| [E54A 2.0 V6] brak wolnych obrotów | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-04-2009, 10:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | szpala85 napisał/a: |  	  |  	  | jano napisał/a: |  	  | sprawdziłem rezystancje czujnika temperatury silnika | 
 
 gdzie się znajduję czujnik temperatury silnika ??? ( jeden na pewno jest przy chłodnicy a drugi ????)
 | 
 
 Masz czujnik w chłodnicy? Oba powinny znajdować się w głowicy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BodoV6 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-04-2009, 11:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | szpala85 napisał/a: |  	  |  	  | jano napisał/a: |  	  | sprawdziłem rezystancje czujnika temperatury silnika | 
 
 gdzie się znajduję czujnik temperatury silnika ??? ( jeden na pewno jest przy chłodnicy a drugi ????)
 | 
 
 oba czujniki temperatury masz na wyjściu z termostatu, mniej więcej pod cewkami zapłonowymi
 
 poczytaj moje posty o obrotach i ustawianiu ich i będzie jasność w temacie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szpala85   Mitsumaniak
 
 Auto: dwie skarbonki
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 23 razy
 Dołączył: 09 Sie 2006
 Posty: 2156
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-04-2009, 11:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | BodoV6 napisał/a: |  	  | oba czujniki temperatury masz na wyjściu z termostatu, mniej więcej pod cewkami zapłonowymi 
 poczytaj moje posty o obrotach i ustawianiu ich i będzie jasność w temacie.
 | 
 
 właśnie przeszukałem całe podforum Galant i widzę że miałeś te same problemy co ja z tym silnikiem
  ... ps. udało ci się to wszystko naprawić ?  jak sprzedawałeś Gala to coś tam jeszcze było nie tak ?
 
 [ Dodano: 22-04-2009, 12:53 ]
 
  	  | BodoV6 napisał/a: |  	  | masz objaw padnięcia czujnika temperatury - jest to termistor (czujnik z dwoma przewodami) - w stanie zimnym rezystancja ok 4kohm
 - w stanie prawidłowej temperatury ok 200 ohm
 | 
 
 czyli muszę sprawdzić rezystancję czujników tak.... jeżeli wyniki będą odbiegać od tych co podane to znaczy że czujnik do wymiany ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BodoV6 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-04-2009, 12:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | sprawdzasz ten z dwoma pinami omomierzem zimny 4-5k
 ciepły ok 1k
 gorący 200-300ohm
 
 ale przede wszystkim procedura ustawiania obrotów - wysyłałem na forum
 
 a problemów z silnikiem nie miałem żadnych od chwili prawidłowego ustawienia obrotów
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szpala85   Mitsumaniak
 
 Auto: dwie skarbonki
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 23 razy
 Dołączył: 09 Sie 2006
 Posty: 2156
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-04-2009, 13:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | BodoV6 napisał/a: |  	  | ale przede wszystkim procedura ustawiania obrotów - wysyłałem na forum 
 a problemów z silnikiem nie miałem żadnych od chwili prawidłowego ustawienia obrotów
 | 
 
 już znalazłem
  dzisiaj pogrzebię jeszcze raz w silniku może tym razem sie uda   
 [ Dodano: 22-04-2009, 16:19 ]
 
  	  | BodoV6 napisał/a: |  	  | sprawdzasz ten z dwoma pinami omomierzem zimny 4-5k
 ciepły ok 1k
 gorący 200-300ohm
 | 
 
 sprawdziłem i jest  mniej więcej tak jak piszesz  ....  ale czy to na pewno ten czujnik ???
 jak go odłączyłem to wentylatory zaczęły chodzić non stop ....
   sprawdziłem też ten z jednym przewodem .... ale on jest od wskaźnika ...
   
   
 dobrze sprawdziłem ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BodoV6 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-04-2009, 21:31 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | szpala85 napisał/a: |  	  | dobrze sprawdziłem ?
 | 
 dobrze
 wyczyść przepustnicę, ustaw jej wstępne wychylenie,
 ustaw TPS itd...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szpala85   Mitsumaniak
 
 Auto: dwie skarbonki
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 23 razy
 Dołączył: 09 Sie 2006
 Posty: 2156
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2009, 07:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | [ Dodano: 22-04-2009, 18:25 ] BodoV6 napisał/a:
 ustawienie tps
 -Ustawić wstępne wychylenie przepustnicy na 0.45mm.
 -Zdjąć wtyczkę z TPS.
 -poluzować tps
 -Do pinów bodajże 1. i 2. (1-czarny) podłączyć omomierz. będzie wskazywał do 100ohm lub rozwarcie
 -przekręcać TPS aż do momentu, kiedy zwarcie na omomierzu zmieni się na rozwarcie.
 -delikatnie pociągnąć linkę gazu na odchylenie przepustnicy o 0.5mm max
 -przekręcać znowu TPS aż do momentu, kiedy zwarcie na omomierzu zmieni się na rozwarcie.
 -Przykręcić TPS w tym położeniu. (jest to takie położenie przepustnicy gdzie komputer ECU wie, że zdjęto nogę z gazu i to on ma regulować obroty)
 -Założyć wtyczkę TPS
 
 można to robić woltomierzem wkłuwając się w odpowiednie przewody i wtedy nie zdejmujemy wtyczki tps i zapłon na ON i obserwujemy gwałtowny zanik napięcia lub jego skok do prawie 5V
 
 
 a co jeśli TPS nie robi rozwarcia
     u mnie jest zakres od 0.18 volt do 4.99 volt ( jak ruszam nim w tą i w tą ) i jak nim obracam to płynnie reguluję napięcie
  nie ma czegoś takiego jak nagły zanik napięcie lub skok do 5 volt   co teraz ? czy to oznacza że mam zepsuty TPS ???
 
 wczoraj jeszcze pokombinowałem i ustawiłem TPS na 0.18 volt przy zamkniętej przepustnicy ..... i o dziwo silnik zaczął normalnie pracować / obroty były 1100 rpm po wrzuceniu "D" spadły na 900 rpm. i tak się utrzymywały nawet jak włączałem klimę i światła i jeszcze ogrzewanie tylniej szyby ...... już byłem ucieszony że sie naprawiło
  ..... Dzisiaj rano odpalam auto i odpaliło normalnie obroty troszkę pofalowały ( 300 ~900) ale pierwszy raz mi nie zgasł  ( wskoczyło 1100 rpm)
  .... ale długo się nie cieszyłem zapaliła się lampka "TCL OFF " i kontrolka "check engine" ..... silnik pracował nadal dobrze  ..... wciskam gaz kontrolka check engine gaśnie ( TCL OFF dalej świeci ) puszczam gaz "check engine" znowu się zapala  i tak cały czas jak jechałem do roboty  ..... ale silnik pracował elegancko     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gradio [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2009, 08:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | to Ty masz TCL??? jeśli tak to może masz też APS. Nie wiem jak to wygląda w Twoim silniku w moim 2,5 są dwa czujniki jeden TPS i drugi APS. Jeden jest od wychylenia pedału gazu a drugi jest od wychylenia przepustnicy. I wtedy też trzeba wyregulować APS. Nie chcę Ci tu specjalnie mieszac  aha a TPS ma 3 czy 4 piny? Możesz dać jakieś zdjęcie przepustnicy to będzie można zobaczyć.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szpala85   Mitsumaniak
 
 Auto: dwie skarbonki
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 23 razy
 Dołączył: 09 Sie 2006
 Posty: 2156
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2009, 08:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | A tu daje zdjęcie czym kręciłem  : oznaczone jako  " 1" 
   
 bo jeszcze był inny bajer podpięty pod linkę gazu na zdjęciu oznaczony jako "2" ( jest po przeciwnej stronie )
   
 [ Dodano: 23-04-2009, 09:25 ]
 
  	  | gradio napisał/a: |  	  | to Ty masz TCL??? | 
 
 tak mam TCL
   
 
  	  | gradio napisał/a: |  	  | aha a TPS ma 3 czy 4 piny? | 
 
 na kostce są 4 przewody ,a na tps  tylko 3 piny
   
 [ Dodano: 23-04-2009, 09:30 ]
 Zaraz sie okaże że kręciłem nie tym co trzeba
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gradio [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-04-2009, 09:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wysłałem Ci na PW |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szpala85   Mitsumaniak
 
 Auto: dwie skarbonki
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 23 razy
 Dołączył: 09 Sie 2006
 Posty: 2156
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-04-2009, 18:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | no i stanęło na niczym ...  .....  1 godzina rozmowy tel. z gradio,  i na gorąco ustawianie silnika ...... wszystko tak jak pisze w manualu i .... nic dalej to samo ......sorry teraz miga mi TCL OFF  ..... ( wcześniej TCL OFF świecił światłem stałym i check engine też świecił) .... ręce mi opadają  ( dalej silnik wrzuca na 1100 rpm włączam klimę spada do 800 rpm. dodaję gazu do 3500 rpm obroty nagle spadają do 200 rpm i silnik się dławi ale nie gaśnie i znowu wskakuję na 800 rpm. .......)  gradio,  nawet myślał że może w galu kondensatory wylały .....  czy to możliwe  ..... doszliśmy do wniosku że nie  bo na wszystkich czujnikach wartości się zgadzają i wygląda na to że wszystko jest git ...... ale nie jest  .......... Bardzo poproszę o jakiegoś magika   
 
 kurde panowie
  zaczynam mieć obawy że to właśnie kondensatory mi wylały w kompie ...... ....  cały ten bajzel z obrotami zaczął się przypadkowo kilka dni temu  a wcześniej było wszystko w porządku !!!!! ( wcześniej nic w silniku nie grzebałem !!! ) przeczytałem kilkanaście forum i na jednym ( chyba forum Eclipsa ) gościu opisuję że też miał ten problem , w silniku wszystko sprawne ,ale dalej coś tam nie chodziło i przypadkiem zamienił kompa ............ wszystko wróciło do normy ....
   
 czy to możliwe ( pytam poważnie ) że w moim modelu też wylały kendziory ( bo na pewno wylewały w C5x i E3x )
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jacek11   Mitsumaniak
 Yatsu~eku
 
 Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 122 razy
 Dołączył: 07 Lis 2007
 Posty: 11269
 Skąd: Radomsko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-04-2009, 20:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Miałem takie objawy,ale był źle ustawiony czujnik położenia przepustnicy. Silnik miał za późno sygnał o to by zadbać o wolne obroty.
 Może tu tkwi przyczyna
   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szpala85   Mitsumaniak
 
 Auto: dwie skarbonki
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 23 razy
 Dołączył: 09 Sie 2006
 Posty: 2156
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-04-2009, 12:08 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jacek11 napisał/a: |  	  | Miałem takie objawy,ale był źle ustawiony czujnik położenia przepustnicy. Silnik miał za późno sygnał o to by zadbać o wolne obroty.
 Może tu tkwi przyczyna
   | 
 
 dzisiaj z samego rana ( godz. 6.30 ) zbiegłem przed blok i odpaliłem auto .... tak jak myślałem znowu obroty nie trzymają i silnik gaśnie ( i znowu trzeba trzymać pedał gazu przez 5 sekund aby załapał ) więc szybko go zgasiłem i  wykręciłem kompa z auta ..... efekt taki że w tym kompie są 3 kondensatory z czego 2 maluśkie i jeden średniej wielkości...... wszystkie w porządku
  .... spróbowałem jeszcze raz wszystko ustawić tak jak napisane w manualu ...  wyjąłem klemę z aku . ( silnik zimny )odczekałem 1 min. podłączyłem , odpaliłem ,  odczekałem 17 min. włączyły się wentylatory i tak jakby wszystko OK. ( obroty na 1100 rpm ) ( nic nie mruga ) .... wrzucam "D" obroty spadają do 800 rpm i jadę do sklepu ..... zatrzymuję się przed sklepem obroty spadają do 500 rpm. telepie silnikiem ( nie piszę tu o tym że kręcę kierownicą i wspomaganie ledwo ledwo chodzi ) ..... niby mógł bym tak zostawić ale zobaczymy co będzie w poniedziałek rano  jak znowu obroty nie będą trzymały to ja już wymiękam   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jacek11   Mitsumaniak
 Yatsu~eku
 
 Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 122 razy
 Dołączył: 07 Lis 2007
 Posty: 11269
 Skąd: Radomsko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-04-2009, 12:35 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | szpala85 napisał/a: |  	  | efekt taki że w tym kompie są 3 kondensatory z czego 2 maluśkie i jeden średniej wielkości...... wszystkie w porządku   | 
 
 Wymień je dla pewności.To że wyglądają normalnie nie znaczy że są sprawne
   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szpala85   Mitsumaniak
 
 Auto: dwie skarbonki
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 23 razy
 Dołączył: 09 Sie 2006
 Posty: 2156
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-04-2009, 08:23 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | szpala85 napisał/a: |  	  | niby mógł bym tak zostawić ale zobaczymy co będzie w poniedziałek rano  jak znowu obroty nie będą trzymały to ja już wymiękam   | 
 
 więc tak .... w niedzielę popołudniu odpaliłem auto i efekt taki że pochodził 3 sekundy i zgasł ( obroty falowały jak by szajby dostały)  znowu musiałem trzymać gaz .......
   
 ale dzisiaj rano
  odpalił normalnie      obroty wskoczyły na swoje miejsce    wrzuciłem "D" i silnik dalej elegancko chodzi ( nic nie dławi)  kilka razy dałem po gazie i jest OK ..... ( jeszcze klimy nie włączałem ale się zaraz cieplej zrobi to zobaczę )              Panowie teraz to ja już naprawdę nie mam pojęcia o co biega     
 zaraz dam filmiki co działo się wczoraj ...
 http://www.youtube.com/watch?v=QqoOwpL3Cm4
 
 trzymałem pedał gazu w jednym miejscu ... te większe spadki i podbicia obrotów to włączająca/wyłączająca się klima .....  ale patrzcie na te małe szybkie skoki obrotów
   
 a tu jest film jak chodzi na wolnych obrotach
 
 http://www.youtube.com/watch?v=ZuUb30fTjsc
 
 i patrzcie co się dzieję jak włączam klimę  i potem daje po gazie
   
 ale to wszystko było wczoraj
       dzisiaj jest normalnie
     |  
				| Ostatnio zmieniony przez szpala85 27-04-2009, 10:36, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |