[C51A 1.3] Colt 1,3 12v '91 gaźnik dymi na biało, bierze ole |
Autor |
Wiadomość |
filll
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3->5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Lis 2007 Posty: 241 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-04-2009, 15:06 [C51A 1.3] Colt 1,3 12v '91 gaźnik dymi na biało, bierze ole
|
|
|
Witam.
Colcik kopci białym dymem i wciąga olej... przy czym silnik pracuje równo, nie dławi się ani nic z tych rzeczy. Odpala też na dotyk....
Co może być przyczyną? Uszczelniacze zaworów? Cylindry?
Ktoś może wie jakie są w przybliżeniu koszty remontu takiego silnika? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15-04-2009, 15:54
|
|
|
Kompletny remont ~2 tys.
Jak kopci na biało, to może uszczelka pod głowicą już puściła ? Napuchnięte węże ? Znikający płyn chłodniczy ?
Co do oleju - silnik jest mokry ? puszcza gdzieś na zewnątrz ? Jak tak, to pewnie uszczelniacze rozrządu/uszczelka pod deklem, jak nie to uszczelniacze zaworowe lub pierścienie tłokowe. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 15-04-2009, 23:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-04-2009, 20:49
|
|
|
Pierscienie do wymiany no i co za tym idzie uszczekla pod glowica jak znika olej i wali na biało to olej sie dostaje do cylinda.
[ Dodano: 15-04-2009, 20:51 ]
glowica 600 zł a pierscienie nie wiem ale glowice jak sam zrobisz to zamkniesz sie w 250 zł z planowaniem (jeżeli nie wymieniasz rozrzadu przy okazjii) |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-04-2009, 21:51
|
|
|
Nie straszcie kolegi!!
Na początek tak:
-czy znika Tobie płyn z chłodnicy. Jeśli tak to musisz wymienić uszczelkę pod głowicą.
-jeśli znika Tobie olej to pierwsze co to musisz wymienić uszczelniacze zaworów. Koszt to 5zł za szt + wymiana.W 80% sytuacji to pomaga. Najlepiej zrobić to z wymianą uszczelki i planowaniem głowicy jeśli bierze płyn z chłodnicy. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
eddy [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2009, 23:19
|
|
|
Moim zdaniem masz walniętą uszczelkę pod głowicą. Jak zdejmiesz głowicę będziesz wszystko widział np. w jakim stanie masz blok, tłoki itp. teraz tylko pytanie ile tego oleju bierze??. Jak 1l na 1000km to już musisz wymienić pierścionki i zrobić szlify na bloku. Jeśli w granicach rozsądku np. 1l na 5-10 tyś to nie dotykaj się bloku. Mi przed remontem brał około 1,5l na 10tyś. Ciekło mi z pod uszczelki. Wyremontowałem głowice: wszystkie uszczelki głowicy, planowanie, uszczelniacza zaworowe koszt jednego to 13zł do tanich nie miałem przekonania, nowy rozrzad, pasek klinowy na alternator, uszczelniacz wałka i wału, płyn chłodzący i olej wraz z filtrem. Koszt 1000zł z robocizna. Po remoncie nawet grama nie bierze. |
|
|
|
 |
filll
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3->5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Lis 2007 Posty: 241 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-04-2009, 09:01
|
|
|
Silnik jest suchy, płynu chłodniczego nie ubywa...
Ile dokładnie oleju bierze, tego nie wiem bo samochód nie mój tylko dziewczyny.
Jakieś 2 miesiące temu miał wymieniany olej. Nie wiem ile przejechał od tamtej pory, ale ubyło ok 1l.
Wymieniany był też rozrząd i uszczelniacze wału korbowego.
Dzwoniliśmy wczoraj do mechanika. Oszacował koszty na 1700-2000... trochę zabolało |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-04-2009, 12:34
|
|
|
Mnie wymiana pierścieni i uszczelniaczy kosztowała 300zł + koszt części.
Może sprawdź czy filtr jest dobrze dokręcony!! I pierwsze co to wymień uszczelniacze zaworów. Idzie to zrobić bez zdejmowania główki!!
eddy napisał/a: | koszt jednego to 13zł do tanich nie miałem przekonania, |
5 zł kosztują oryginały Hyundai'a więc raczej zaufanie można mieć |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-04-2009, 13:58
|
|
|
Zanim zrobisz cokolwiek to najpierw zdjagnozuj co się dzieje.
Owszem uszczelniacze zaworów padają w tych silnikach ze starości i bardzo prawdopodobne, że to właśnie to. Tak jak napisał Docencik87 można to łatwo wymienić.
Biały dym w tym przypadku nie oznacza koniecznie uszczelki pod głowicą. Jeśli padnie uszczelka to dymi się na biało, ale w tym jest dużo pary. Jeśli bierze Ci olej to też może dymić na biało, ale ten dym ma zupełnie inny zapach i śmierdzi spalanym olejem.
Możesz wymienić uszczelniacze jak napisał docencik, ale możesz także zweryfikować co może być przyczyną. Wystarczy zrobić pomiar kompresji na sucho i z próbą olejową.
Remotnować tego silnika się nie opłaca. Ja jeden wykończyłem. Zatarłem panewki... Silnik był wcześniej przegrzany i pierścienie olejowe staneły.
Kupiłem używkę za 600zł z małym przebiegiem. Super stan i naprawdę dobrze się jeździło. Miałem wymieniać jeszcze uszczelniacze zaworów, ale padło ECU i stoi na parkingu. 1,7k za remont auta które warte jest niewiele więcej to lekka przesada. |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-04-2009, 17:04
|
|
|
Luuudzie nie czarujcie, skoro nie ubywa wody a dymi na biało i oleju ubywa no to raczej nie ma innej opcji jak pierdzionki no chyba ze krasnal w tlumiku sobie schabowego smaży |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-04-2009, 17:22
|
|
|
A uszczleniacze zaworów? Tymbardziej, że te silniki są znane z tego, ze uszczelniacze poprostu padają. |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-04-2009, 19:48
|
|
|
mój błąd nie doczytalem ze zaworów a przed oczami mialem od wałków i jakoś zapomniałem o takiej drobnostce ;D ale zazwyczaj jeśli jest to po zimie (i to takiej kopnej gdzie auto dostaje po tyłku) to na samych uszczelniaczach sie nie kończy, czy pierdzionki sa walone najdzybciej sprawdzic jakie ma sprężanie, na cylindrach. a tu masz linka (co prawda fordowski ale zawór to zawór) jak zrobić uszczelniacze krok po kroku http://www.fordescort.org/content/view/236/ |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-04-2009, 19:53
|
|
|
Mateusz071 napisał/a: | to na samych uszczelniaczach sie nie kończy, czy pierdzionki sa walone najdzybciej sprawdzic jakie ma sprężanie, na cylindrach |
Miałem kiedyś Colta, który na liczniku miał 300kkm i olej uciekał tylko jednym miejscem: uszczelką pod głowicą. Jeśli silnika nie zagotujesz ani nie pojedziesz bez oleju to silniki 1.3 i 1.5 są nie do zajechania!! |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-04-2009, 20:01
|
|
|
Jak sprawdzi kompresję na sucho i z olejem to będzie wiadomo. |
|
|
|
 |
filll
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3->5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Lis 2007 Posty: 241 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-04-2009, 10:37
|
|
|
W piątek podjechałem w chmurze dymu do Maretzkiego85 (przy okazji wielkie dzięki za pomoc ).
Wstępna diagnoza to w najlepszym przypadku wymiana cylindrów, w najgorszym remont silnika...
Trochę to pewnie trzepnie po kieszeni, ale co robić? Colt jest zbyt fajny żeby się go pozbywać
We wtorek będziemy mu się przyglądać dokładniej. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20-04-2009, 10:39
|
|
|
filll napisał/a: | wymiana cylindrów |
Pierścieni A to i tak wstępna diagnoza po ciemku była Jutro się zobaczymy :> |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|