Przesunięty przez: roch_27 21-08-2007, 09:41 |
Prośba o poradę w sprawie rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
borys39 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-06-2006, 20:47 Prośba o poradę w sprawie rozrządu
|
|
|
Po wymianą rozrządu w Galancie 4G63 SOHC 16V spadła moc,jest dziwne huczenie silnika ,lekko grają zaworki,nie mam pojęcia co może być przyczyną.Wymieniono paski Mitsuboshi,napinacz hydro wszyskie rolkiGMB.PROBLEM Z PRZYSPIESZANIEM.PRZED WYMIANą SAMOCHóD CHODZIł JAK LALECZKA.Proszę o pomoc . |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-06-2006, 21:34
|
|
|
podaj rocznik!
wyglada na to ze rozrzad jest zle zlozony - moze nie domykac zaworow i ogolnie nie jest ciekawie -
zdejmij oslone i sprawdz poprawnosc znakow - wyglada na to ze mechanicy cos spieprzyli!
w dziale download pobierz service manual - tam bedziesz mial rozrysowane co i jak.
powodzenia |
|
|
|
 |
borys39 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-06-2006, 09:39
|
|
|
Rocznik 95.Zrobiłem tylko trasę do wawy i wponiedziałek chcę dalej oddać tym doktorom samochód.Dzwoniłem do nich i stwierdzili że wszystko podczas wymiany zablokowali i powinno być dobrze. Dzięki za porade. |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-06-2006, 09:46
|
|
|
borys39 napisał/a: | i powinno być dobrze | - no to powinni za darmo to sprawdzic a
jak cos nie tak to powinni zaplacic za cala naprawe. ROZRZAD MUSI BYC DOBRZE ZLOZONY
I NIE MA TAM MIEJSCA NA "POWINNO" - TO MUSI!! |
|
|
|
 |
borys39 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-06-2006, 10:41
|
|
|
Czyli stawiasz na złe ustawienie rozrządu czy pompy oleju czy może wałka balansowego.Dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-06-2006, 10:46
|
|
|
zle ustawienie tych rzeczy nie powoduje zazwyczaj spadku mocy tylko wieksze
drgania i szarpanie (na ok 3tys obrotow daje najmocniej)
niech wypowie sie wiekszy fachowiec ale wyglada na zle ustawiony walek rozrzadu wzgledem
dolu - wtedy tez zaplon jest nie halo i wogole nie wiem jak to wtedy jezdzi i jak dlugo... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 11-06-2006, 11:31
|
|
|
Złe ustawienie wałka balansowego napędzanego przez pompe oleju powoduje charakterystyczne buczenie silnika najwyraźniejsze w okolicy 3000 rpm......nic poza tym (no prawie nic - po 30 000 km tak przejechanych blok silnika i tłoki nadają się tylko do wyrzucenia)....
Z objawów stawiam na złe ustawienie wałka rozrządu względem wału głównego.... do sprawdzenia w 10 min..... jak jesteś w Warszawie, to moge pomoc.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
borys39 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-06-2006, 23:05
|
|
|
Dziękuję serdecznie forum maniakom za poradę.Jak bartek możesz to prośba jak to wszystko sprawdzić. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-06-2006, 09:37
|
|
|
Buczenia Ci nie opisze, ale jest naprawde bardzo charakterystyczne....
Ustawienie wału względem wałka sprawszasz następująco:
- odkręcasz górną pokrywkę rozrządu (tą osłaniającą koło na wałku)
- ustawiasz kluczem koło pasowe na wale na pozycję "T" - na dolnej porywce rozrządu jest podziałka do ustawiania zapłonu
- sprawdzasz pokrycie się znaku na wałku rozrządu.... jeżeli się zgadza, to OK, jeżeli nie, to obracasz wał o 360 stopni i sprawdzasz jeszcze raz - co drugo obrót wału musi pokryć się znacznik na wałku.....
Potrzebujesz do tego klucza nasadowego 22 na dłuuuuuugiej przedłużce i 10 do zdjęcia osłony.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-06-2006, 14:49
|
|
|
Bartek napisał/a: | klucza nasadowego 22 na dłuuuuuugiej przedłużce |
albo jak nie masz przedluzki to tak samo duzo samozaparcia - da rade |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-06-2006, 16:20
|
|
|
Da rade - przetestowane z Adamsem leżącym przed moim blokiem na glebie |
|
|
|
 |
misiu-bisi [Usunięty]
|
Wysłany: 12-06-2006, 22:50
|
|
|
adams12 napisał/a: | Bartek napisał/a: | klucza nasadowego 22 na dłuuuuuugiej przedłużce |
albo jak nie masz przedluzki to tak samo duzo samozaparcia - da rade |
albo patencik ze strzałem z rozrusznika przy zblokowanym , niekoniecznie długim kluczu, uważać na ręce, oczy i klejnoty, bo jak klucz się uslizgnie i poleci to ojojoj...... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-06-2006, 10:25
|
|
|
patent ze strzałem też Adams próbował (właściwie jego ojciec), bo się zapomnieli i zostawili klucz przy "pierwszym" odpalaniu po regulacji |
|
|
|
 |
borys39 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-06-2006, 17:37
|
|
|
Misiu sprawny.Dzięki waszym poradą!!!!Doktory powiedziały że wszysko było ok i niepotrzebnie rozkładali rozrząd.Tylko że samochód chodzi teraz jak powinien.Przy okazji zaczęło mi przy skręcie warczeć wspomaganie,ale sprawdziłem że pasek był tak naciągnięty że nie miał żadnego luzu i po lekkim popuszczeniu jest ok.NIE POLECAM TEGO ZAKŁADU W IŁAWIE. |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-06-2006, 00:18
|
|
|
To jeszcze napisz dokładnie który to zakład, żeby ktoś się przypadkiem nie zapędził do nich
borys39 napisał/a: | Doktory powiedziały że wszysko było ok i niepotrzebnie rozkładali rozrząd.Tylko że samochód chodzi teraz jak powinien. |
Standardowe tłumaczenie - ustawili rozrząd, a teraz udają, że przecież od początku było dobrze - norma. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
|