Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przepływka, TPS, kolektor czy kable ECU -> komora silnika
Autor Wiadomość
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-04-2009, 01:11   Przepływka, TPS, kolektor czy kable ECU -> komora silnika

Witam, to znów ja, Zenek z bielska...
Tym razem nie będę się rozpisywać na niepotrzebne tematy. Postaram się w jednym poście pisać jak naj więcej info... Autko Eclipse 1G 4G63 7 bolt 2.0 DOHC non-turbo

1. silnik pracował poprawnie lecz nie idealnie ustawiał wolnych obrotów pod obciążeniem lub wolno reagował, pozatym ok
2. nie było żadnych błędów, autko niewiele paliło i dobrze się zbierało
3. zapłon (na zmasowanym złączu ustawiania zapłonu) minimalnie skacze pomiędzy 5-6 BTDC

zacząłem grzebać...
1. wyciągłem przepustnice, wyczyściłem ją na błysk (nitrem), również wszystkie kanały
2. wyczyściłem kanał w kolektorze od zaworu EGR i sam zawór (sprężonym powietrzem)
3. jedna cewka w silniczku krokowym była przepalona, wymieniłem silnik krokowy
4. założyłem na nowej uszczelce pod przepustnice

założyłem wszystko, ustawiałem wolne obroty na rozgrzanym silniku, kilka razy bo nie mogłem dojść do ładu...

w kolejności ustawiłem IPS tak jak opisuje krzyżak, jeden obrót od momentu styku
potem TPS tak aby miał 0.5V na opuszczonej przepustnicy (wcześniej go pomierzyłem, nie ma dziur ani przeskoków na żadnej kombinacji 1-2 i 2-3)

ECU sprawdziłem, kondensatory ok, na obudowie była naklejka z serwisu niemieckiego że kondensatory wymienione były 11.02.02

problem? silnik "kopie" jakby gubił zapłon (sprawdziłem to znaczy wymieniłem na inne sprawne: cewke wysokiego napięcia, kable i świece)

prare dni po tych operacjach i jazdy na troche kopiącym silniku zaczął wyskakiwać Check Engine, zczytałem błędy 14 i 25

pozatym obroty na rozgrzanym silniku podnoszą się i opadają jak auto stoi, normalnie 850, jhak sie podnosi samoczynie to do 1050

co robić?? gdzieś wyczytałem że trzebaby przeczyścić cały kolektor ssący, sprawdzić zawory ssące, sonda lambda wpożądku jest...

proszę o rade/pomoc ;/

[ Dodano: 19-04-2009, 02:13 ]
dodam kolejne dane:

na nagrzanym silniku w czasie jazdy po wysprzęgleniu obroty czasem 700 a potem 1200

na nagrzanym silniku na postoju, w momencie gdy trzymał obroty 850 włączyłem klime i.... silnik wjechał na 1500 i nie spadł... wyłączyłem i włączyłem klime i tak samo, 850- 1500...

podczas jazdy silnikiem nie da sie hamować nawet dwomatysiącami obrotów.... efekt? jadę na jedynce, jest 2300 obrotów (jakieś 20km/h) puszcze gaz a auto jedzie dalej tak samo... żal... po co czyściłem tą przepustnice... mam nadzieje że jak wszystko sie uda naprawić to się dowiem po co... i będzie chodzić jak marzenie tylko pomocy!! ;/
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24334
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-04-2009, 10:39   

pewnie robisz jakis blad podczas regulacji
widac, ze dociera do silnika za duzo powietrza - stad podwyzszone obroty
a brak hamowania silnikiem wyglada na zle ustawiony IPS
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-04-2009, 13:48   

ustawie ips tak jak opisujesz na stronie, potem TPS, reguluje wolne obroty w trybie serwisowym i nawet jak wkręce śrube od wolnych do końca obroty są za duże

nieszczelność może wywołać błąd 14 czyli czujnik barometryczny?
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-04-2009, 22:53   

Moim zdaniem ECU świruje, to że miał wymienione kondziory to nic nie znaczy, zdarzyło mi się słyszeć kilka przypadków, że padł procesor w ECU. Na początku spróbuj go zresetować, nawet kilka razy, jeśli nie pomoże, najlepiej pożyczyć od kogoś sprawne ECU do testów. Oczywiście jeśli jesteś pewien usunięcia w/w przez Krzyżaka usterek.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-04-2009, 23:26   

niewiecie kto by miał blisko do bielska-białej?? zapłaciłbym za koszta... podmienić ECU, ew, przepływke... mam w tym tygodniu 2gie zmiany, w sobote nie pracuje... kto chętny?
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-04-2009, 12:08   

zenek_bb napisał/a:
niewiecie kto by miał blisko do bielska-białej??


Ja mam nie tak bardzo daleko, ale z czasem kiepsko u mnie. Pisz na GG jakoś sie ustawimy, może w przyszły tyg.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-04-2009, 18:11   

Adaho_krak napisał/a:
Ja mam nie tak bardzo daleko, ale z czasem kiepsko u mnie. Pisz na GG jakoś sie ustawimy, może w przyszły tyg.


fajnie, przydałaby się opinia na żywo, ale jeszcze zobaczymy bo sie wybieram na spot krakowski za 2 tygodnie chyba ;Dto tam byśmy się spotkali

odnośnie auta, błędy ECU 14 i 25 udało się wyeliminować, winowajcą okazała się niedopięta wtyczka od ECU

cała reszta, czyli problem z obrotami i tak dalej zostaje.... czekam na dalsze spostrzeżenia i porady...
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
piwo8
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2009, 09:53   

zenek_bb napisał/a:
ustawie ips tak jak opisujesz na stronie, potem TPS, reguluje wolne obroty w trybie serwisowym i nawet jak wkręce śrube od wolnych do końca obroty są za duże

nieszczelność może wywołać błąd 14 czyli czujnik barometryczny?


To znaczy że gdzies w kolektorze ssącym leci ci lewe powietrze.
Uszczelka pod silniczkiem krokowym, pod kolektorem ssącym itd..
pozdro.
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 10-05-2009, 11:21   

zenek_bb napisał/a:
nawet jak wkręce śrube od wolnych do końca obroty są za duże

rozbierz silniczek krokowy i wsadź do przepustnicy sam metalowy korpus (z trzpieniem oczywiście). Zapal silnik i wykręć palcami trzpień tak aby maksymalnie wszedł w przepustnicę. Wkręć maksymalnie również śrubkę na przepustnicy. Jeżeli silnik się nie udławi to znaczy że łapie lewe powietrze np. przez uszkodzoną uszczelkę kolektora ssącego lub o-ringi wtryskiwaczy lub uszczelkę przepustnicy lub któryś z wężyków dochodzący do kolektora ssącego spadł.

Metoda z "manualnie" maksymalnie wysuniętym trzpieniem krokowca jest przydatna "do ustawienia śrubki" na przepustnicy.

BTW
śrubka na przepustnicy powinna być zabezpieczona plastikowym kapselkiem :rolleyes:
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
KRIS_1 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 1
Skąd: Dob
Wysłany: 19-05-2009, 20:29   

Ja miałem podobny problem, u mnie była żle dopięta pokrywa filtra powietrza. Po prostu zaczepiła za śrubkę przytrzymującą korpus filtra powietrza Aż nie mogłem uwieżyć że tak mała nieszczelność może tyle napsocić.
Pozdro.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.