Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
21-08-2007, 09:41
Prośba o poradę w sprawie rozrządu
Autor Wiadomość
borys39
[Usunięty]

  Wysłany: 10-06-2006, 20:47   Prośba o poradę w sprawie rozrządu

:?: Po wymianą rozrządu w Galancie 4G63 SOHC 16V spadła moc,jest dziwne huczenie silnika ,lekko grają zaworki,nie mam pojęcia co może być przyczyną.Wymieniono paski Mitsuboshi,napinacz hydro wszyskie rolkiGMB.PROBLEM Z PRZYSPIESZANIEM.PRZED WYMIANą SAMOCHóD CHODZIł JAK LALECZKA.Proszę o pomoc . :?: :?:
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2006, 21:34   

podaj rocznik!
wyglada na to ze rozrzad jest zle zlozony - moze nie domykac zaworow i ogolnie nie jest ciekawie -
zdejmij oslone i sprawdz poprawnosc znakow - wyglada na to ze mechanicy cos spieprzyli!
w dziale download pobierz service manual - tam bedziesz mial rozrysowane co i jak.
powodzenia
 
 
borys39
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2006, 09:39   

Rocznik 95.Zrobiłem tylko trasę do wawy i wponiedziałek chcę dalej oddać tym doktorom samochód.Dzwoniłem do nich i stwierdzili że wszystko podczas wymiany zablokowali i powinno być dobrze. Dzięki za porade.
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2006, 09:46   

borys39 napisał/a:
i powinno być dobrze
- no to powinni za darmo to sprawdzic a
jak cos nie tak to powinni zaplacic za cala naprawe. ROZRZAD MUSI BYC DOBRZE ZLOZONY
I NIE MA TAM MIEJSCA NA "POWINNO" - TO MUSI!! :evil:
 
 
borys39
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2006, 10:41   

Czyli stawiasz na złe ustawienie rozrządu czy pompy oleju czy może wałka balansowego.Dzięki za pomoc
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2006, 10:46   

zle ustawienie tych rzeczy nie powoduje zazwyczaj spadku mocy tylko wieksze
drgania i szarpanie (na ok 3tys obrotow daje najmocniej)
niech wypowie sie wiekszy fachowiec ale wyglada na zle ustawiony walek rozrzadu wzgledem
dolu - wtedy tez zaplon jest nie halo i wogole nie wiem jak to wtedy jezdzi i jak dlugo...
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 11-06-2006, 11:31   

Złe ustawienie wałka balansowego napędzanego przez pompe oleju powoduje charakterystyczne buczenie silnika najwyraźniejsze w okolicy 3000 rpm......nic poza tym (no prawie nic - po 30 000 km tak przejechanych blok silnika i tłoki nadają się tylko do wyrzucenia)....

Z objawów stawiam na złe ustawienie wałka rozrządu względem wału głównego.... do sprawdzenia w 10 min..... jak jesteś w Warszawie, to moge pomoc....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
borys39
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2006, 23:05   

Dziękuję serdecznie forum maniakom za poradę.Jak bartek możesz to prośba jak to wszystko sprawdzić.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-06-2006, 09:37   

Buczenia Ci nie opisze, ale jest naprawde bardzo charakterystyczne....

Ustawienie wału względem wałka sprawszasz następująco:
- odkręcasz górną pokrywkę rozrządu (tą osłaniającą koło na wałku)
- ustawiasz kluczem koło pasowe na wale na pozycję "T" - na dolnej porywce rozrządu jest podziałka do ustawiania zapłonu
- sprawdzasz pokrycie się znaku na wałku rozrządu.... jeżeli się zgadza, to OK, jeżeli nie, to obracasz wał o 360 stopni i sprawdzasz jeszcze raz - co drugo obrót wału musi pokryć się znacznik na wałku.....

Potrzebujesz do tego klucza nasadowego 22 na dłuuuuuugiej przedłużce i 10 do zdjęcia osłony....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 12-06-2006, 14:49   

Bartek napisał/a:
klucza nasadowego 22 na dłuuuuuugiej przedłużce

albo jak nie masz przedluzki to tak samo duzo samozaparcia ;) - da rade
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-06-2006, 16:20   

Da rade - przetestowane z Adamsem leżącym przed moim blokiem na glebie :)
 
 
misiu-bisi
[Usunięty]

Wysłany: 12-06-2006, 22:50   

adams12 napisał/a:
Bartek napisał/a:
klucza nasadowego 22 na dłuuuuuugiej przedłużce

albo jak nie masz przedluzki to tak samo duzo samozaparcia ;) - da rade


albo patencik ze strzałem z rozrusznika przy zblokowanym , niekoniecznie długim kluczu, uważać na ręce, oczy i klejnoty, bo jak klucz się uslizgnie i poleci to ojojoj...... :mrgreen:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-06-2006, 10:25   

patent ze strzałem też Adams próbował (właściwie jego ojciec), bo się zapomnieli i zostawili klucz przy "pierwszym" odpalaniu po regulacji :)
 
 
borys39
[Usunięty]

Wysłany: 15-06-2006, 17:37   

Misiu sprawny.Dzięki waszym poradą!!!!Doktory powiedziały że wszysko było ok i niepotrzebnie rozkładali rozrząd.Tylko że samochód chodzi teraz jak powinien.Przy okazji zaczęło mi przy skręcie warczeć wspomaganie,ale sprawdziłem że pasek był tak naciągnięty że nie miał żadnego luzu i po lekkim popuszczeniu jest ok.NIE POLECAM TEGO ZAKŁADU W IŁAWIE.
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-06-2006, 00:18   

To jeszcze napisz dokładnie który to zakład, żeby ktoś się przypadkiem nie zapędził do nich :)
borys39 napisał/a:
Doktory powiedziały że wszysko było ok i niepotrzebnie rozkładali rozrząd.Tylko że samochód chodzi teraz jak powinien.

Standardowe tłumaczenie - ustawili rozrząd, a teraz udają, że przecież od początku było dobrze - norma.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.