 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: lukasz12 31-01-2010, 13:36 |
Dwa pytania |
Autor |
Wiadomość |
jack_a [Usunięty]
|
Wysłany: 10-03-2008, 17:43 Dwa pytania
|
|
|
Witam.
1. Co odpowiada za moc i temperaturę nawiewu (sterownik/i) i gdzie to się znajduje.
2. Gdzie w Sigmie jest wlew oleju do skrzyni biegów?
Chodzi o Sigmę z 92r, manual, 12 zaworów, sedan. Będę wdzięczny za odpowiedzi. |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 10-03-2008, 19:10
|
|
|
witam, skrzynie zasadniczo od 12 i 24 się nie różnią ,zatem jak wejdziesz do kanału od przodu sigmy patrząc na skrzynię wlew będzie po lewej stronie śruba bodajże 17 lub 19.
i mieści 2 litry oleju przekładniowego.Z prawej będziesz miał przewód hydrauliczny sprzęgła.pozdrawiam[/u] |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 10-03-2009, 22:54 Re: Dwa pytania
|
|
|
jack_a napisał/a: | Witam.
1. Co odpowiada za moc i temperaturę nawiewu (sterownik/i) i gdzie to się znajduje.
(...) |
Jeśli jeszcze szukasz to sterownik nawiewu/klimy jest w konsoli centralnej za radiem pionowo, 2 czarne wtyki z lewej strony (dane z sigmy wagon '95) |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 11-03-2009, 20:37
|
|
|
Od sterowania mocy nawiewu jest ten sterownik i znajduje się za schowkiem po stronie pasażera to jest czarna prostokątna puszka z niebieską nalepką . W pierwszej kolejności wymień przekażnik nad skrzynką bezpieczników w nogach kierowcy, opisany jako BLOWER RLY (ten po prawej). Jeśli to nie pomoże, podmień z kimś na próbę sterownik MB897122 - znajdziesz go za schowkiem . Jeśli zadziała, to najprawdopodobniej nogi wyciągnął warystor będący zabezpieczeniem nadprądowym przekaźnika. To taka czarna pastylka. Można go zastąpić popularnymi: ZOV07D180K lub ZOV07D220K, nie zaszkodzi przy okazji wymiana kondensatorów elektrolitycznych. Potrzebne będzie 5 szt. 10 µF 25V i 1 szt. 47 µF 25V. Czujnik możesz sobie podarować, gdyby była to ich wina nawiewy nie działały by tylko w pozycji "auto (cytat ). zwykle na auto tylko działa a po nagrzaniu czujnik temp. go wyłącza i w aucie zaczynają szyby parować- wtedy możesz włączyć manualnie pokrętłem wentylator ale tylko na maxa tak to pokrótce wygląda. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 31-03-2009, 19:48
|
|
|
Celem uściślenia - za pracę dmuchawy na niskich biegach odpowiada moduł z tranzystorami. Steruje nim wspomniane ECU które mieści się za deską rozdzielczą na dole (w pozycji pionowej). Jest przypięty za schowiekm pasażera do nagrzewnicy.O ile dobrze pamiętam wchodzą do niego 4 kable - 3 czarne z paskami i całkiem czarny. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Michal.dh
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 12v 1991r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 28 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31-03-2009, 22:18
|
|
|
Jeśli pytanie numer 1 wynika ze złego funkcjonowania regulacji dmuchawy to powiem, że miałem podobny problem. Mianowicie: podczas wstrząsów, a w późniejszym okresie już nieustannie dmuchawa sama chodziła z pełną siłą nawiewu, a czasami; później już zawsze grzała na maksa. czasem jednak te objawy znikały. wielokrotnie rozbieraliśmy panel sterujący nawiewem, sprawdzaliśmy wszystko już co się w nim dało sprawdzić. dopiero niedawno doszliśmy co było przyczyną tego niezwykle irytującego błędnego działania dmuchawy: delikatnie zaśniedziałe styki na wtyczce do komputera sterującego dmuchawy. Wystarczyło je przeczyścić i troszke "kontaktem" psiknąc i jest ok. Mam nadzieję że pomogę. |
_________________ nasze Sigmy
 |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2009, 03:28
|
|
|
Witam.
Ponieważ właśnie jestem w trakcie "walki" z dmuchawą żyjącą własnym życiem, dopiszę tu cosik w temacie tym bardziej iż muszę sprostować kilka moich wcześniejszych postów. Numery w nawiasach odnoszą się do zdjęć zamieszczonych poniżej. A wieć po:
1. Kontroler o oznaczeniu MB897122 (nr. 6) nie jest odpowiedzialny za pracę dmuchawy. Owszem jest sprzężony z komputerem głównym klimy i nawiewów MB813137 (nr. 5), ale tylko w celach informacyjnych. Podaje prędkość obrotową dmuchawy, tudzież silnika. Jak również informacje o aktualnym źródle zasilania tj. akku lub alternator oraz stanie pracy kompresora klimy (włączony lub wyłączony). Ciekawostką jest fakt iż sterownik ten nie występuje w wersji 12V.
2. Za pracę dmuchawy bezpośrednio odpowiedzialne są zatem jedynie: komputer główny MB813137 (nr. 5), tranzystor wykonawczy (nr. 4), przekaźniki sterujące dmuchawą (nr. 1 i nr. 2) no i oczywiście sam panel sterujący (nr. 3).
3. Kiedyś napisałem iż Sigma nie ma filtra kabinowego, no i byłem w błędzie. Otóż ma, tyle że aby się do niego dostać trzeba zdemontować połowę konsoli (dosłownie). Można go sobie obejżeć przez dziurkę po wymontowanym tranzystorze wykonawczym. "Chylę czoła" przed pomysłowością samuraja, który zaprojektował filtr w takim miejscu. Zaiste wymiana w tym przypadku wymaga samurajskiego zacięcia. Kumpel, który przyglądał się mojej robocie, skwitował to tak cyt.: "...najprościej było by opie...dolić przy grodzi a potem to juz z górki..." i na tym zakończę tę dygresję. Ciekwi mnie tylko niezmiernie ile też kosztowała by wymiana tegoż filtra w ASO...
4. Analizując układ klimy i nawiewów, dochodzę też do wniosku iż w przypadku wersji 24 V (zwłaszcza tych wyprodukowanych po listopadzie '92) przejście z ze sterowania analogowego (kręciołki) na cyfrowe (fioletowe TV) wcale nie jest takie skomplikowane jak uprzednio myślałem. No ale żeby tego dowieść w praktyce będę musiał poszukać takiego TV
Teraz kilka fotek (jakość telefoniczna ), a na koniec kilka uwag odnośnie diagnozowania.
Przekaźnik wolnych obrotów dmuchawy. (nr. 1)
Przekaźnik szybkich obrotów dnuchawy (max). (nr. 2)
Panel sterujący (nr. 3) i komputer główny MB813137. (nr. 5)
Tranzystor wykonawczy 2SD797 (nr. 4) i kontroler MB897122. (nr. 6)
Tranzystor wykonawczy 2SD797 (nr. 4) "w realu".
Sterownik MB897122 (nr. 6) "w realu".
Uwagi odnośnie diagnozowania jutro...zasypiam... |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 11-04-2009, 10:17
|
|
|
powiem tak - ja to zrobiłem , jest w poście MEGA SWAP , i wiem co trzeba zrobić żeby zamienić je miejscami - jest jedno ale - w mojej wersji (12v '94 california) były soft przyciski - czyli wersja pomieczy ekranikiem ,a przyciakami - czyli naciskając przycisk , zaświecała sie na nim lampka , ale nie zostawał - tak jak klawisze w kompie - i w takim przypadku , montaż klimy z ekranikiem to nie taka wielka robota(gorzej z zamontowaniem guziczków do ekranika..) - niewiele przeróbek tylko w tych połaczeniach. Natomiast takie sterowane jak masz TY , to prawdopodobnie freonem napełniony układ z nnymi ciśnieniami i temperaturami i prawdopodobnie okablowaniem - to bedize większa robota , i będizesz musiał uzbroić sie w cierpliwość , nowy komp i pełne schematy. Podaj mi swój rocznik auta. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
|
|