Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
za wysokie obroty po odpaleniu
Autor Wiadomość
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 18-04-2009, 13:35   za wysokie obroty po odpaleniu

Po dłuższym postoju na przyklad po nocy rano czyli zimny silnik odpalam i obroty wskakuja mi na ponad 2000 czasem jeszcze sie podnosza nieco i potem opadaja do ok 1100 po chwili. Nastepnie ruszam jade zatrzymuje sie 100 metrów dalej wciskam sprzegło i wtedy wskakuja na 2000. Jak silnik sie rozgrzeje to nie ma problemów tego typu.
Co to moze być??? Jak wchodzi na te obroty to wyje nieco jakby ssanie czy cos...
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-04-2009, 14:40   

A robiłeś coś z silniczkiem krokowym?
Może charakterystyka czujnika temp jest delikatnie przesunięta i ECU ma błędne odczyty. Zmierz rezystancję czujnika na zimnym silniku i porównaj z service manualem jeśli występuje, ale najlepiej jakby posiadacz takiego samego silniczka zmierzył w podobnych temp, bo manual przeważnie podaje w temp 20 i 80 stopni.
To jest pierwszy element który bym sprawdził, bo to od niego zależy zaączanie ssania.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-04-2009, 14:46   

rosomak ... jestes tak starym uzytkownikiem tego forum, ze zastanawiam sie, czy to nie jakis spam z Twojej strony.
Na ten temat juz troche jesst napisane na forum, objawy Twojego auta sa prawidlowe. To automatyczne ssanie.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-04-2009, 14:49   

Ale to normalne że wchodzą na 2tys? Wydaje mi się, że trochę za dużo.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-04-2009, 14:52   

jak silnik zupelnie zimny to jest to normalne ... oczywiscie tyko do momentu nagrzania
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 18-04-2009, 23:11   

akbi, ale chyba nie ponad 2000 a ja tak wyraznie mam(czasem do ok 2400) Zreszta reszta tez nie jest normalna. Zamiast pisac ze to jakiś rzekomy spam mozesz cos doradzić.... Mój przypadek jest indywidualny a mam prawo chyba założyc swój temat.Jesli moderator uzna to za słuszne niech zcali to z innym tematem
Owczar, czysciłem silnikczek krokowy bo miałem problemy z obrotami na jałowym (po włączeniu ogrzewania szyby badz/i dmuchawy spadek do 500) i nadal je mam ale sie przyzwycziłem. Natomiast denerwuje mnie takie wycie po zapaleniu i to napewno nie jest normalne.
Owczar napisał/a:
Może charakterystyka czujnika temp jest delikatnie przesunięta i ECU ma błędne odczyty. Zmierz rezystancję czujnika na zimnym silniku i porównaj z service manualem jeśli występuje, ale najlepiej jakby posiadacz takiego samego silniczka zmierzył w podobnych temp, bo manual przeważnie podaje w temp 20 i 80 stopni.
To jest pierwszy element który bym sprawdził, bo to od niego zależy zaączanie ssania.

dzieki Owczar nie za bardzo wiem tylko jak to zrobić...
A myslisz ze to moze byc wina silniczka krokowego???
Czy normalnym objawem jest ze obroty spadna do 1000 jedziesz kawałek zatrzymujesz sie wciskasz sprzegło i wskakuja znów na 2000 :shock:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-04-2009, 23:34   

Mi się zacinał czasem i tak wskakiwały. Ale jeśli na rozgrzanym jest ok i obroty Ci nie falują to raczej możemy wykluczyć silniczek krokowy.

Według mnie 2 tys to stanowczo za dużo. Jeździłem nie jednym autem z silnikiem benzynowym i żaden na zimnym nie miał takich obrotów. jak mi padł silniczek krokowy to ustawiałem obroty na śrubie, żeby nie gasł i jak sie rozgrzał to zmniejszałem, bo wchodziłiy na 2 tys i nie dało się jeździć.

Może być też coś z czujnikiem położenia przepustnicy. Dziwne, jest że nie trzyma tych 2 tys cały czas. Chyba, że obroty spadają Ci do tys tylko jak jedziesz na biegu bez dodawania gazu, to czujnik temp może być przyczną. Chyba że skaczą na biegu jałowym jak chcą.
Czujnik możesz sprawdzić, żeby go wykluczyć.
Potrzebny będzie multimetr. Ściągasz rano kostkę z czujnika i mierzysz rezystancję między pinami. Potem najlepiej żeby ktoś zmierzył w podobnych warunkach pogodowych. jesli używasz jakiegoś prostego mulitmetru to najlepiej tym samym, bo czasem są duże rozbieżności wskazań. Jeśli na Twoim będzie większy opór to możesz być w domu. Im zimniej, tym "bardziej" załączane jest ssanie. Jak będziesz miał popsuty czujnik to ECU może myśleć że jest mróz i zwiększy dawkę paliwa, co obajwi się za wyskomi obrotami.
Ten trop warto sprawdzić. Czujniki czasem sie psują. Mi padł od wskazań temp na desce.
Ja sie przez miesiąc głowiłem czemu mi się silnik nie nagrzewa. Czujnik od ECU by ok i wszystko cacy działało. Jednocześnie miałem zator w nagrzewnicy i nie grzało centralne. Byłem pewien, że to termostat. Wymieniłem, to samo. Zmiezryłem rezystancję i wyszło... Nowy czujnik za 20 zł i jest ok.

Co niskich obrotów to nie wiem co może być przyczyną. Nie wiem co u Ciebie odpowiada za podbijanie obrotów gdy spadną...
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 19-04-2009, 01:55   

Owczar napisał/a:
Ale jeśli na rozgrzanym jest ok i obroty Ci nie falują to raczej możemy wykluczyć silniczek krokowy.

na rozgrzanym nie ma raczej czegos takiego... Choc troche powoli opadaja po zatrzymaniu.
Owczar napisał/a:
Według mnie 2 tys to stanowczo za dużo

czesm troszke wiecej niz 2000. Dałem kiedys koledze kluczyki zeby mi auto przeparkował bo ja nie mogłem :wink: i zwrócił mi uwage na ten fakt ze za duze obroty mu po odpaleniu wskoczyły.Kolega miał w życiu sporo aut i sie zna co nieco...
Owczar napisał/a:
Może być też coś z czujnikiem położenia przepustnicy.

hmmm ale jak to można sprawdzić????
Owczar napisał/a:
Czujnik możesz sprawdzić, żeby go wykluczyć.

który? A drogie te czujniki bo moze kupie nowe i sie okaze.
Owczar napisał/a:
Dziwne, jest że nie trzyma tych 2 tys cały czas

nie trzyma... czekam az spadna do ok 1000 ruszam zatrzymuje sie i 2000 spadaja do ok 1000 jade dalej itp itd az sie silnik rozgrzeje chyba. Potem juz tak nie jest.
Owczar napisał/a:
Ściągasz rano kostkę z czujnika

gdzie ta kostka Chodzi o czujnik temp?? Niewiem za bardzo gdzie jest
Owczar napisał/a:
jakiegoś prostego mulitmetru

nie słyszałem o czymś takim. Mam omomierz jedynie taki z przełacznikami i ekranem i paroma gniazdami na kabelki kosztował mnie ok 15 zł
Owczar napisał/a:
Nowy czujnik za 20 zł i jest ok.

ehh jak tyle kosztuje to kupuje go od razu... chyba :D

[ Dodano: 19-04-2009, 01:58 ]
Owczar, napisz jakie to mam czujniki kupić tj który najpierw i jak go wymienic... a jak nie pomoze to bede pisał :D
Dzieki wielkie OWCZAR :D :D :D
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-04-2009, 02:10   

Kurcze, dziwne że tak skaczą te obroty. Narazie nie kupuj nowego czujnika. W dzien odpiszę coś więcej, bo teraz idę spać ;)
Jak go odpalisz zimnego to odepnij kostkę od czujnika temp. Nie wiem gdzie ona tam jest u Ciebie. Pewnie gdzieś w głowicy... Zobacz co będzie się działo z obrotami. Tylko może Ci wywalić błąd ECU, ale najwyżej skasuje przez odpięcie klemy.

[ Dodano: 19-04-2009, 14:22 ]
Dobrałem się do service manuala..
Rezystancja czujnika temperatury na rozgrzanym silniku (80stopni) powinna wynosić 0,3 kOhm
Przy 20 stopniach 2,5 kOhm
Czyli prawie tak samo jak w moim Galancie.
Obroty jałowe 800+-50 (na ciepłym, nie ma info jak na zimnym, ale 1100 to według mnie maks)
Rezystancja czujnika położenia przepustnicy 3,5-6,5kOhm
Jak widać z poniższego, główne przyczyny problemów z obrotami, to właśnie czujnik temp, czujnik położenia przepustnicy, silniczek krokowy.
Skoro u Ciebie problem jest zależny od obrotów to sprawdź najpierw ten czujnik temperatury, jeśli parametry będą ok to pomyślimy dalej.



[ Dodano: 19-04-2009, 14:25 ]
A tak w ogóle to na początek spróbuj go nauczyć wolnych obrotów. Reset ECU poprze odpięcie na kilka minut klemy masowej.
Potem odpalasz i z wyłączonymi odbiornikami prądu (światła, ogrzewanie szyby itd) a także klimy pozwalasz aby auto pracowało aż osiągnie normalną temperaturę. W tym czasie nie gazujesz, ani nie gasisz go.
Możliwe, że już tak próbowałeś, ale warto wspomnieć. Potem zbadaj czujnik :)
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 19-04-2009, 19:33   

Nauka obrotópw była w trybie przyspieszonym pare razy. Bo jednak czekać na wiatrak mi sie nie chce.
Zabieram sie do czujników bo naprawde jest cos nie tak. Dzis obroty poszły po odpaleniu prawie do 3000, nie żartuje... Auto jeżdzi Ok ale cos nie tak za ssaniem czy cos...
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 20-04-2009, 10:34   

rosomak1983, ja mialem dokladnie tak jak ty. Na zimnym 2000 i poki sie nie rozgrzal to na luzie mial wyzsze obroty. To jest normalne dla twojego miska.

Cytat:
Czy normalnym objawem jest ze obroty spadna do 1000 jedziesz kawałek zatrzymujesz sie wciskasz sprzegło i wskakuja znów na 2000 ?


ale ten 1000 rpm jest na luzie czy juz podczas jazdy :?:
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 20-04-2009, 11:14   

rosomak1983 napisał/a:
Dzis obroty poszły po odpaleniu prawie do 3000, nie żartuje..

KaWu, jestes pewny ze wszystko gra????
KaWu napisał/a:
ale ten 1000 rpm jest na luzie czy juz podczas jazdy :?:

zapalam całkowicie zimny silnik. Wskakuja obroty POWYZEJ 2000 najczesciej!!!
czekam az spadna do 1000 na postoju!!! Ruszam, po 100 metrach np zatrzymuje sie wciskam sprzegło i hamulec staje i jest 2000 znowu.
:!:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-04-2009, 12:45   

Piotrek a kto ma jeszcze Colta lub Lancera z takim silnikiem? Zapytaj na PW, bo mi się wydaje że obroty są za wysokie. Ja pamiętam jak mi w lancerze tak wchodziły to obciach na światłach, jakbym nie potrafił ruszyć ;)
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-04-2009, 02:17   

rosomak1983, jeszcze raz się powtórzę ... w całej rozciągłości to co opisujesz jest prawidłowym zachowaniem dla silnika 4G92 - czyli takiego jak masz TY!!!
Jeśli masz zimny silnik, to obroty rzędu 2000 na "biegu jałowym" są zjawiskiem normalnym.

...z jednym małym wyjątkiem ... obroty powinny spadać Ci do 750-800, a nie do 1000-1100


rosomak1983 napisał/a:
Zamiast pisac ze to jakiś rzekomy spam

napisałem ... bo temat ten był poruszany wielokrotnie, nie dawniej jak max 2 tyodnie temu ... a Ty, jako osoba udzielająca się niemalże we wszystkich tematach na forum, powinieneś znać doskonale znać "podstawowe" zachowanie swojego silnika zwłaszcza, że często jest opisywane na forum.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 21-04-2009, 13:13   

akbi napisał/a:
Jeśli masz zimny silnik, to obroty rzędu 2000 na "biegu jałowym" są zjawiskiem normalnym.

akbi, powtórze poraz kolejny jest to ponad 2000 z reguły ok 2400.
Bodajze przedwczoraj wskoczyło na 3000. Wiec prosze mi nie wmawiac ze wszystko jest OK.
akbi napisał/a:
znać "podstawowe" zachowanie swojego silnika zwłaszcza, że często jest opisywane na forum.

oczywiscie ze doskonlae znam i wiem ze wczesniej tak nie wył po odpaleniu i obroty inaczej sie zachowywały.
Musze sprawdzic te czujniki. Juz wiem gdzie sa. :wink: Jeszcze nie wiem jak ale sie dowiem. No i chwila czasu bedzie potrzebna...
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.