 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 19:34 |
długie światła przestały świecić:( |
Autor |
Wiadomość |
Jaceksigma
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma Kombi manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 18 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-04-2009, 00:41 długie światła przestały świecić:(
|
|
|
Witam! Właśnie stałem się posiadaczem 2 już w moim życiu Sigmy.
Podczas powrotu do domu po zakupie nagle przestały mi się świecić długie światła. Podczas gdy włączam długie wyłączają mi się krótkie i świecą tylko pozycyjne i nie zapala sie kontrolka długich w desce.
Zdjąłem kostkę z żarówki h4 i sprawdziłem napięcie. gdy są włączone krótkie napięcie jest na dwóch króćcach a w żarówce świeci się tylko jeden żarnik, gdy włączam długie niema napięcie na żadnym króćcu. Czy tak powinno być?? i co może być przyczyna tej usterki? Może ktoś z was wie:)
Czy gdy się włącza długie to się świecą tylko żarówki H3 czy H4 też?
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są dobre.
Czy przekaźnik od długich jest ten sam co od krótkich??
Jeżeli nie to który jest od długich?
rozebrałem też włącznik świateł i kierunkowskazów przy kierownicy i wszystko wygląda na dobre.
Bardzo proszę o pomoc bo juz sam nie wiem co może byś przyczyną. |
|
|
|
 |
Poler [Usunięty]
|
Wysłany: 24-04-2009, 00:22
|
|
|
Przy włączaniu długich palą się również mijania (krótkie). Miałem podobny problem i pomogła wymiana i przeróbka przekaźników. Niestety robił to elektryk i trzeba było zapłacić za robotę, sam nie dałem sobie z tym rady.
Na słabą skuteczność lamp przednich pomaga za to regeneracja odbłyśników, czyszczenie styków i wymiana żarówek na np. 50%+. Też to wszystko przerobiłem i sporo mnie to kosztowało. |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 24-04-2009, 01:09
|
|
|
Poler - Nie . Edit: chyba jednak masz rację
Jak migasz(w sigmie nie dociągasz do końca dźwigni) długimi to zasilane są oba włókna, świecą i mijania i długie, ale jak włączysz długie na stałe to zasilanie zostaje tylko na "długich". Chyba że miałem walnięte światła we wszystkich samochodach jakimi jeździłem włączając w to sigmę.
Jaceksigma nie odpowiem ci dzisiaj na 100% ale pod maska są chyba oddzielne przekaźniki od długich i mijania, nie pamiętam, a schematów nie mam. Sprawdź bezpieczniki, jeśli od tego nie zacząłeś, bo na 70% są oddzielne na długie powinien być 25A(na tą moc liczyłem) |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
Ostatnio zmieniony przez Zajc3w 24-04-2009, 02:42, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Poler [Usunięty]
|
Wysłany: 24-04-2009, 01:39
|
|
|
Cie cholera, to moze moj Diamant tylko tak mial. U mnie po założeniu xenonów i włączeniu długich xenony nie gasły, nawet jak na stałe tym psztyczkiem machnąłeś do końca. Pamiętam dobrze bo sporo jeździłem swego czasu po Kaszubach nocami i musiałem mieć dobre światło. Tylko po to chinskie xenony zalozylem. Gówno straszne ale swiecilo nieźle. |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 24-04-2009, 02:31
|
|
|
Poszperałem w schematach i od świateł są 2 bezpieczniki:
1) 10 A pod maską(są 2) to ten bliżej krawędzi skrzynki bezpiecznikowej - nie zapali się kontrolka.
2) 40 A "fusible link" taki duży 4 od tej samej krawędzi, jest ich 6 - nie zaświeci nic więc ten jest raczej ok
przekaźnik jest jeden, ale nie przełącza długie/krótkie bo ma 1 styk zwierany a z jednego włókna żarówki leci od razu na włącznik i kontrolkę długich.
na żarówce masz na czarnym masęna stałe, czarno niebieski to 12V z przekaźnika na krótkie i niebieski to długie, zwierane do masy jak zapalone,(ze shematów wynika, że zwierane tylko wyłącznikiem wiec to on padł.
Ewentualnie padło połączenie w "junction box" (domniemuwam ze to to z bezpiecnikami w kabinie)między stykami:
1 wtyk 4 pinowy(są 3 w tym 2 z 4 kablami) 4 kable w tym 2 czarne interesuje cię czerwony
2 wtyk 8 pinowy(są dwa) wykorzystane 4, przewód czerwony
3 wtyk 16 pinowy(są dwa) wykorzystane 10 , przweód czerwony
Powyższe trzy przewody powinny być ze sobą zwarte.
Zanim się zaczniesz grzebać w kabelkologi sprawdź czy nie masz wsadzonych za mocnych żarówek - to mogłoby przeciążyć włącznik długich i go nadtopić.
To tyle co wyczytałem ze schematów z forum. Mam nadzieje ze kolorystyka wiązek jest taka sama, niezależnie od rocznika i tego czy to sigma/diamante
Wracając co się świeci po włączeniu długich to ze schematu wynika że w H4 świecą oba włókna plus H3(H3 w tych schematach nie ma). Widocznie źle patrzyłem, albo ulegałem złudzeniu optycznemu po zapaleniu długich.
P.S. Muszę się wczytać w te schematy i zrobić domykanie szyb..... |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
|
|