 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problem z silnikiem :( |
Autor |
Wiadomość |
venom
Nowy Forumowicz
Auto: 3000 GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2008 Posty: 5 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 23-04-2009, 16:46 Problem z silnikiem :(
|
|
|
Witam wszystkich
Niedawno kupiłem 3000gt z 1991 roku, wersja amerykańska 220 KM. Samochód sprawował się bez zarzutu, ale ostatnio jadę sobie a tu nagle silnik zaczyna przerywać . Po chwili te objawy minęły i dojechałem do domu. Jednak następnego dnia siadam odpalam, silnik pochodził z 30 sekund i zgasł ;/ odpalam ponownie znowu to samo Ktoś może domyśla się co go może boleć ? Dodam jeszcze że gdy po raz pierwszy zaczął przerywać to wskazówka która pokazuje prąd ładowania skakała raz na 16v potem spadała na 11 znowu do góry i znowu na dół Kontrolka check engine normalnie gaśnie, kontrolka z ładowania też gaśnie po odpaleniu.
I jeszcze jedno pytanie, a mianowicie czy w tym modelu istnieje możliwość samodzielnego odczytania błędów za pomocą diody ? Jeżeli tak to w którym miejscu szukać wtyczki ?
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-04-2009, 17:26
|
|
|
Może regulator napięcia umiera ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 23-04-2009, 17:56
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | Może regulator napięcia umiera ? |
Nawet jakby umierał, to silnik nie powinien zgasnąć.
Zacznij od najprostszej rzeczy, czyli przeczyść połączenia masowe, klemy akumulatora i wszystko, co tam po drodze spotkasz
Jeszcze możesz rzucić okiem na stan przewodów WN.
Miałem podobnie, też mi szarpał i gasł, po "naprawieniu" przewodu masowego i tymczasowym zaizolowaniu przewodów WN w pękniętych (wypalonych?) miejscach nic takiego nie występuje. |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 23-04-2009, 20:48
|
|
|
Tez uwazam ,ze powinienes najpierw zobaczyc na klemy i przewod masowy.Jak by tracil ladowanie to najpierw zaswiecila by sie kontrolka akumlatora a auto i tak by jechalo(przynajmniej przez kilka km).mogla byc taka sytuacja ze wystepowal brak polaczenia z akumlatorem i przez to wskaznik skakal,a przerywal bo bylo zbyt malo pradu(pewnie jechales na swiatlach i moze jeszcze inne odbiorniki produ...).
Sprawdz klemy i minusowy przewod przykrecony pomiedzy bateria a karoseria,a takrze przewod znajdujacy sie pod autem pomiedzy karoseria a silnikiem(pewnie tu jest problem).Po tylu latach moze byc problem z polaczeniem.
Da sie odczytac bledy za pomoca diody.Podlacz diode do zlacza diagnostycznego(jest obok skrzynki bezpiecznikow przy lewej nodze kierowcy,biale gniazdo z 12 pinami).Wepnij diode w pin 1 i 12.Wtedy odczytasz krotkie i dlugie mrogniecia oznaczajace ewentualne bledy.
Oznaczenia bledow i rysunek ze zlaczem diagnostycznym znajdziesz w manualu.Wpisz w wyszukiwarke na forum manual 3000gt i powinien byc tam gdzies link.
Jak cos nie bedzie jasne to pisz |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
venom
Nowy Forumowicz
Auto: 3000 GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2008 Posty: 5 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 24-04-2009, 15:44
|
|
|
Więc taj dzisiaj wyczyściłem wszystkie połączenia kabli jakie tylko znalazłem, niestety nic to nie dało. Gdy próbowałem odczytać te kody to dioda mryga non stop tak samo nie ma dłuższych i krótszych mrygnięć , to samo jest gdy podłączam woltomierz ;/ Jest jakieś urządzonko które można podłączyć pod ten wtyk diagnostyczne i dokładnie sprawdzić ?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 24-04-2009, 20:03
|
|
|
Jezeli dioda ci mruga w czestotliwosci okolo co pol sekundy przez caly czas to znaczy ze nie ma bledow.Ale jezeli przy czyszczeniu kabli odlaczyles je na wiecej niz okolo 10sekund(co raczej jest pewne) to komp sie zresetowal i dlatego moze nie pokazywac teraz bledow.
A sprawdzales ten kabel masowy pomiedzy silnikiem a karoseria? |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
|
|