Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Hubeeert
16-04-2009, 00:09
Tragiczny wypadek w Krakowie.
Autor Wiadomość
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-04-2009, 00:17   

karolgt, sam napisales "dlugie hamowanie", a oprocz tego zwroc uwage, ze wyrznal podwoziem. Uwierz mi, ze predkosc musiala byc olbrzymia, zeby zrobic "siodemka" srube w powietrzu...
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-04-2009, 01:23   

mkm napisał/a:
karolgt, sam napisales "dlugie hamowanie", a oprocz tego zwroc uwage, ze wyrznal podwoziem. Uwierz mi, ze predkosc musiala byc olbrzymia, zeby zrobic "siodemka" srube w powietrzu...


żeby cokolwiek obrócić w powietrzu, musi dostać z boku. a to ze uderzył podwoziem a nie bokiem, to wlasnie dlatego, ze sila uderzenia bocznego byla duża.

Zresztą, próbowalem sobie symulować to dość konkretnie i uderzenie boczne po prostu musiało być i to mowa o uderzeniu skierowanym w lewą strone, a więc od tira. Bo gdyby jechał bardzo szybko to może jego energia w jakiś sposób wytraciła by energie (w postaci uszkodzenia) od tira, wiec sprawa dlaczego sie obrócił o ~90 stopni jest wg.mnie oczywista. Uderzenie z boku jednocześnie uniosło mu prawą strone, co tłumaczy dlaczego uderzył podwoziem.

Kluczowym uderzeniem jes tutaj boczne od tira, prędkość BMW powinna zostać w prawie całości pochłonięta przez Tira, co, biorąc pod uwage różnice w masach, nie stanowi dla Tira żadnego problemu.
 
 
 
michu_872 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 342
Skąd: Fałkowo k. Gniezna
Wysłany: 11-04-2009, 02:34   

koszmarek napisał/a:
to znaczy, że kierowca tira będzie miał problem

pewnie tak o ile będzie stwierdzone, że to była jego wina... jak znam życie to po zmierzeniu drogi hamowania określą nadmierną prędkość BMW (pewnie trochę przesacują...)
koszmarek napisał/a:
przykre, ale może w końcu się nauczy jeździć...

kiedykolwiek siedziałaś może chociaż w ciężarówce??? czy tak tylko piszesz???
zdaje sobie sprawę, że kierowcy ciężarówek często przeginają ale nie można wrzucać wszystkich do "jednego wora" trzeba sobie uświadomić jaka jest widoczność z TIRa i jak się prowadzi auto ciężarowe...
_________________
Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 11-04-2009, 02:57   

Musiał lecieć minimum 100km/h. Uderzenie od tira musiało byc naprawde niewielkie inaczej Gosc w tirze poczułby, iz w coś uderzył (wkońcu BMW seri 7 nie waży 500kg tylko dwie tony).
[*] dla ofiar :(
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2009, 08:29   

mysle, ze podbicie bmw w bok bylo nie przez samo uderzenie tira a przez zepchniecie bokiem na krawężnik.

michu_872 napisał/a:
...trzeba sobie uświadomić jaka jest widoczność z TIRa i jak się prowadzi auto ciężarowe...


To nic nie znaczy. Czy to usprawiedliwia kierowce, że zjechal na pas, po ktorym poruszal sie inny uczestnik ruchu?
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
romero 
Mitsumaniak


Auto: L200 INSTYLE/2008/136 KM/AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 629
Skąd: Łomianki
Wysłany: 11-04-2009, 08:58   

Wolno to on nie jechał.
A tak na marginesie to nadużywacie skrótu TIR.Pozdrawiam i życzę WESOŁYCH ŚWIĄT

Międzynarodowy Tranzyt Drogowy (oficjalny skrót TIR, od fr. "Transports Internationaux Routiers")[1] – międzynarodowa konwencja celna z 14 listopada 1975
_________________

 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2009, 09:16   

Ogólnie w dużych ciężarówkach - DMC powyżej 12t - są takie miejsca wokół pojazdu, że możemy patrzeć w lusterko i nie zobaczymy nawet "kawałka" pojazdu poruszającego się obok nas, chociaż ten tam jest. Tą sprawę polepszają lusterka "szerokokątne". Tyle, że w praktyce mało dają i mało kto z nich korzysta...

To co napisałem to moje własne doświadczenia z dużymi pojazdami 8)

Ofiarą wypadku:

Ostatnie pożegnanie :salute:

[*][*][*]
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-04-2009, 09:36   

karolgt, koleś BMW jechał od strony ul. Opolskiej.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
koszmarek 
pure energy :-)
ciotka koszmarek


Auto: Focus MK1
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 05 Kwi 2008
Posty: 4805
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2009, 10:40   

michu_872 napisał/a:
pewnie tak o ile będzie stwierdzone, że to była jego wina...

nie tylko dlatego....

michu_872 napisał/a:
kierowcy ciężarówek często przeginają ale nie można wrzucać wszystkich do "jednego wora"

znakomita większość t o chamstwo i buractwo, a ci normalni to tylko wyjątki potwierdzający regułę. Mówię o TIRowcach spotkanych w Polsce.. wiesz czemu czy też mam wyjaśnić? ;)
_________________
Jestem absolutnie bardzo rozgadanym i wszędobylskim stworzeniem :D
 
 
McDoune 
Mitsumaniak
Czarny Mesjasz :)


Auto: RL1, EA5W; GC8 GT; V70T5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 2921
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2009, 11:07   

koszmarek napisał/a:
znakomita większość t o chamstwo i buractwo, a ci normalni to tylko wyjątki potwierdzający regułę. Mówię o TIRowcach spotkanych w Polsce.. wiesz czemu czy też mam wyjaśnić? ;)


a fotografowie to złodzieje :P :wink:

kurcze koszmarek, nie można tak generalizować. To że się spotkało, jednego, dwóch, czy nawet więcej, nie właściwie się zachowujący to nie znaczy, że można to w prosty sposób na całą grupę zawodową.

[*] dla ofiar a z osądami proponuję się jednak powstrzymać do wyjaśnienia całej sprawy przez tych którzy się na tym znają.
_________________
:king: Zwycięzca Pierwszej Edycji Typera Mitsumaniaków :king:

:king: Zwycięzca Czwartej Edycji Typera Mitsumaniaków :king:
 
 
 
koszmarek 
pure energy :-)
ciotka koszmarek


Auto: Focus MK1
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 05 Kwi 2008
Posty: 4805
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2009, 11:19   

McDoune napisał/a:
koszmarek napisał/a:
znakomita większość t o chamstwo i buractwo, a ci normalni to tylko wyjątki potwierdzający regułę. Mówię o TIRowcach spotkanych w Polsce.. wiesz czemu czy też mam wyjaśnić? ;)


a fotografowie to złodzieje :P :wink:


opierasz swoją opinię na czymś czy obrażasz moją grupę zawodową dlatego, że śmiem twierdzić coś innego niż Wy o kierowcach TIRów? :)
W każdym zawodze(czy cokolwiek innego będziemy porównywać) znajdą się porządni, którzy przez takich jak ci, o których pisałam wcześniej, będą ściągani w dół. Również jeśli chodzi o fotografów- żeby nie było że to święte krowy są :P
_________________
Jestem absolutnie bardzo rozgadanym i wszędobylskim stworzeniem :D
Ostatnio zmieniony przez koszmarek 11-04-2009, 11:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
McDoune 
Mitsumaniak
Czarny Mesjasz :)


Auto: RL1, EA5W; GC8 GT; V70T5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 2921
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2009, 11:27   

koszmarek napisał/a:


opierasz swoją opinię na czymś czy obrażasz moją grupę zawodową dlatego, że śmiem twierdzić coś o kierowcach TIRów? :)

to główny powód :P

chodziło mi raczej by pokazać Ci, że moje osobiste złe wspomnienia ze współpracy z kilkoma nie może być przekładane na całą grupę, ba na pewno do Ciebie takie stwierdzenie nie pasuje.

Ale przy tym całym temacie to jest na prawdę pryszcz, tutaj jest dużo poważniejsza sprawa, tu chodzi o ludzkie życie. Na pewno temu kierowcy TIRa nie jest łatwo, jak się dowiedział o tym ile osób zginęło i jeżeli zostanie udowodnione, że to jego wina to należy go potępiać (zwłaszcza jeśli sami zawsze jeździmy zgodnie z przepisami), ale możliwe że w swoich wypowiedziach piętnujesz niewinnego człowieka :evil: A jakby on to przeczytał, albo ktoś kto miał podobne doświadczenie ? Nie podoba mi się zbyt łatwe wydawanie zdecydowanych osądów, zwłaszcza w sprawie tak wielkiej tragedii. I tyle
_________________
:king: Zwycięzca Pierwszej Edycji Typera Mitsumaniaków :king:

:king: Zwycięzca Czwartej Edycji Typera Mitsumaniaków :king:
 
 
 
koszmarek 
pure energy :-)
ciotka koszmarek


Auto: Focus MK1
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 05 Kwi 2008
Posty: 4805
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2009, 11:35   

McDoune napisał/a:
ale możliwe że w swoich wypowiedziach piętnujesz niewinnego człowieka :evil:


sorry, ale nie czytasz mnie chyba dokładnie.

"
Adaho_krak napisał/a:
jeśli koleś BMW jechał z eskapady ze znaczną prędkością


to też fakt, natomiast jeśli już się dowiedział to i tak mi go szkoda.."

jeśli to wina bmw, to będzie musiał żyć z tym, że ktoś od niego się odbił i zginął.

McDoune napisał/a:
moje osobiste złe wspomnienia ze współpracy z kilkoma nie może być przekładane na całą grupę


Oczywiście, mogę to zrozumieć, bo generalizuje się bardzo często(czy może często się z tym spotykamy). Natomiast ja nie mówię, że tirowiec jest taki czy inny dlatego, że tu o nim piszą, a mi się to nie podoba.. tylko dlatego, że przez niektórych wariatów jeżdżących TIR(i nie tylko, ale tu nie o tym) boję się jeździć autem jako pasażer(wiadomo-prawka nie ma). I to mi wystarczy do osądzania większości (bo zdarzają się chyba na trasach normalni kierowcy TIRów prawda?). I absolutnie nie jest to bezpodstawne.
A nawiązując w końcu do tego konkretnego przypadku to wypowiedziałam się dwojako- jakby był winny(to się może nauczy jeździć), jeśli nie- to będzie musiał żyć ze świadomością skutków takiego wypadku. uf. mam nadzieję, że teraz rozumiesz :)
_________________
Jestem absolutnie bardzo rozgadanym i wszędobylskim stworzeniem :D
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-04-2009, 11:47   

Ja nie wiem po co Wy się kłócicie. Kierowcy ciężarówek w Polsce są jacy są. Jedni jeżdżą szybko i ze szczęściem, bo są burakami wyprzedzając np drugiego tira niedługo przed wzniesieniem, inni jeżdżą kulturalnie i puszczają innych pomagając mrugnięciem kierunkowskazu, że droga wolna. Ludzie są różni i nie ma to dużo wspólnego z profesją.
Poza tym jest wiele czynników dla których stało się to co się stało.
Kierowca ciężarówki mógł np. nie widzieć BMW z powodów słabej widoczności w lusterkach (co mogłoby być jego błędem - złe ustawienie, nie zainwestowanie w lusterka pomocnicze, prawnie chyba niezbyt istotne ale na przyszłość kupi), ogromnej prędkości BMW, którego po protu nie miał jak zobaczyć - czyli brawura, lub ogromny pośpiech kierowcy BMW, który mógł przecenić swoje możliwości prowadzenia pojazdu, czy milion innych powodów. Tak czy inaczej szkoda mi ofiar wypadku i szkoda mi kierowcy ciężarówki, który (tak czy inaczej, czy to jego wina czy nie) będzie miał ciężkie przeżycia na głowie :(

Moim zdaniem wypadek został spowodowany przez kierowcę BMW, który prawdopodobnie jechał z bardzo dużą prędkością i przecenił swoje możliwości. Zaznaczam, że to tylko mój domysł i nie wydaje żadnych osądów. Osąd wynika z przekonania, że kierowcy aut marki BMW bardzo często jeżdżą brawurowo (a przynajmniej tak się utarło).
Podkreślam jeszcze raz, że nie chce wydawać osądów a powyższe to moje osobiste zdanie, które nie musi się zgadzać z rzeczywistością.

[*]
Szkoda ludzkiego życia :(
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2009, 15:37   

Maretzky85 napisał/a:
Kierowca ciężarówki mógł np. nie widzieć BMW z powodów słabej widoczności w lusterkach (co mogłoby być jego błędem - złe ustawienie, nie zainwestowanie w lusterka pomocnicze, prawnie chyba niezbyt istotne ale na przyszłość kupi)


Często mimo wzorowo ustawionych lusterek z szoferki nie widać innych mniejszych aut :wink: Po prostu kabina ciężarówki jest tak zbudowana. Powstaje też całkiem nie małe martwe pole, gdy lusterko "zachodzi", czy "łączy" się w oczach kierowcy z słupkiem kabiny :wink: Tak jest np. w moim Manie TGA z kabiną XXL :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.