Diesel z GTL czy ktoś z zalał nim OII DiD 2.0? |
Autor |
Wiadomość |
OutekII
Forumowicz
Auto: Outlander Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 40 Skąd: Polska
|
Wysłany: 29-04-2009, 08:13 Diesel z GTL czy ktoś z zalał nim OII DiD 2.0?
|
|
|
Witam
Mam pytanko na pewnej stacji pojawił sie nowy diesel v-power wytwarzany z gazu ziemnego (GTL). Czy ktoś z Was jeździ może na tym paliwie i czy jest jakaś różnica w spalaniu czy przyśpieszeniu uzasadniejąca większą cenę tego paliwa ?
Pzdr. |
|
|
|
 |
dab
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 917 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-04-2009, 10:23
|
|
|
a jakaz to tajemnicza stacja? |
_________________ Pozdrawiam
dab
 |
|
|
|
 |
Mariusz4
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 149 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29-04-2009, 10:27
|
|
|
u nas w Gdańsku to na Shellu taka sprzedają
pozdrawiam,
Mariusz |
|
|
|
 |
OutekII
Forumowicz
Auto: Outlander Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 40 Skąd: Polska
|
Wysłany: 29-04-2009, 11:05
|
|
|
dab napisał/a: | a jakaz to tajemnicza stacja? |
Nie no chodzi o - shell -, ale pisząc na forum staram się nie pisać nazw, bo mogę zostać posądzony o reklamę, a nie takie jest zamierzenie tego posta.
Poza tym czytałem, że inne koncerny też pracują nad takim paliwem.
Pzdr. |
|
|
|
 |
Mariusz4
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 149 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29-04-2009, 11:19
|
|
|
ze strony Shella:
"Shell V-Power Diesel z GTL to pierwszy i jedyny diesel z syntetycznym paliwem GTL, który dostępny jest dla polskich kierowców. Można go zatankować na stacjach Shell w 11 krajach , a teraz także w Polsce. "
w GDA widziałem tylko na Shellu, ale może coś przeoczyłem. ja tego diesla nie tankuję, wiec to chyba nie reklama
pozdrawiam,
Mariusz |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-04-2009, 14:26
|
|
|
gulgulq napisał/a: | Cytat: | ...ma ono praktycznie zerową zawartość siarki i niespotykanie wysoką liczbę cetanową... |
no tak..
ale ile ?? |
Chyba zamiast 49 ma 55.
Gdzieś mi się to o uszy obiło... |
|
|
|
 |
OutekII
Forumowicz
Auto: Outlander Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 40 Skąd: Polska
|
Wysłany: 29-04-2009, 14:36
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | gulgulq napisał/a: | Cytat: | ...ma ono praktycznie zerową zawartość siarki i niespotykanie wysoką liczbę cetanową... |
no tak..
ale ile ?? |
Chyba zamiast 49 ma 55.
Gdzieś mi się to o uszy obiło... |
Ja to wyczytałem :
http://www.egospodarka.pl...vos,1,51,1.html
Liczba cetanowa paliwa GTL to 75-80 – znacznie więcej niż typowego oleju napędowego, gdzie wynosi 48-56.
Pzdr. |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-04-2009, 14:39
|
|
|
OutekII napisał/a: | bartek2800 napisał/a: | gulgulq napisał/a: | Cytat: | ...ma ono praktycznie zerową zawartość siarki i niespotykanie wysoką liczbę cetanową... |
no tak..
ale ile ?? |
Chyba zamiast 49 ma 55.
Gdzieś mi się to o uszy obiło... |
Ja to wyczytałem :
http://www.egospodarka.pl...vos,1,51,1.html
Liczba cetanowa paliwa GTL to 75-80 – znacznie więcej niż typowego oleju napędowego, gdzie wynosi 48-56.
Pzdr. |
Całkiem możliwe , a czy czasem "co za dużo to niezdrowo" może się tu sprawdzić w przypadku starszego diesla? |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 29-04-2009, 14:49
|
|
|
Na stronie Shella niestety niemożna wyczytać zbyt wiele oprócz tych fajnych ogólników, choćby ile procent tego paliwa wlewają do zwykłego ON, ani jak średnia liczba cetanowa wychodzi w sprzedawanym paliwie itp..
jakby to była jakaś rewelacja to by się chwalili |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
sailax
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.2 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 34 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-05-2009, 09:27
|
|
|
Wczoraj zalałem na stacji ten magiczy "napój" a dziś po południu ruszam w trasę, jak się pytałem na shellu to odpowiedzieli mi że ma mniej siarki, jest bardziej wydajny (mniejsze spalanie) - zobaczymy |
|
|
|
 |
dab
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 917 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 01-05-2009, 13:55
|
|
|
daj znac jak wrocisz z trasy jak sie sprawdzil ten opal |
_________________ Pozdrawiam
dab
 |
|
|
|
 |
sailax
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.2 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 34 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-05-2009, 13:22
|
|
|
To opisuję:
- w porównaniu z zwykłym On:
-cicha praca silnika
-lepiej się zbiera
- no i najważniejsze na mojej navi pokazało że spalanie spadło mi o 0,7 litra miasto i 1,3 litra trasa (mam ciężką nogę więc to sporo )
....to nie jest rekalama ale moje odczucia po przejechanej trasie. Ogólnie polecam |
|
|
|
 |
VG
Forumowicz
Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 213 Skąd: Macowieckie
|
Wysłany: 11-05-2009, 20:10
|
|
|
a jaka roznica w cenie ? |
|
|
|
 |
Mont
Forumowicz

Auto: E82
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 290 Skąd: dziura
|
Wysłany: 11-05-2009, 20:53
|
|
|
A czy GTL nie zastąpił V-powera diesel ?? tankowałem go ale nie wiedziałem dystrybutora z Vpower. |
|
|
|
 |
|