Przesunięty przez: Matejko 14-04-2009, 09:37 |
[Cari 1.6] Awaria skrzyni biegów??? Pomocy!!!! |
Autor |
Wiadomość |
jozeph84
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma HB 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 6 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-04-2009, 08:56 [Cari 1.6] Awaria skrzyni biegów??? Pomocy!!!!
|
|
|
Witam Wszystkich.
Od niecałego miesiąca jestem posiadaczem Carismy 1.6 16V(90 km) 96r. Wszystko by było super do czasu...
W sobote w drodze do domu cos cicho strzeliło a raczej pukło, tak jakby bieg wyskoczył i samochód stanął. nie reagował na biegi, na wolnych obrotach słychac ciche pukanie ze skrzyni, brak wycieku oleju. jak narazie samochód stoi i czeka na mechanika. Proszę o pomoc co to moze być lub od czego zacząc naprawę. Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi i sugestie. Ps. przebieg samochodu 220tkm. Jeżeli ktos zna mechanika z okolic Poznania co potrafi uleczyc moja Cari bedzie dozgonnie wdzieczny
Pozdrawiam wszystkich uzytkownikow Miśków |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 14-04-2009, 09:39
|
|
|
z fusow nie wrozymy, ale na moje oko to sie skrzynia biegow posypala
jest tam za duzo elementow, ktore mogly pasc, a prawdopodobnie kupiles auto, w ktorym komus padla skrzynia i ktos ją zrobił tak zeby tylko sprzedac, albo za mocno "bawiles" sie autem, a ta skrzynia nie lubi np puszczenia auta do tylu, wrzuceniu jedynki i gaz w podloge, zeby gumy piszczaly
i co Toba kierowalo aby umiescic ten temat w dziale FAQ?
[ Dodano: 14-04-2009, 09:43 ]
a i korzystamy z funkcji szukaj a nie klepiemy odrazu temat, no i witamy na forum
szkoda tylko, ze wiekszosc z Was wchodzi jakcos sie popsuje... |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
jozeph84
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma HB 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 6 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-04-2009, 10:28
|
|
|
Wcześniej, tzn przed awaria moja Cari miała pewna przypadłość, a mianowicie w środku, przy prędkości ok 80 ok km/h czuc było "dygotanie" konsoli wewnętrznej. Poprzedni właściciel mówił ze to wina przegubu wewnętrznego który nadaje sie do wymany. Na moje nieszczęscie nie udało mi sie dojechac nawet do mechanika zeby to sprawdził (od kupna przejechałem 200 km :( .
Ps. co do forum, to czytałem juz wczesniej rózne posty zanim Ją kupiłem. wczesniej pół roku jezdziłem firmową Cari 1.8 GDI i juz zacząlem sie Nia interesować. to ze zle zamiescilem moj post wynika z faktu zdenerwowania ww awarią- zwyczajna nieuwaga.
A zabawy piszczeniem to zostawiam innym, ja wolę inne rozrywki bardziej plenerowe i na pewno nie samochodem tylko sprzętem dwunoznym o wysokim zawieszeniu :D:D
Pozdro |
|
|
|
 |
pic11
Forumowicz

Auto: carisma 96' 1.8i gls
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2007 Posty: 70 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 14-04-2009, 10:56
|
|
|
witam i od razu ciebie pociesze koszt skrzyni do tego modelu na pewno nie będzie niższy niż 1000 zł wiem bo sam miałem problem ze skrzynią pół roku temu . plus do tego wymiana skrzyni przydał by się nowy olej tranself półsyntetyk niepamiętam dokładnie jaki ale chyba 80w90 . Skrzynia jest taka sama do 1.6 i 1.8 jak by co . Ja mam teraz od 1.6 . Aha od 1.8 gdi nie pasuje . Myślę że jak się tobie uda to może w 1500 zł się zmieścisz . W razie co to pytaj |
_________________ picy PL :]
 |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-04-2009, 16:27
|
|
|
Z okolic Poznania znam, dokładnie z Puszczykowa, jak chcesz mogę podać numer na PW. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 14-04-2009, 18:20
|
|
|
najlepiej odwiedź mechanika i dowiedz się czy warto naprawiać jeżeli nie to lepiej chyba wymienić.
używana w Anglii koszt około 50-100 funtów ze szarota oczywiście z tym że przetransportowanie tego było by kosztowne, autobusem Orbisu myślę że około 20 funtów |
|
|
|
 |
pic11
Forumowicz

Auto: carisma 96' 1.8i gls
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2007 Posty: 70 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 14-04-2009, 23:09
|
|
|
taka cena to chyba do wersji gdi . . . Wiem bo szukałem bardzo długo |
_________________ picy PL :]
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 15-04-2009, 03:59
|
|
|
do 1,6 na upartego tez znajdziesz trzeba wiedzieć gdzie szukać aczkolwiek do gdi najłatwiej bo ten silnik zdominował tutejszy rynek |
|
|
|
 |
TESTER
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 224 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 15-04-2009, 09:02
|
|
|
a pedał sprzęgła wciska się z oporem jak poprzednio czy wpada do podłogi, bo może to sprzęgło ..? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15-04-2009, 09:10
|
|
|
Może po prostu ten przegub się już posypał do końca ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
jozeph84
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma HB 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 6 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-04-2009, 10:10
|
|
|
Moim zdaniem wygląda na to ze przegób poszedł do końca poniewaz na holu było slychac pukanie zgodnie z obracającym sie kołem. Skrzynie raczej bym wylkuczyl ponieważ po wrzuceniu biegu wskazówka prędkościomierza idzie w góre, a sprzegło jest bez zmian. po oględzinach mechanika jak bede cos wiedział to cos skrobne
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-04-2009, 11:59
|
|
|
No to rzeczywiście przegub najprawdopodobniej. Czyli ta bardziej ekonomiczna opcja. |
|
|
|
 |
pic11
Forumowicz

Auto: carisma 96' 1.8i gls
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2007 Posty: 70 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 15-04-2009, 12:08
|
|
|
no to na 99% jak napisał owczar jest to dla ciebie bardziej ekonomiczną opcja bo linka od licznika jest przymocowana do mechanizmu różnicowego a jak ten działa no to jesteś w domu . |
_________________ picy PL :]
 |
|
|
|
 |
jozeph84
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma HB 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 6 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-04-2009, 12:38
|
|
|
w takim razie pytanie: co nalezy zdjąc (odkręcic) i jak to długo potrwa jeżeli jest to faktycznie przegób wewnętrzny i jaki moze byc jego koszt ??
Pozdro dla MISTUmaniaków |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-04-2009, 12:44
|
|
|
Na początek zerknij pod spód auta i zobacz jak ten przegób wygląda. Możliwe, że całkiem się zerwał.
Nie znam ceny przegubu, nie wiem czy będziesz kupował nowy czy używany. Jeśli nowy to unikaj podróbek, kup jakiś porządny japoński jeśli chcesz pojeździć na tym. Dodatkowo kup uszczelniacz do skrzyni bo po wyjęciu moze potem cieknąć.
Wymiana polega na odkręceniu nakrętki przegubu zewnętrznego, odkręceniu sworznia dolnego, żeby wyjąć półoś. Potem wymiana przegubu na półosi i w odwortnej kolejności składanie. Przy okazji skontroluj stan gum ochronnych i możesz wymienić także na zewnętrznym. Nowy wewnętrzny będzie raczej z gumą. |
|
|
|
 |
|