Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E54A 2.0 V6] brak wolnych obrotów
Autor Wiadomość
jano 
Nowy Forumowicz

Auto: galant v6 1993
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 30
Skąd: chrzanów
  Wysłany: 06-01-2009, 21:57   [E54A 2.0 V6] brak wolnych obrotów

witam , mam mały problem z wolnymi obrotami w moim galancie , nagle podczas jazdy gdy podnosiłem nogę z gazu silnik gasł , na drugi dzień rano gdy go odpaliłem wszystko było ok , ssanie działało prawidłowo , wolne obroty też ok ale po przejechaniu 20 km znowu zaczął silnik gasnąć na wolnych obrotach , może ktoś coś wie o przyczynie tego zjawiska , z gory dziękuje za pomoc , jano

[ Dodano: 07-01-2009, 17:00 ]
niestety , dziś się okazało że ssanie też nie działa
 
 
tom11 
Forumowicz

Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 163
Skąd: lubartów
Wysłany: 07-01-2009, 20:26   

Po pierwsze sprawdż błędy ECU przyczyn może być wiele
sonda,silnik krokowy,przepustnica,lewe powietrze itd.
 
 
jano 
Nowy Forumowicz

Auto: galant v6 1993
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 30
Skąd: chrzanów
Wysłany: 07-01-2009, 21:27   

ok, jutro sprawdze

[ Dodano: 08-01-2009, 20:32 ]
ECU wystukał mi błąd tylko niewiem jak go interpretować , najpierw mrugnął raz , 2 sekundy przerwy następnie dwa razy i 5 sekund przerwy , potem ponownie raz , 2 sekundy przewy i dwa razy i 5 sekund przerwy i tak dalej od początku . Czy to oznacza błąd 12 czy 21 ?
 
 
tom11 
Forumowicz

Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 163
Skąd: lubartów
Wysłany: 09-01-2009, 12:53   

12 tj. przepływka

[ Dodano: 09-01-2009, 12:59 ]
długie mrugnięcie to dziesiątki a krótkie jednostki
czyli po twoim opisie wynika że 12
zanim zaczniesz wymieniać sprubuj zrobić reset kompa
 
 
jano 
Nowy Forumowicz

Auto: galant v6 1993
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 30
Skąd: chrzanów
Wysłany: 09-01-2009, 15:09   

dzięki tam , najpierw zrobie reset kompa i zobaczę co się będzie działo

[ Dodano: 09-01-2009, 15:10 ]
sorrki miało być tom :wink:
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 09-01-2009, 19:55   

Tak jak kolega mówi, najpierw to co najprostsze, najszybsze i najtańsze :D reset kompa
 
 
 
jano 
Nowy Forumowicz

Auto: galant v6 1993
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 30
Skąd: chrzanów
Wysłany: 09-01-2009, 20:42   

reset kompa zrobiony , misiek odpalił bez najmniejszego problemu , ssanie ok , wolne obroty też ok , jutro troszku pośmigam po okolicy to się sprawdzi wszystko w praktyce , nara

[ Dodano: 10-01-2009, 22:45 ]
niestety długo się nie nacieszyłem , dopuki silnik się nie nagrzał wszystko było ok potem znowu znikły wolne obroty , po wjechaniu do garażu ponownie sprawdziłem błędy - ECU mrugał non stop , silnik był gorący i niewiem czy temperatura silnika ma jakiś wpływ na wskazania błędów , jutro jeszcze raz sprawdze na zimnym
 
 
tom11 
Forumowicz

Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 163
Skąd: lubartów
Wysłany: 11-01-2009, 10:16   

jano napisał/a:
niestety długo się nie nacieszyłem , dopuki silnik się nie nagrzał wszystko było ok potem znowu znikły wolne obroty , po wjechaniu do garażu ponownie sprawdziłem błędy - ECU mrugał non stop , silnik był gorący i niewiem czy temperatura silnika ma jakiś wpływ na wskazania błędów , jutro jeszcze raz sprawdze na zimnym


jak mruga non stop to błędów nie ma
czy zimny czy ciepły wydaje mi sie że nie ma żadnej różnicy
masz LPG czy tylko pb ?

[ Dodano: 11-01-2009, 10:19 ]
jak robiłeś reset ? tylko zdjęciem klemy?
 
 
jano 
Nowy Forumowicz

Auto: galant v6 1993
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 30
Skąd: chrzanów
Wysłany: 11-01-2009, 11:56   

mam tylko pb , dziś przed odpaleniem ponownie sprawdziłem błędy , kontrolka EC mrugała non stop ale po odpaleniu znów nie było ssania a wolne obroty pojawiły się dopiero jak podtrzymałem silnik kilka minut na wyższych obrotach i pływały raz były prawie na granicy zgaśnięcia silnika a chwile potem podchodziły w okolice 600 obrotów i ponownie spadały , reset kompa robiłem ściągnięciem plusowej klemy
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 11-01-2009, 12:06   

Ja proponuje pojechać na komputer do elektryka na rozpoznanie błędów, a nie rozpinac klemy !!!!
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 11-01-2009, 12:14   

jano napisał/a:
reset kompa robiłem ściągnięciem plusowej klemy


Reset robi się ściągając minusową klemę :!:

pozdrawiam :)
_________________

 
 
 
jano 
Nowy Forumowicz

Auto: galant v6 1993
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 30
Skąd: chrzanów
Wysłany: 11-01-2009, 12:25   

wieczorkiem spróbuje jeszcze raz zrobić reset kompa ściągając minusową klemę , oby to coś pomogło

[ Dodano: 11-01-2009, 12:26 ]
bo inaczej zostanie szukać nadzieji tylko u elektryka :wink:
 
 
BodoV6
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2009, 12:49   

jano napisał/a:
... ale po odpaleniu znów nie było ssania a wolne obroty pojawiły się dopiero jak podtrzymałem silnik kilka minut na wyższych obrotach i pływały raz były prawie na granicy zgaśnięcia silnika a chwile potem podchodziły w okolice 600 obrotów i ponownie spadały , reset kompa robiłem ściągnięciem plusowej klemy


masz objaw padnięcia czujnika temperatury - jest to termistor (czujnik z dwoma przewodami)
- w stanie zimnym rezystancja ok 4kohm
- w stanie prawidłowej temperatury ok 200 ohm


reset ECU wskazane jest jako pierwszą odłączać minusową

przekręć 1 obrót w prawo i lewo śrubkę do ustawiania obrotów - może jest tam jakieś zanieczyszczenie...
 
 
jano 
Nowy Forumowicz

Auto: galant v6 1993
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 30
Skąd: chrzanów
Wysłany: 11-01-2009, 12:57   

dzięki za wskazówki , jutro wszystko posprawdzam

[ Dodano: 13-01-2009, 20:30 ]
zresetowalem kompa odłanczając kleme minusową , sprawdziłem rezystancje czujnika temperatury silnika , na zimnym (około 0*C) - 5880 ohm , w stanie prawidłowej temperatury - 255 ohm , ssanie co prawda się pojawiło ale jak sie tylko silnik troche zagrzeje to obroty pływają , raz silnik prawie gaśnie a raz ma około 600 obrotów , pokręciłbym jeszcze tą śrubką od ustawiania obrotów tylko niewiem gdzie ona się znajduje a niechciałbym ruszyć tej śrubki co niepotrzeba , moze ktoś mi zdradzi gdzie ona się znajduje
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 22-04-2009, 11:03   

jano napisał/a:
sprawdziłem rezystancje czujnika temperatury silnika


gdzie się znajduję czujnik temperatury silnika ??? ( jeden na pewno jest przy chłodnicy a drugi ????)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.