Problem z zaworami |
Autor |
Wiadomość |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 11-04-2009, 21:06 Problem z zaworami
|
|
|
No wiec mam pewny problem z zaworami najprawdopodobniej.
Pomimo regulacji 0.2/0.3 na ciepłym silniku. Dalej sie tłuka szczegołnie słychac je podczas schodzenenia z obrotów. Do tego dochadza dwa dziwne zjawiska.
Jak dodaje gazu np na jałowym czuc w pewnych momentach tak powyżej 2000 obr takie zrywo-przerwy podczas których (wstepnie byłem u znajomego machanika) wciaga papier do rury wydechowej. Równiez podczas jazdy czuje jakby takie trzesienie delikatne, specyficzne.
No a czesem nie czuc tego trzesienia...
Do tego jak rozgrzeje silnik i dam mu obciazenie tj na duzo gazu na wyższym biegu słychac jakies brzeczenie ??? Rafq twierdzi ze to tez zawory.
Mierzyłem cisnienie na cylindrach na ciepłym silniku i jest tak
13.2
12.9
13.0
13.2
Pozatym autko jezdzi dynamicznie.Problemów z moca i predkoscia brak...
Co robić... Mechanik cos wspomniał ze zawory sie nie domykaja ale czy wtedy bym miał takie dobre cisnienie na cylindrach???? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2009, 21:17
|
|
|
stuki przy schodzeniu z obrotów mogo powodowac wybite swożnie tłokowe, ale jet to specyficzny bardziej tępy dźwięk niz zaworów. Nie domkniety zawór to brak kompresji i brak mocy, napewno bys to poczuł. Moze masz spalanie stukowe na zle ustawionym zapłonie. Sprawdzic też trzeba wałki rozrzadu w głowicy nie nie mają zuzytych krzywek i czy panewki wałka nie mają za duzy luz. |
|
|
|
 |
rafalelo
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.8 Gti
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009 Posty: 23 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-04-2009, 23:10
|
|
|
Odnośnie Twojego stukania, to ja miałem podobnie tylko na zimnym silniu to było bardzo głośne i takię tępe stukanie, pojechałem do mechanika i okazało się, że 5 popychaczy było do wymiany. I problem zniknął po wymianie Sprobuj tego |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 12-04-2009, 06:55
|
|
|
Mialem podobnie u kolegi. To bylo Polo. Hydrauliczne popychacze.
Halasowalo tak jak u rafalelo, na zimnym najwiecej.
Po wymianie 2 szt popychaczy - cisza.
rosomak1983, na jakim oleju jezdzisz Caly czas tak miales, czy pojawilo sie po ... |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
pawel129 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2009, 11:16
|
|
|
Tylko Ty masz silniczek 4G93 z popychaczami hydraulicznymi, a w 4G92 tego rozwiązania nie ma... może panewki ? |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 12-04-2009, 11:17
|
|
|
Olej znaczenia nie ma bo ten silnik nie ma hydraulicznych popychaczy. Rosomak, a nie zatankowales jakiegos lewego paliwa? |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 12-04-2009, 12:51
|
|
|
Vlad napisał/a: | wybite swożnie tłokowe |
prowadnice zaworów???
Vlad napisał/a: | specyficzny bardziej tępy dźwięk niz zaworów |
to jest typowe zaworowe trrrr
Vlad napisał/a: | Nie domkniety zawór to brak kompresji i brak mocy, |
brak mocy wykluczam... czyli niedomykanie napewno nie wchodzi w gre?
rafalelo napisał/a: | na zimnym silniu to było bardzo głośne i takię tępe stukanie, |
u mnie niezależnie od rozgrzania chyba
KaWu napisał/a: | rosomak1983, na jakim oleju jezdzisz |
mobil 1 10W40
pawel129 napisał/a: | może panewki ? |
no niewiem niby panewek nie słychać...
mkm napisał/a: | Rosomak, a nie zatankowales jakiegos lewego paliwa? |
tankuje na najrózniejszych stacjach wiec chyna nie.
Ustawie zapłon tak jak radzi Vlad. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2009, 13:23
|
|
|
jak zaplon bedziesz mial dobry i bedzie tykac tocos nie tak musi byc z wałkiem rozrzadu. Jak bedą wyrobione panewki, to nie da sie ustawic luzu zaworów tak by nie tykało. U mnie w hyudaju to było robione nadpawali wałek i potem oszlifowali otwory w głowicy tez byly przeszlifowane. Ale czy warto tak te staruszki dapieszczac:D |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 13-04-2009, 20:30
|
|
|
Vlad, ustawiłem zapłon tak na oko ze tak powiem przed chwilka.... No i maskara. Po prostu zero zrywo-drgań kultura pracy sie poprawiła. Silnik nie wydaje zadnych odgłosów pod obciazeniem. Jestem zachwycony....
Co prawda zawory troszke hałasuja ale to juz inny problem. Najbardziej denewrowało mnie to wydawanie dziwnych dzwików i drganio-przerw... Tak jak piszesz to było spalanie stukowe... I teraz pytanko bardzo zle ze jeżdziłem tak ok 1000 km???? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 13-04-2009, 22:34
|
|
|
dostawaly zawory, sworzeń i panewki, uszczelke tez moze przy takim czyms wywalic. Trudno przewidziec czy cos z tego dostało tak by sie kwalifikowalo do roboty. Jedź gdzies niech ci ustawia z lampą i wiecej nie kręc. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 14-04-2009, 20:42
|
|
|
Ustawiłem zapłon lampą i jest bardzo dobrze. Zawory znacznie ucichły ale i tak bede cos z nimi kombinował chyba ustawie je na 0.2/0.25 czyli minimalnie mniejszy luz. Obecnie mam 0.2/0.3 ale troszke je słychać. Co do tej jazdy na spalaniu stukowym to jest sie czym matrwić? Wydaje mi sie ze silnik dobrze pracuje.
Bede bacznie obserwował co sie dzieje.
Co do tego Vlad napisał/a: | wałkiem rozrzadu. Jak bedą wyrobione panewki, to nie da sie ustawic luzu zaworów tak by nie tykało. |
to jak moge to sprawdzic czy po sciagnieciu pokrywy zaworów (np przy ustawianiu zaworów) bedzie to widac????? chodzi mi czy bedzie widac czy cos nie tak z wałkiem rozrzadu. Panewek nie słychać. (PS chodzi o te panewki na dole silnika??? ) |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 14-04-2009, 20:45
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | chodzi o te panewki na dole silnika? | Panewki na wałku rozrządu. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 14-04-2009, 21:01
|
|
|
londolut, da sie to sprawdzic po zdjeciu pokrywy zaworów??? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 14-04-2009, 21:06
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | londolut, da sie to sprawdzic po zdjeciu pokrywy zaworów??? | Nie bardzo. Trzeba rozebrać wszystko i mierzyć suwmiarką. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 14-04-2009, 22:22
|
|
|
londolut napisał/a: | rosomak1983 napisał/a:
londolut, da sie to sprawdzic po zdjeciu pokrywy zaworów???
Nie bardzo. Trzeba rozebrać wszystko i mierzyć suwmiarką. |
chodzi ze trzeba by sciagnac głowice ? wystarczyłoby?
Choc raczej nie bede zdzierał głowicy bo wszystko jest OK zawory sie podreguluje a i tak nie ma tragedii.
londolut, wiec tak wprost nie ma innej metody by sprawdzic to poza rozebraniem i pomiarem suwmiarka? NIe ma jakis innych temu towarzyszacych objawów? Np dziwne dzwieki itp |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
|