[C51A 1.3] Colt 1,3 12v '91 gaźnik dymi na biało, bierze ole |
Autor |
Wiadomość |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14388 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-04-2009, 10:41
|
|
|
Maretzky85 mierzyłeś ciśnienie? Czemu wykluczasz uszczelniacze? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20-04-2009, 11:06
|
|
|
Nie wykluczam I nie mierzyłem, napisałem, że to wstępna diagnoza po ciemku była
Ale uszczelniacze są mało prawdopodobne z jednego względu - rano, po długim postoju nie kopci, kopci jak się rozgrzeje i to równomiernie do naciśnięcia pedału gazu. zastanawiającą rzeczą jest, że dym jest biały, ale może to takie wrażenie przy kiepskim świetle. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
filll
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3->5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Lis 2007 Posty: 241 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-04-2009, 11:30
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | filll napisał/a: | wymiana cylindrów |
Pierścieni A to i tak wstępna diagnoza po ciemku była Jutro się zobaczymy :> |
No tak.... mechanik ze mnie żaden
Takie coś jeszcze znalazłem jakby się okazało że silnik zarżnięty:
http://moto.allegro.pl/it..._kompletny.html
Wymiana silnika to ewentualnie dobry pomysł? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14388 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-04-2009, 12:55
|
|
|
Wiesz ciężko tutaj coś doradzać. ja bym się wstrzymał do czasu pomiaru kompresji na sucho i z olejem. Będzie wiadomo coś więcej.
Wymiana samych pierścieni to według mnie troszkę wyrzucanie kasy w błoto.
Jeśli silnik pali ok, jeździ w miarę to nie ma sensu tego ruszać.
Kupno używki to ryzyko, możesz kupić wcale nie lepszy. Rozumiem jakby całkiem padł to jest sens.
Nie wiem jakie masz plany wobec tego auta. Jeśli masz zamiar jeździć nim jeszcze długo to remont się opłaca, ale jeśli jeszcze ze 2 lata to wyrzucanie kasy w błoto.
Wszystko zależy od ogólnego stanu auta i planów wobec niego. Bo na krótką metę wymiana samych pierścieni może nawet da jakąś poprawę.
Marek masz manometr do pomiaru ciśnienia na cylindrach? Bo rozumiem fill, że dziś wieczorem będziesz?
Wstępna diagnoza może być słuszna, bo jeśli nie kopci rano tylko po rozgrzaniu, ale jakby wymiana uszczelniaczy poprawiła sytuację, to koszt jest niewspółmiernie niższy. Nawet jakby przestał choć trochę kopcić. |
|
|
|
 |
filll
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3->5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Lis 2007 Posty: 241 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-04-2009, 13:29
|
|
|
Umówiliśmy się na jutro (wtorek) po 16:00 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14388 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-04-2009, 13:41
|
|
|
Myślałem że na spot przyjeżdzasz... |
|
|
|
 |
filll
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3->5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Lis 2007 Posty: 241 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-04-2009, 13:43
|
|
|
Na spot nie dam rady niestety... Próbę w teatrze mam w tym czasie.
Szkoda bo można by podumać wspólnie |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14388 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-04-2009, 13:52
|
|
|
No szkoda... Najwyżej jak Marek posprawdza co i jak to podumamy na forum |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20-04-2009, 13:59
|
|
|
Dokładnie
Manometru jeszcze w sumie nie mam, ale mam zamiar zaraz zakupić jakiś :>
[ Dodano: 22-04-2009, 04:33 ]
Ciśnienie sprężania super, bo od 13.2 do 13.7 bara na cylindrach, ale pierścienie olejowe dały ciała, uszczelka pod głowicą też już swoje przeszła, no i olej wygląda jakby nie był zmieniany od lat, mimo, że niedawno został wymieniony... a poza tym szlam syfu co niemiara, prawie zepsułem jedną ze śrub w głowicy, ale jakoś się udało odkręcić... |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 30-04-2009, 13:04
|
|
|
Owczar, napisał/a: | Wiesz ciężko tutaj coś doradzać. ja bym się wstrzymał do czasu pomiaru kompresji na sucho i z olejem. Będzie wiadomo coś więcej. |
Ale przecież jak uszczelniacze puszczają to i tak pomiar pewnie nic nie pokazaże bo na ściankach jest olej.
Mój też gdzieś gubi olej i będę się przymierzal do uszczelniaczy, miałem mierzyć kompresję ale wydaje mi się że nic nie pokaże.
Maretzky85, napisał/a: | Ciśnienie sprężania super, bo od 13.2 do 13.7 bara na cylindrach, ale pierścienie olejowe dały ciała, |
Pomiar ciśnienia na sucho - czy z olejem |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14388 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 30-04-2009, 13:35
|
|
|
No nie do końca. Mój na starym silniku miał na sucho po 15+-0,5 bar na cylindrach. To było aż za dużo, a to dlatego, ze pierścienie olejowe nie zbierały oleju. Z olejem było oczywiście więcej, ale różnica już mniejsza. W przypadku gdy uszczelniacze są nieszczelne nie ma takich różnic, bo ten olej nie leje się na tyle żeby ściekać po gładzi cylindrów.
Tylko tyle, że Marek mówił, że w tym przypadku kopci po rozgrzaniu. W przypadku użytych uszczelniaczy puszcza smugę zaraz po odpaleniu i jak np postoisz na światłach i ruszasz. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30-04-2009, 15:21
|
|
|
KaWu, na sucho |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
malek
Nowy Forumowicz
Auto: mitsebishi colt 1.5 12 v 1992
Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: ruda slaska
|
Wysłany: 01-05-2009, 11:10
|
|
|
jak jeszcze nie zaczoles robic silnika to wez sie za wymiane uszczelniaczy zaworowych nie dawno mialem ten sam problem i to mi pomoglo oleju bral 1l/1ooo km calkowity moj koszt 350 zl |
_________________ maniek |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 01-05-2009, 11:54
|
|
|
Już po robocie, problem był w zapieczonych pierścieniach olejowych. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
filll
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3->5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Lis 2007 Posty: 241 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-05-2009, 13:07
|
|
|
Dzięki Markowi Colt pomyka już ulicami Warszawy nie zostawiając za sobą zasłony dymnej
Pozdrawiam wszystkich |
|
|
|
 |
|