Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Przestawiony rozrząd - korekta i wyższe SPALA
Autor Wiadomość
tomekbe 
Nowy Forumowicz
Tomash

Auto: Cari 1.8 GDI 99' po lifcie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: WaWa
  Wysłany: 30-04-2009, 01:57   [Cari 1.8 GDI] Przestawiony rozrząd - korekta i wyższe SPALA

Witam, Jak w temacie ale opiszę całą sytuację szerzej: :shock:
Niedawno kupiłem 99 po lifcie i okazało się, że miałem przestawiony rozrząd o ząbek :cry: (coś trzymało furę przy przyśpieszaniu i wyszło, że to to, a poprzednik 20 tysi zrobił z tym..).

Wszystko fajnie bo wyprostowałem sprawę wczoraj u dobrego mechanika i kopa już czuć (mega różnica) ale mimo braku zmiany stylu jazdy cari spala mi więcej..(po lekkim rżnięciu zabrałem się za testy w jeździe po mieście i tak : w mieście paliła mi kiedyś około 9 przy jeździe z ECO GDI praktycznie non stop, a teraz pokazuje mi kompiuter, że 11.. a z klimą to już minimum 13,5 !! sic!

A więc co spostrzegłem i co podejrzewam za wątpliwą pół-przyczynę : dziura w środkowym tłumiku - i tu pytanie - gdzie jest sonda lambda i czy ten tłumik może być powodem wysokiego spalania(ale on był dziurawy przed naprawą rozrządu...może "akurat" pogorszyło mu się)?, druga sprawa to też od zakupu słuchać piszczenie spod samochodu, a konkretniej z okolic środka samochodu (postaram się to lepiej zlokalizować) - co to może być?

Słyszałem, że w dieslach przestawia się o ząbek rozrząd, aby np: ograniczyć spalanie ale sam nie wiem co o tym myśleć..

Czy może być tak, że to kwestia nauczenia komputera stylu jazdy czy też nazwijmy to "gospodarowania mieszanką" na nowy warunkach ?

Czy może to 20tysi poprzedniego właściciela wpłynęło negatywnie na silnik i mogę tylko wrócić do przestawienia o ząbek żeby było bardziej ekonomicznie ?

PS: Będę testował trasę jutro więc uzupełnie wątek o te informacje.

Przebieg 209tysi. Troche przed korektą rozrządu podłączałem do kompa w serwisie i nie wypluł ani jednego błędu.

Dziękuję z góry za odpowiedzi. :rolleyes:
_________________
Pozdrawiam serdecznie,
Tomash
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 30-04-2009, 02:21   

dziurawy tłumik środkowy nie powinien aż w takim stopniu wpłynąć na zwiększone spalanie ponieważ znajduje się za katalizatorem i za lambdą, bardziej wygląda na to że ECU za bardzo "polubiło" ten przestawiony rozrząd, a więc zresetuj kompa odpinając klemę od akumulatora na 15 minut, podepnij klemę, włącz silnik pozwól popracować na jałowym biegu z 8 minut a następnie pojeździj troszkę autkiem normalnie, nie za energicznie i nie za mulasto ECU po kilku dniach powinno się przestawić po tygodniu sprawdź spalanie. powodzenia
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-04-2009, 10:20   Re: Przestawiony rozrząd - korekta i wyższe SPALA

tomekbe napisał/a:
kopa już czuć (mega różnica) ale mimo braku zmiany stylu jazdy cari spala mi więcej..(po lekkim rżnięciu zabrałem się za testy w jeździe po mieście i tak : w mieście paliła mi kiedyś około 9 przy jeździe z ECO GDI praktycznie non stop, a teraz pokazuje mi kompiuter, że 11.. a z klimą to już minimum 13,5 !! sic!


I co w tym dziwnego? Chcesz mieć kopa to ciśniesz a wtedy masz spalanie :badgrin:

tomekbe napisał/a:
A więc co spostrzegłem i co podejrzewam za wątpliwą pół-przyczynę : dziura w środkowym tłumiku - i tu pytanie - gdzie jest sonda lambda i czy ten tłumik może być powodem wysokiego spalania(ale on był dziurawy przed naprawą rozrządu...może "akurat" pogorszyło mu się)?, druga sprawa to też od zakupu słuchać piszczenie spod samochodu, a konkretniej z okolic środka samochodu (postaram się to lepiej zlokalizować) - co to może być?


Nieszczelny wydech lub uszkodzony łącznik elastyczny wydechu zawsze ma wpływ na osiągi, spalanie itp. a piszczeć może np. blacha osłony katalizatora lub sam tłumik wypalony.

[ Dodano: 30-04-2009, 10:25 ]
PS. profilaktycznie odepnij klemę na kilka minut to sie komp zresetuje i po kilku dniach nauczy nowych parametrów.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
tomekbe 
Nowy Forumowicz
Tomash

Auto: Cari 1.8 GDI 99' po lifcie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: WaWa
Wysłany: 30-04-2009, 14:47   Re: Przestawiony rozrząd - korekta i wyższe SPALANIE

saphire napisał/a:
tomekbe napisał/a:
kopa już czuć (mega różnica) ale mimo braku zmiany stylu jazdy cari spala mi więcej..(po lekkim rżnięciu zabrałem się za testy w jeździe po mieście i tak : w mieście paliła mi kiedyś około 9 przy jeździe z ECO GDI praktycznie non stop, a teraz pokazuje mi kompiuter, że 11.. a z klimą to już minimum 13,5 !! sic!


I co w tym dziwnego? Chcesz mieć kopa to ciśniesz a wtedy masz spalanie :badgrin:


Zgadzam się absolutnie :rolleyes: Ja nie napisałem, że cisnę i jestem zdziwiony, że mam wysokie spalanie tylko o porównaniu tego samego stylu jazdy ekonomicznej przed i po korekcie rozrządu - ewidentnie odczuwalnie wyższe spalanie. Jak cisnę to wiem, że oddalający się w lusterkach wciągają więcej spalin niż by chcieli :finga:

saphire napisał/a:

tomekbe napisał/a:
A więc co spostrzegłem i co podejrzewam za wątpliwą pół-przyczynę : dziura w środkowym tłumiku - i tu pytanie - gdzie jest sonda lambda i czy ten tłumik może być powodem wysokiego spalania(ale on był dziurawy przed naprawą rozrządu...może "akurat" pogorszyło mu się)?, druga sprawa to też od zakupu słuchać piszczenie spod samochodu, a konkretniej z okolic środka samochodu (postaram się to lepiej zlokalizować) - co to może być?


Nieszczelny wydech lub uszkodzony łącznik elastyczny wydechu zawsze ma wpływ na osiągi, spalanie itp. a piszczeć może np. blacha osłony katalizatora lub sam tłumik wypalony.

[ Dodano: 30-04-2009, 10:25 ]
PS. profilaktycznie odepnij klemę na kilka minut to sie komp zresetuje i po kilku dniach nauczy nowych parametrów.


Ok, rozumiem, że chodzi o klemę +, bo przeszukując forum przeczytałem coś o uszkodzeniu komputera po niepoprawnym odłączeniu klem/y, więc wolę spytać zanim coś spitolę. Dzięki
_________________
Pozdrawiam serdecznie,
Tomash
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-04-2009, 20:17   

Chodzi o minus. Zawsze zdejmuje się najpierw minus. W tym wypadku sama klema minusowa wystarczy. :)
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.