Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z silnikiem :(
Autor Wiadomość
venom 
Nowy Forumowicz

Auto: 3000 GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 5
Skąd: Rybnik
Wysłany: 23-04-2009, 16:46   Problem z silnikiem :(

Witam wszystkich
Niedawno kupiłem 3000gt z 1991 roku, wersja amerykańska 220 KM. Samochód sprawował się bez zarzutu, ale ostatnio jadę sobie a tu nagle silnik zaczyna przerywać . Po chwili te objawy minęły i dojechałem do domu. Jednak następnego dnia siadam odpalam, silnik pochodził z 30 sekund i zgasł ;/ odpalam ponownie znowu to samo :( Ktoś może domyśla się co go może boleć ? Dodam jeszcze że gdy po raz pierwszy zaczął przerywać to wskazówka która pokazuje prąd ładowania skakała raz na 16v potem spadała na 11 znowu do góry i znowu na dół :( Kontrolka check engine normalnie gaśnie, kontrolka z ładowania też gaśnie po odpaleniu.
I jeszcze jedno pytanie, a mianowicie czy w tym modelu istnieje możliwość samodzielnego odczytania błędów za pomocą diody ? Jeżeli tak to w którym miejscu szukać wtyczki ?
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.
Pozdrawiam
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-04-2009, 17:26   

Może regulator napięcia umiera ?
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 23-04-2009, 17:56   

Maretzky85 napisał/a:
Może regulator napięcia umiera ?

Nawet jakby umierał, to silnik nie powinien zgasnąć.

Zacznij od najprostszej rzeczy, czyli przeczyść połączenia masowe, klemy akumulatora i wszystko, co tam po drodze spotkasz :P

Jeszcze możesz rzucić okiem na stan przewodów WN.

Miałem podobnie, też mi szarpał i gasł, po "naprawieniu" przewodu masowego i tymczasowym zaizolowaniu przewodów WN w pękniętych (wypalonych?) miejscach nic takiego nie występuje.
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
udi 
Forumowicz


Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 233
Skąd: Lututow/Luxemburg
Wysłany: 23-04-2009, 20:48   

Tez uwazam ,ze powinienes najpierw zobaczyc na klemy i przewod masowy.Jak by tracil ladowanie to najpierw zaswiecila by sie kontrolka akumlatora a auto i tak by jechalo(przynajmniej przez kilka km).mogla byc taka sytuacja ze wystepowal brak polaczenia z akumlatorem i przez to wskaznik skakal,a przerywal bo bylo zbyt malo pradu(pewnie jechales na swiatlach i moze jeszcze inne odbiorniki produ...).
Sprawdz klemy i minusowy przewod przykrecony pomiedzy bateria a karoseria,a takrze przewod znajdujacy sie pod autem pomiedzy karoseria a silnikiem(pewnie tu jest problem).Po tylu latach moze byc problem z polaczeniem.

Da sie odczytac bledy za pomoca diody.Podlacz diode do zlacza diagnostycznego(jest obok skrzynki bezpiecznikow przy lewej nodze kierowcy,biale gniazdo z 12 pinami).Wepnij diode w pin 1 i 12.Wtedy odczytasz krotkie i dlugie mrogniecia oznaczajace ewentualne bledy.
Oznaczenia bledow i rysunek ze zlaczem diagnostycznym znajdziesz w manualu.Wpisz w wyszukiwarke na forum manual 3000gt i powinien byc tam gdzies link.

Jak cos nie bedzie jasne to pisz
_________________
GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 
 
venom 
Nowy Forumowicz

Auto: 3000 GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 5
Skąd: Rybnik
Wysłany: 24-04-2009, 15:44   

Więc taj dzisiaj wyczyściłem wszystkie połączenia kabli jakie tylko znalazłem, niestety nic to nie dało. Gdy próbowałem odczytać te kody to dioda mryga non stop tak samo nie ma dłuższych i krótszych mrygnięć , to samo jest gdy podłączam woltomierz ;/ Jest jakieś urządzonko które można podłączyć pod ten wtyk diagnostyczne i dokładnie sprawdzić ?
Pozdrawiam
 
 
 
udi 
Forumowicz


Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 233
Skąd: Lututow/Luxemburg
Wysłany: 24-04-2009, 20:03   

Jezeli dioda ci mruga w czestotliwosci okolo co pol sekundy przez caly czas to znaczy ze nie ma bledow.Ale jezeli przy czyszczeniu kabli odlaczyles je na wiecej niz okolo 10sekund(co raczej jest pewne) to komp sie zresetowal i dlatego moze nie pokazywac teraz bledow.
A sprawdzales ten kabel masowy pomiedzy silnikiem a karoseria?
_________________
GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.