Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
kontrolka akumulatora
Autor Wiadomość
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
  Wysłany: 09-04-2009, 20:59   kontrolka akumulatora

witam,
wiec zaczeła palić się kontrolka akumultaora, mechanik stwierdzil ze siedzi reg. napiecia...regulator kosztuje astronomiczna kwote, bo BOSCH nie zmienil cen na rynek Polski wiec ta opcja upadła...nowy alternator kosztuje 1240zł...wiec także odpada....

no i suma sumarum kupilem używkę...i co?? dalej się pali - napięcie daje 15,5V...wiec kupilem nastepny i to samo!!!! 15,4V!!! czyli o ponad 1V za duzo

wiec czy to jest wina rzeczywiscie alternatora - te używku są trene - czy moze akumulatora czy czegoś innego???

prosze o porady bo juz mnie szlag trafia z jezdzeniem, szukaniem i placeniem mechanikowi za montaz i demontaz :twisted:
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 09-04-2009, 21:26   

o ile wiem to napiecie ładowania powinno wynosic jakies 14.4V. Byc moze jakies zwarcie po drodze do licznika. wiem, ze odp typu 'moze' , 'byc moze" to zadna odpowiedz, ale kiedys mi sie paliła kontrolka jak w benzyniaku miałem za duzy akumulator i był niedoładowywany.
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 09-04-2009, 21:36   

ja miałem kiedyś problem z alternatorem w swoim pierwszym samochodzie, Elektryk stwierdził że to regulator po wymianie regulatora problem nie ustąpił, dopiero pomógł mi ojciec stery elektryk okazało się że miałem uszkodzony kabel który podawał prąd wzbudzania (czy jakoś tak ).

U ciebie jednak jest napięcie trochę za duże 15,5v ale nie piszesz czy to pomiar jest pod obciążeniem czy bez.

Co do ceny reg napięcia to nie wiem jaki typ ale ceny zamienników przeważnie wahają się około 50zł

nie wiem czy ten bedzie pasował ale jest całkiem podobny
http://allegro.pl/item595...skoda_audi.html
http://allegro.pl/item586...una_megane.html
http://allegro.pl/item599...t_skoda_vw.html
 
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 09-04-2009, 21:38   

ja raczej nie mam za dużego ... też myśle nad jakimś zwarciem ale gdzie dokladnie jego szukac ?

[ Dodano: 09-04-2009, 21:42 ]
pawelsonx napisał/a:
U ciebie jednak jest napięcie trochę za duże 15,5v ale nie piszesz czy to pomiar jest pod obciążeniem czy bez.


bez światel 15,5V ze światłami 15,3V wiez o wiele za duzo oczywiscie na uruchomionym
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
tomazh1
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2009, 08:48   

Kolego jeżeli masz jakiegoś znajomego elektryka, wykręć alternator i podskocz z nim do niego. Prawdopodobnie mogła przestać działać któraś z diód prostowniczych dlatego takie wskazania na mierniku napięcia i nie ładuje, a przy okazji bedziesz mógł zmienić szczotki w alternatorze.
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 13-04-2009, 12:45   

wiec wymienilem z 6 alternatorow uzywek...i wszystkie dają powyżej 15V...aż nie chce mi się wierzyć że wszystkie są trefne
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 13-04-2009, 13:33   

a akumulator masz sprawny? Jeśli będzie z nim coś nie tak efekt może być taki sam. Regulator napięcia pracuje poprawnie (dając 14,4 V) jeśli aku jest ok. Akumulator pełni rolę bufora który "łyka" szpilki napięcia nawet gdy regulator ich nie wychwyci a jak nie ma swojej pojemności i oporności to wtedy będzie napięcie wyższe. podmień akumulator lub podłącz inny równolegle np przewodami rozruchowymi i sprawdź napięcie. Oczywiscie mierzysz je na zaciskach aku prawda?
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 13-04-2009, 18:25   

maxwell61 napisał/a:
wiec wymienilem z 6 alternatorow uzywek...i wszystkie dają powyżej 15V..

więc dlaczego tak sie uparłes, ze to wina alternatora? Ja juz po pierwszym szukałbym innej przyczyny, zaczynając od aku a pózniej w instalcji
 
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-04-2009, 18:39   

MAłY napisał/a:
maxwell61 napisał/a:
wiec wymienilem z 6 alternatorow uzywek...i wszystkie dają powyżej 15V..

więc dlaczego tak sie uparłes, ze to wina alternatora? Ja juz po pierwszym szukałbym innej przyczyny, zaczynając od aku a pózniej w instalcji


Po ile je kupowałeś. Jak po 200zł to już by Ci się zwrócił nowy :wink:
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 13-04-2009, 22:54   

wiec altków tylu nie kupowałem tylko na szrocie kolejno wymienialem...

aku sprawny bo mierzony urzadzeniem do sprawdzania elektryki (nie znam fachowej nazwy) - wynik jaki dawał to "brak pulsacji" - i elektromechanik z pracy powiedzial ze siedza diody wobec czego wymienilem alter. ...to samo... dla sprawdzenia pojechalem wlasnie na szrot i wymienilem kilka...to samo...stad teraz juz zawoze auto do elektryka niech sam zobaczy co w nim siedzi
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 13-04-2009, 23:15   

To daj znać co i jak :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
karlos78
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2009, 09:11   

Mi w Carismie pali się kontrolka ładowania ale tylko wtedy gdy mam skręcone koła na maxa podejrzewałem że to napinacz paska jest dobity i za luźny pasek się zatrzymuje (alternator staje nie ma ładowania i kontrolka się pali) wymieniłem i dalej się pali.
Czy jest możliwość że to pompa wspomagania kierownicy padła i daję duży opór na pasek?? Jeśli ktoś miał podobny przypadek podpowiedzcie czy to to??
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 14-04-2009, 09:36   

Może obroty Ci spadają na tyle, że masz za słabe ładowanie ?
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 14-04-2009, 16:37   

czy istnieje jakis moduł elketroniczny, który bedzie powodował palenie alternatora??
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 14-04-2009, 17:13   

Zwarcie/za duże obciążenie lub jego brak (obciążenia)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.