Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak kupowac diesla
Autor Wiadomość
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 23-04-2009, 08:53   Jak kupowac diesla

Temat zamieszczam tutaj, prosze moda o ewentualne przesuniecie jesli sadzi ze moglby znalesc sie gdzies indziej

Moje pytanie jest takie : Jak kupowac auto z silnikiem diesla ?
(golf VI 1.9 TDI, passat B5 1.9TDI, carisma DID, A4 1.9TDI, Mondeo Tdci)

Nie znam sie zupelnie na dieslach, mialem kiedys starej generacji diesla w passacie ktroego zalewalem oranzada poza tym zadnej stycznosci.
Kupujac auto nie bede mial mozliwosci ogladniecia auta z kims kto sie na tym faktycznie zna, prosze wiec o porady na co zwrocic uwage i jak sprawdzic takie auto, na postoju i podczas jazdy, jak powinnien sie ten silnik zachowywac a jak nie? Jak ma zadymic na zimnym po odpaleniu ? Jak na rozgrzanym przy przegazowaniu ? I wiele innych rzeczy ktore wogole mi do glowy nie przychodza !
Prosze o zdanie znawcow
_________________
too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz
 
 
LEWY 
Mitsumaniak


Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 516
Skąd: Prabuty/Gdynia
Wysłany: 23-04-2009, 11:04   

do znawcy to mi daleko,
ale najważniejsze to Poproś sprzedawce żeby silnik był zimny bo zazwyczaj wtedy ujawniają się wszystkie zasłony dymne.
W mojej cari przy zakupie była rezerwa i jak już sie zagrzała to dla formalności przygazowałem zeby zobaczyc czy kopci (stary diesel i nic),
ale to dlatego ze do tej rezerwy ktoś dolał srodka do czyszczenia wtrysków i nie miała prawa zakopcić a teraz z rana czasem puści bąka.

tu jest troche lektóry pozdro

http://www.motofakty.pl/a...dnim_wieku.html

http://forum.gazeta.pl/fo...6457821&v=2&s=0

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic125913.html
_________________
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 23-04-2009, 14:05   

dzieki za odpowiedz ale nie za wiele, w zasadzie to nic nieznalazlem w twoich linkach...;) mimo to szacun za fatyge w szukaniu linkow
_________________
too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz
 
 
LEWY 
Mitsumaniak


Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 516
Skąd: Prabuty/Gdynia
Wysłany: 23-04-2009, 15:17   

to jedyne w miare pokrewne z tematem strony jakie udało mi się znaleść
_________________
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 24-04-2009, 08:54   

puntspusy, dymienie diesla nic Ci nie da. Mam w rodzinie diesla, który jest bardzo zadbany, ma niewielki przebieg (około 50 tyś przez 6 lat) i jest bardzo delikatnie jeżdżony. Sadza osadza się w wydechu i gdy po paru tygodniach delikatnej jazdy ktoś wsiądzie i go przegazuje to robi się za nim czarno. Po prostu sadza wylatuje pod naporem spalin.
Najlepiej jest pojechać na sprawdzenie kompresji. Druga rzecz to sprawdzenie na kompie czy wtryski nie leją (będzie błąd w pamięci nawet jeśli kontrolka się nie świeci, o ile ktoś nie wykasował). Trzecia rzecz to koło dwumasowe, które będzie słychać i czuć jeśli jest skatowane (podczas ruszania silnik będzie poszarpywał). Czwarta rzecz to poduchy silnika, które będzie czuć przy gwałtownej zmianie kierunku (np. przejście z ostrego skrętu w prawo do ostrego skrętu w lewo i odwrotnie) oraz przy odpalaniu i gaszeniu silnika (szarpanie).
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 24-04-2009, 09:35   

Cytat:
Trzecia rzecz to koło dwumasowe, które będzie słychać i czuć jeśli jest skatowane (podczas ruszania silnik będzie poszarpywał).
Inna metoda sprawdzenia kola dwumasowego : odpalic silnik, niech sobie stroi na jałowym, i wtedy popracowac sprzegłem. Jesli cos sie tłucze podczas puszczania pedalu przegla to kolo2masowe is prawie dead. Znajac te dwie techniki prawie zawsze udaje sie odkryc tę wadę.

Moge pare porad co do TDCi napisac (mam aktualnie w rodzinie i wtryskiwacze padły).
Tdci powinien zapalic mięko, oznaka padnietych/padajacych wtrysków bedzie bardzo brzydki metaliczny dzwiek przy zapalaniu silnika, oraz rownie brzydka metaliczna praca silnika na zimno. Co do samego silnika, trzeba wiedziec ze rusza sie nim specyficznie (bardzo niski moment obrotowy na najnizszych wartosciach obrotów) dlatego na poczatku moze często gęsto gasnąc gdy sie nie umiejetnie doda gazu/pusci sprzegieło. Ale to nie wada, te typy tak maja. Co do dymienia.. NO gdy wtryski padaly to dymil niemilosiernie, po wymieanie dymi troche mniej (Zauwazalnie mniej) ale jednak diesel to diesel i chyba nie ma bata by nie dymil. Generlanie jak nic nie dymi z rury po odpaleniu a silnik jest zimny, to obawialbym sie ze jest zalany jakims motodoktorem na sprzedaz.

Mam nadzieję, ze chociaz troche pomoze Ci ktoras porada. Po tyych doswiadczeniach z dieslami w rodzinie (tdci, ctdi) udalo sie kupic z kolega tddi i silniczek stan idealny, wiec te porady sie przydaja.
Pozdro
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-04-2009, 12:06   

j-rules napisał/a:
ale jednak diesel to diesel i chyba nie ma bata by nie dymil.


Te z DPF-ami nie dymią ale to chyba nie interesujący autora przedział rocznikowy.

Krzychu
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-04-2009, 14:54   

Zobacz jeszcze TO
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.