben powinien zejść. Dalej to już wyjąć łożysko i analogicznie złożyć. Aha, jak robisz to sam, to będziesz musiał założyć koło do odkręcenia nakrętki, bo ręczny raczej nie utrzyma, chyba, że ktoś będzie trzymał hamulec.
Tylko nie jestem pewnien czy w kombi jest tak samo jak moim...
 
 
andy_1974
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2008, 12:48   

po zdjęciu zawleczki i odkręceniu nakrętki bęben nie chce zejść?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-09-2008, 13:31   

A ta śruba była dokręcona dobrze? Bo może wymiana łożyska nie jest konieczna.

A bęben kręci się swobodnie? U mnie schodziły bez większego oporu. Spróbuj stuknąć w bęben młotkiem.
 
 
pakulec
[Usunięty]

Wysłany: 02-04-2009, 15:28   Luz na łożysku w tylnim kole

Proszę o pomoc. Ja dziś wymieniłem łożysko w tylnym kole na łożysko firmy JC i zmontowałem je prawidło. Po dokręceniu śruby i założeniu koła są duże bicia. Wujek powiedział, że to luz montażowy. Ale mi sie to nie podoba i podczas jazdy na nierównościach koło puka i doradził żeby kupić oryginalne za 250zl za sztukę, ale mnie sie to nie widzi jak narazie. Czy można ten "luz montażowy" jakoś zminiamlizować lub zlikwidować?
 
 
bobik247 
Forumowicz

Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
Wysłany: 02-04-2009, 16:19   

a na pewno dobrze dokręciłeś tą śrubę od łożyska??? poruszaj kołem i sprawdź czy nie ma luzu, a jeśli wszystko jest w porządku a jest gorzej niż na starym łożysku to może złe łożysko Ci sprzedali.
 
 
pakulec
[Usunięty]

Wysłany: 02-04-2009, 16:48   

wszystko dokręcone jest. a jak kołem ruszam to puka i duży luz jest. No i jest ciut gorzej niz na starym łożysku, też tej samej firmy. Pamiętam,że jak brat jeździł tym lancerkiem to to łożysko szlifował żeby nie było luzu i mówił że mu sprzedali oryginalne do tego modelu i od początku były z nim problemy :/
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-04-2009, 16:30   

No dziwne, że masz luz. Nie montowałem tych łożysk, ale przeciez tam są łożyska stożkowe o ile dobrze pamiętam i luz kasujesz przez dokręcenie. Może masz gwint zjechany i nie możesz dokręcić tego porządnie. Jak ja to robiłem to pamiętam że założyłem koło bez wkładana osłony łożyska, porządny klucz, rura, ktoś kto trzymał hamulec i do oporu.
 
 
pakulec
[Usunięty]

Wysłany: 03-04-2009, 18:49   

Nie mam zrąbanego gwintu i śruba przykręcona jest dobrze. Włożyłem małą podkładkę co trochę zmniejszyło ten luz. Musze gdzieś kupić trochę większą podkładkę taką żeby mi się nie przesuwała. A jak nadal będzie luz, to kupić nowe łożysko :/
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 05-04-2009, 09:32   

Ja u mnie miałem też luz po zmianie łożysk na JC. Nie kupujcie tego badziewia. Kupiłem ori NSK jeśli mnie pamięć nie myli 5zł droższe niż te JC i nie ma wcale luzu.

W sklepie mi nie przyjęli łożysk JC mimo że wyjaśniałem w czym problem. Mówili że muszę jakąś ekspertyzę zrobić więc dałem sobie spokój.
_________________

 
 
 
Piter89 
Forumowicz
ryżostyle... :/

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5 8V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 36
Skąd: Chorzów
Wysłany: 08-04-2009, 14:40   łożyska przednie

Pozwólcie że podepnę się do tematu,
jak wymienia się łożyska przednie? są wtłaczne? czy da sie to zrobić w garażowych warunkach bez większych problemów?
_________________
Mój Lancer nie rdzewieje on starzeje się z godnością :P
 
 
andy_1974
[Usunięty]

Wysłany: 17-04-2009, 13:47   

witam
Okazało się, że moje łozysko się rozwaliło i się przekręciło stąd był problem ze ściągnięciem. Mechanior dorobił ściągacz i z trudem ale zeszło. Trzeba było piastę rydełkować, ale narazie łożysko chodzi. Luz reguluje się poprzez doręcenie śruby.
pozdawiam
 
 
szymi 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer1,8 d Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 9
Skąd: Pakosław
  Wysłany: 13-06-2009, 19:48   

Witam
mam pytanie-jaki rozmiar ma łożysko tylnego koła? znalazłem cos takiego 28KWO49 co to za oznaczenie?kiedy zdjąłem bęben były dwa łożyska czy one sa identyczne? to oznaczenie 28KWO49 znajdowało sie na łożysku które zdjęłem z bębnem. jeśli nie sa równe to jakie jest oznaczenie tego drugiego?no i najważniejsze jaki jest koszt zestawu obydwu łożysk,nie koniecznie muszą byc oryginalne
pozdrawiam szymi
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 13-06-2009, 21:13   

Kup łożyska ori NSK. Koszt ok 90zł. Za JC zapłacisz 70zł i Ci się rozleci tak jak u mnie. Łożyska są takie same.
_________________

 
 
 
szymi 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer1,8 d Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 9
Skąd: Pakosław
Wysłany: 13-06-2009, 21:32   

Dzieki za tak szybką odpowiedz.
ta cena dotyczy jednego czy dwoch lożysk?
pozdrawiam szymi
można znaleźć takie łożyska na allegro?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.