 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
MEGA SWAP :P |
Autor |
Wiadomość |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 18-03-2009, 19:48
|
|
|
w razie co jestem w stanie teraz zmienić panel w dwie godziny :] mając panel nowy |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 19-03-2009, 08:17
|
|
|
eh virman - niezły majsterkowicz z ciebie |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2009, 16:35
|
|
|
a teraz pytanie z innej beczki bo nie chce zakładać nowego wątku
co to jest przycisk ''CRUISE'' i jakie ma zadanie!!!??????? |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 21-03-2009, 16:40
|
|
|
przycisk cruise to uruchomienie cruise control. Nie wiem dlaczego trzeba go uruchamiać .. ale jest. jak go właczysz , to sie powinna na nim kontrolka zapalić , i wtedy możesz sterować tempomatem oczywiście powinno Ci sie zapalić na desce cruise.
ps. jak przyjedziesz , to dam ci ten komp od tempomatu ijak sobie załatwisz wyswietlacz od klimy , to też ci pokażę jak go szybko przełożyc ( o ile masz soft wersje przycisków )
[ Dodano: 21-03-2009, 16:42 ]
ps nie miło mnie zaskoczył mój kocurek , bo zeżarł mi ostatnio 18/100 .. :/ no dobra - nie jeżdżę jakoś bardzo łagodnie.. ale może bedę musiał się wybrac do gazowników narazie skasuję zbiornik paliwa i potwierdze spalanie
[ Dodano: 25-03-2009, 22:47 ]
No i po małej przerwie spowrotem dziś po wymianie filterka gazu i regulacji - powinien lepiej jeździć - i powiem ,ze nawet chyba od razu lepiej .. Wiem ,że mam wtryskiwacze BRC nie khein.. buuuuu ;( no cóż.. Ale też dobre..
W przyszłym tygodniu jak czas dopisze , to dokończe deskę i mozę co nieco z zawiechy
to normalne ,że filtr był jakby napylony brunatną mazią ? i w srodku kubek filtra był syfski ?
skasowali mnie za wkład do filtra 90 pln.. :/
[ Dodano: 09-04-2009, 19:11 ]
OK - nowy level
Okazało sie ,że oba diamante mam w wersji california (mój ma 3 katalizatory i cztery lambdy .. bedzie kiepsko z barankami... EGR do wywalenia i czyścimy doloty i głowicę są zdjęcia kompresorka elektrycznego - lotnicze ruskie wykonanie , lekkie i mocne ( według wstępnych pomiarów , silnik około 700W ) , zmieniona rolka napinacza , oraz założona wiązka do TCL - narazie 1,5 m
oto kompresorek :
Porządne łopatki i prowadnice , plus dodatkowo będą kierownice strumieniowe.
a to wiązka TCL wybebeszona ze starego diamante , był jeden pin dodatkowy we wtyczce ABS , więc dołożyłem co trzeba. - teraz lutowanko , umieszczenie tego w kanałach , i montaż reszty
[ Dodano: 11-04-2009, 22:13 ]
OK..
Dziś kolejna przymiarka , technologia przetwornicy wybrana i opracowana , ecu w budowie.
poniżej zdjęcia kolejnych etapów rozbiórki i elementów przed obróbką. Autko będzie gotowe na zlot mam nadzieję Kwestia jest konstrukcji - to co poniżej , jest fajne ale nie uwzględnia pracy bez turbiny. więc prawdopodobnie skończy się nieco inną konfiguracją z servem i komorą dzielącą , a na turbinkę zamontuję stożek.
oto wydłubany dolot filtra - zawsze mniejszy opór a tak naprawdę chciałem sprawdzić czy bardziej słychać bez tego - mit obalony - to samo.
pierwsze zdjęcie to jak wygląda mój autek na początku (początek rozkręcania)
tutaj , juz zdjęte bebechy
Prosta przymiarka na układ i odległości - jak widać wejdzie nawet z głupa. Niestety napewno będzie innaczej , bo muszę mieć możliwość pracy bez turbiny.
A teraz przymiarka akumulatorków , ale docelowe będą mniejsze około dwa razy.
Ten styropian to rozmiar projektowanego ecu - nie wiem do końca gdzie go umieszczę.
akumulatorki w planowanym miejscu
co ciekawe wiem juz jak wymieniać szybki lusterek bez ich rozkręcania. i mam już podgrzewane lusterka |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2009, 00:55
|
|
|
no proszę jak ładnie coś się dzieje pod maseczką |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 14-04-2009, 16:08
|
|
|
Wczoraj zrobiłem jescze swap oparcia fotela (pasażera manulane da siejak widać zrobić bez nici i igły na kierowcy-elektryczne. wystarczy zdjać skórę z gąbką i przełożyć
tcl polutowany , bagażnik już jako całość następne polecą zegarki i wskaźniki
[ Dodano: 15-04-2009, 19:40 ]
Obrotomierz z 24v nie podejdzie pod 12v niestety - szaleje powyżej 2000 obrotów. mimo szczerych chęci niestety lipa... Wie ktoś może gdzie da się kupić panel z zegarkami?
Potrzebuje ten symbol z niskiego stanu oleju w silniku
Nie mam go niestety . Chętnie kupię też czujnik :]
[ Dodano: 19-04-2009, 18:16 ]
Dojechałem na wywalonym EGR bezproblemowo , silniczek działa idealnie , i na pewno nie dostaje syfów
[ Dodano: 23-04-2009, 09:51 ]
Okazało się, że komputer w tym diamante 24v nie był oryginalny. Przy okazji śledzenia połączeń TCL odkryłem że miało miejsce jakieś spięcie w instalacji i kilka kabelków jest spalonych , przy okazji pewnie poszło ecu .. albo jakkolwiek w każdym razie jest od sigmy 90-92 i pasuje do wersji california
Jeśli się uda , to ecu 12v jakie mam też będzie obsługiwać TCL - mam nadzieję :)
Łukasz miałeś rację , większość sygnałów idzie przez ECU silnika ale rozkąłd wtyczek się zgadza , i nawet kolory kabelków z 12v kosiora i moim 24v diamante. więc wiązka główna moze byćtaka sama , tyle że w ecu 12v są wolne miejsca we wtyczce - i być może obsługują też TCL |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 28-04-2009, 21:18
|
|
|
|
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 28-04-2009, 21:34
|
|
|
Wstawię co nieco z turbinki , sprzęt powoli przygotowuję do testów , mam nadzieję że zdjęcia w miarę czytelne
na pierwszym zdjęciu widać stan pierwotny już egr jest pominięty , i nie ma problemu ze spalinami :
następne dwa zdjęcia , przymiarka przerobionego dolotu ( jak widać to co idzie do przepływomierza jest obrócone o 90* i przekręcone , żeby służyło jako dolot . ) . Przepływomierz musi być bezpośrednio przed przepustnicą , żeby nie zafałszować odczytów.
Tutaj już prawie gotowy element , na miejscu - widać też podmienioną przepustnicę z 24v (ma elementy wykonawcze TCL ) i zamontowane dodatkowe zaworki do wykorzystania przy sterowaniu )
jak widać po zdemontowaniu obudowy filtra pozostaje sporo miejsca na turbinę oraz filtr stożkowy.
Kwestią do opracowania będzie wyrównanie strumieni powietrza przed przepływomierzem , aby odczyt odbywał siew maksymalnie zrównoważonych warunkach.
jest też koncept , aby turbinę połączyć ze starym filtrem i umieścić ją jako pierwszy element.. z tym że na pewno będzie głośno |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 29-04-2009, 06:29
|
|
|
Jak ty sie EGRa pozbyłeś że komp błędami nie sypie i wszystko jest ok ? |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 29-04-2009, 11:03
|
|
|
wiedza tajemna błędów zero a sprzęt smiga bezbłędnie - sprzęt i wiedzę mogę dostarczyć , ale potrzebuje dojścia do wykonawców / wycinania wydechu |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 29-04-2009, 12:15
|
|
|
VirMan napisał/a: | wiedza tajemna błędów zero a sprzęt smiga bezbłędnie - sprzęt i wiedzę mogę dostarczyć , ale potrzebuje dojścia do wykonawców / wycinania wydechu |
No to machniom |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 02-05-2009, 13:23
|
|
|
ok - kolejny etap za mną - dziś , lub w poniedziałek testy turbiny Patent na ominięcie EGR potwierdzony i zainstalowany. Zdjęcia wieczorkiem mam zestawy po 100 PLN na usunięcie EGR i bezproblemową jazdę bez tego syfu
[ Dodano: 04-05-2009, 23:09 ]
ok - praca pokrzyżowała plany , więc zamieszczam puki co kilka zdjęć z demontażu starego diamanta (wydłubanie podwozia dla łukasza) , oraz prototyp schematu układu sterującego turbiną (ten układ co będzie pod maską ) urodzil sie godzine temu więc nie gwarantuję żadnej poprawności (trnazystorki rysowałem bipolarne ale oczywiście tam bedą mosy ) oto i on :
oto plac budowy (jedyny plac betonowy do zabawy w domu moich rodziców)
i ponad normalne nagromadzenie mitsu... fluktuacja przestrzeni marek
A tutaj już bez zawieszenia... wycinanie zapieczonych śrub z tulejek to było morderstwo
[ Dodano: 05-05-2009, 22:45 ]
Dziś zlepiłem prototyp modułu zasilającego , tylko jeden segment , ale dobre do testó prototypowych - niestety mały tranzystor sterujacy okazał się... spalony ( przewodził we wszystkie strony ) wiec uruchimienie jednego segmentu kluczującego zostawiam sobie na jutro
[ Dodano: 07-05-2009, 16:48 ]
Mam już potestowany i opracowany schemat , prototyp modulatora działa :] A najlepsze ,zę nie kosztuje ani centa , bo wszystkie czesci mam z odzysku ( stare upsy , i inne komputery) - teraz kombinuję układ sterujący czyli właściwe ecu
[ Dodano: 07-05-2009, 16:50 ]
co najlepsze, mogę sterować tym silniki do mocy nawet 1 kW :] a jak zastosuję inne elemnty , to możę być nawet i 12 kw |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2009, 07:30
|
|
|
a wiec tak skoro to temat przeróbek to ja tez coś dorzucam kilka fotek z wymienionego silnika
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 17-05-2009, 22:03
|
|
|
Wklej Nasze fotki i pokaż jak teraz Twoja sigmusia wygląda Ja jutro zrobię sesję zdjęciową kocurowi i będzie co pokazać - a podwoxie jest cacuszko - teraz napewno ine będę miał problemików jeszcze tylko 8 gumek i będzie jak fabryka przykazała :] oczywiście obowiązkowo będą w tym tygodniu zdjęcia komputera i turbinki i wyniki testów :]
Umyłem silniczek na myjni bezdotykowej i jest poprostu piękny - wystarczyt że jest dobrze nagrzany , potem odczekać kilka minut ,żeby kolektory ostygły nieco i myjemy - uważać na elektronikę , a tak to pięknie :] - płyty z alu pod podwozie też są jużgotowe! :):)
[ Dodano: 17-05-2009, 22:08 ]
aha - ten schemat pare postów wyżej można traktowac tylko jako ideę , bo ma bugi i klecenie czegoś takiego = troche dymu i nic wiecej dla zainteresowanych mogę taki sprzęt i turbinę dostarczy c - oczywiscie jak testy się potwierdzą |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2009, 06:52
|
|
|
No to gitarka wyszło wszystko cacy dzisiaj porobię kilka zdjęć i wrzucę ale powiem tak auto to pocisk
[ Dodano: 23-05-2009, 19:18 ]
a oto kilka fotek
 |
|
|
|
 |
|
|