Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Piszcząca kolumna kierownicy
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-04-2009, 19:57   [EAxx] Piszcząca kolumna kierownicy

Zaczęła mi piszczeć kolumna kierownicy. Ma ktoś podobny problem? Dziś rozkręciłem przełącznik zespolony, próbowałem wstrzyknąć olej i zobaczyć czy coś się zmieni, ale nic z tego. Myślałem, że może ten element poprzez który podłączona jest poduszka i klakson, ale nie.
Strasznie mnie denerwuje, takie tarcie jak guma o gumę...
Zastanawiam się czy nie odkręcić kierownicy i nie nasmarować tego porządnie, tylko nie wiem czy będzie tam dostęp?


PS Teraz znalazłem, że był podobny temat, ale nikt nie odpowiedział jak się tego pozbyć. To na pewno nie przełącznik zespolony. Po wykręceniu też piszczy bo to już sprawdziłem.

[ Dodano: 18-04-2009, 20:14 ]
Przejrzałem service manual, przy najbliższej okazji rozkręcam kolumnę kierownicy i przesmaruję.
 
 
KamilR10 
Mitsumaniak


Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 791
Skąd: Okolice Międzyrzecza
Wysłany: 18-04-2009, 21:28   

też mam taki problem z kierownicą, ale dźwięk nie przeszkadza mi aż tak bardzo, jednak chętnie się dowiem jak można to wyeliminować
_________________
Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-04-2009, 21:34   

Jak uda mi się to naprawić to zrobie jakieś FAQ, ale najwcześniej za tydz, bo nie mam wszystkich narzędzi.
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2009, 06:18   

u mnie tez piszczy, raz na obrot w jednym i tym samym miejscu. chetnie uzyje gotowego opisu bo jakos nigdy nie moge sie za to zabrac sam. jakbys potrzebowal calej kolumny albo cus to moge jedna odstapic na eksperymenty jako ze kilka u mnie zalega i obciaza niepotrzebnie strop.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-04-2009, 09:36   

Robert dzieki za propozycję, ale chyba więcej zachodu będzie z transportem niż rozebraniem kolumny. Z tego co patrzyłem w manualu to nie powinno być problemów.
Nie mam u siebie toxów do odkręcenia poduszki, ale podjadę do brata w weekend.
Mam zamiar zdjąć cały przełącznik zespolony z mocowaniem i zdjąć całą podporę kolumny ze stacyjką bo to gdzieś tam piszczy.
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 19-04-2009, 14:02   

u mnie tez piszczy przy parkowaniu z minimalna prędkością.. i mam wrażenie ze odpowiedzialne za to możne być w równym stopniu wspomaganie lecz mogę sie mylić..odgłos raczej mi nie przeszkadza ale sam fakt ze piszczy czyli nie działa jak powinno . również czekam na opis .. naprawy
_________________
pablo diablo
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-04-2009, 23:08   

No więc tak. W weekend zabrałem się za naprawę piszczącej kolumny.
Rozkręciłem wszystko na drobne części. Zdjąłem kierownicę, przełącznik zespolony, odpiąłem wszystkie kostki i wyjąłem całą kolumnę wraz ze stacyjką. Wycjągnąłem wałek z obudowy żeby mieć dostęp do łożysk. Byłem przekonany, że to piszczy uszczelniacz dolnego łożyska, ale bez obciążenia po wyjęciu nie było nic słychać. Nasmarowałem wszystko, złożyłem odpaliłem auto i lipa. To nie pomogło piszczenie nie ustało. :/ Ustawiłęm sobie jedynie kierownicę żeby była idealnie prosto podczas jazdy.
Nasmarowałem łożyska w miejscu 1 i 2.



Dodatkowo przesmarowałem obudowę od taśmy SRS bo kręciła się dość głośno, ale to nie ona była przyczyną pisków.

Na koniec postanowiłem spróbować przesmarować uszczelniacz łożyska pod drugim krzyżakiem/przegubem- miejsce 3. Na tym screenie z SM tego nie widać, ale zaraz za tym przegubem kolumna jest połączona z maglownicą i przechodzi na zewnątrz, jest tam łożysko i uszczelniacz. Strzykawką z igłą wstrzyknąłem tam troszkę oleju, jest tam delikatne zagłębienie ale jest pod skosem... Starałem się zalać to z każdej strony i kręciłem w tym czasie kierownicą. Potem zostawiłem żeby troszkę postało i jest ok. Kolumna pracuje teraz zupełnie cicho i nie trzeba było nic rozkręcać, tylko zawinąć troszkę wykładzinę pod pedałami. Zdjęcia nie mam, ale łatwo znajdziecie ;)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-04-2009, 13:44   

Jak podwiniesz wykładzinę to zobaczysz drugi krzyżak. Krzyżak jest połączony z wałkiem wchodzącym z komory silnika, który przechodzi przez łożysko i uszczelniacz. Na ten uszczelniacz nalałem oleju z każdej strony kręcąc kierwonicą.

 
 
Dman666 
Forumowicz

Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 156
Skąd: DC
Wysłany: 29-04-2009, 16:11   

Owczar napisał/a:
Jak podwiniesz wykładzinę to zobaczysz drugi krzyżak. Krzyżak jest połączony z wałkiem wchodzącym z komory silnika, który przechodzi przez łożysko i uszczelniacz. Na ten uszczelniacz nalałem oleju z każdej strony kręcąc kierwonicą.

A jakim olejem to przesmarowales? Pytam bo mi tez piszczy przy skretach...
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-04-2009, 16:37   

Ja wciągnąłem w strzykaweczkę zwykły olej Mobil 10W40, taki jaki leję do silnika ;)
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29-04-2009, 19:04   

Owczar napisał/a:
Ja wciągnąłem w strzykaweczkę zwykły olej Mobil 10W40, taki jaki leję do silnika ;)


czyli po prostu ta osłona z gumy tak wyje jak się skręca ..... też dzisiaj to zauważyłem i też muszę tam kapnąć olejem :wink:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-04-2009, 08:16   

najlepiej podgrzanym - jest rzadszy i lepiej penetruje
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-04-2009, 14:29   

Słuszna uwaga. To może pomóc, bo u mnie piszczenie nie ustało odrazu, dopiero po jakimś czasie się wyciszyło.
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-11-2010, 18:10   [EAx 97-04] Wymiana krzyżaka kolumny kierowniczej

Znalazłem kilka tematów, nawet w jednym jest o wymianie, ale tylko o wymianie bez szczegółów, w jednym aby nie dublować zadałem pytanie i nic, Szykuję się na środę z wymianą krzyżaka dolnego w galancie. Delikatnie mi skubie, i chciałbym go wymienić. W manualu nie ma nic na temat rozebrania wałka na którym znajdują się przeguby krzyżakowe czyli tzw. krzyżaki. Czy ktoś wymieniał i potwierdzi mi że nie muszę rozbierać całej kolumny, mam nadzieję, ze ten wałek jest na jakimś wieloklinie lub trójkątnej listwie.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-11-2010, 18:20   

Wymień całą kolumnę - krzyżak jest jej integralnym elementem i nie kombinuj. Pasuje z anglika, więc kupisz za śmieszne pieniądze, tylko patrz, żeby miała całe mocowania do budy (przy strzałach mają zadanie się połamać)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.