Przesunięty przez: Hubeeert 25-08-2006, 14:04 |
Przebieg silnika? |
Autor |
Wiadomość |
Jacek_GDI [Usunięty]
|
Wysłany: 10-06-2006, 17:27 Przebieg silnika?
|
|
|
Witam wszystkich, powiedzcie czy jest jakiś nominalny lub dożywotni przebieg dla silnika 1.8GDI. Wiem że to dziwnie zabrzmi czy 183000 to dobry przebieg dla silnika 1.8 GDI z 1999 roku. Powiedzcie jakie macie przebiegi? |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 10-06-2006, 19:44
|
|
|
to jest b. dobry przebieg dla samochodu srednio uzytkowanego z tego roku, moj jest z 99 i ma rowniez 180tys. moje audi jest takze z 99 roku i ma 183tys. |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 10-06-2006, 23:24
|
|
|
dokladnie, jest to taki standardowy przebieg. ja mam z 1997 roku i lada dzien stuknie mi 170 tys km. Inna sprawa, ze po 183 tys km nie wiem czy nie powinienes przy 180 tys km wymienic rozrzadu. Sprawdz czy byl wymieniony, bo jesli nie to wydatek. Zreszta nawet jak wymieniony to warto to sprawdzic, bo strzeenie paska to dosc drogi remont silnika wtedy sie wita.
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
STRUSIU
Mitsumaniak Pomysłowy Dobromir

Auto: Ford Mondeo MK4 2.2TDCI 2011r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2006 Posty: 239 Skąd: ja się tu wzięłem?
|
Wysłany: 10-06-2006, 23:55
|
|
|
Ja mam Cari z 1998r. i mam przejechane 150 tkm (przebieg autentyczny) |
_________________ Była Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS '98 sedan
Było Mondeo MK4 2.0 TDCI '08 kombi
Jest Mondeo MK4 2.2 TDCI 200KM `11 kombi
00187/KMM
Ave Gość - Witamy w świecie MITSUMANIAKÓW! |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-06-2006, 09:44
|
|
|
tabele na podstawie których oblicza się wartośc pojazdu podają, iż auto z silnikiem 1500-2000 ccm robi średnio 20000 km rocznie, czyli w ciągu siedmiu lat to teraz powinno mieć średnio ok 140000. Ale wiadomym jest, iż od tej zasady są wyjątki (czyt. patrz powyżej) |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
endriu [Usunięty]
|
Wysłany: 11-06-2006, 10:42
|
|
|
Wydaje mi się, że silnik powienien wytrzymać co najmniej te 250 - 300 tkm bez remontu, (bez awarii) ale podstawą jest jesgo odpowiednie serwisowanie - wymiany oleju (na dobry), świec, filtrów, rozrządu itd.
Moje autko ma autentyczne 91.300 na szafie i jest właśnie po wymianie rozrządu.
Autentyczny przebieg, bo są wklejki z niemieckiego serwisu mitsubishi, auto sprowadzone w maju 2005 od pierwszego właściciela (jakiś staruszek użytkował).
Poprzednio miałem Mazdę i dojechałem do 183000 bez zarzutów rzadnych, rwała asfalt i do końca była bezawaryjna.
Takie same mam założanie co do mojej cari, obecnie ma 9 latek i mam nadziaję, że pomykać będę jeszcze co najmniej 5 lat.
Polecam swoją drogą zakup auta z zagranicy - inna kultura techniczna (zarówno mechaników jak i użytkowników) - bogatsze portwele pozwalają im na serwisowanie w autoryzowanych sewisach i chyba nikt tam (niemcy,belgia,francja ...) nie naprawia sobie sam samochodu w garażu czy na podwórku...
Pozdrawiam!!! |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 11-06-2006, 11:15
|
|
|
Moja rozbita z 98r, pierwsza rejestracja marzec ma przebieg 127 tkm. NOminalny wyliczonu przez autodate to 168 tkm dla tego wieku, czyli poniżej limitu. A co zuwotności silnika to chyna nie ma tu nikogo kto ma powyżej 300tkm jeszcze..
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
arekp
Mitsumaniak

Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 2784 Skąd: jestem z miasta
|
Wysłany: 11-06-2006, 13:19
|
|
|
Moja Carisma z 1995 roku ma teraz ~190kkm. |
_________________ odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-06-2006, 15:18
|
|
|
endriu napisał/a: | inna kultura techniczna (zarówno mechaników jak i użytkowników) - bogatsze portwele pozwalają im na serwisowanie w autoryzowanych sewisach i chyba nikt tam (niemcy,belgia,francja ...) nie naprawia sobie sam samochodu w garażu czy na podwórku... |
To nie do końca tak. Niemcy owszem ale francuzi i belgowie mają beznadziejnych mechaników i te samochody wcale nie są tak zadbane.
Kumpel przywiózł sobie prawie nowe Mondeo z francji za grosze - nikt tam nie potrafił go naprawić nawet ASO. U nas naprawił go znajomy w przydomowym garażu...
A co do przebiegu: nowoczesne silniki spokojnie robią po 300kkm bez większych problemów. Warunkiem jest tylko dbanie o silnik i niezażynanie go. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-06-2006, 11:19
|
|
|
Marcino napisał/a: | A co zuwotności silnika to chyna nie ma tu nikogo kto ma powyżej 300tkm jeszcze..Pozdrawiam |
Co prawda 4G37 a nie 4G93, ale też 1.8 - mam już 2-gi silnik, pierwszy z przebiegiem 350 tkm poszedł do piwnicy, choć działał bez problemów - jedynie wciągał litr oleju na 3000 km, ale to tylko dlatego, że był 2x przegrzany (woda się zagotowała) i w Niemczech ciągnął przyczepkę. Przed przegrzaniem wciągnął litr na 15 tkm.
Drugi silnik ma 215 tkm i działa idealnie. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 12-06-2006, 13:07
|
|
|
A Ja robię 10tyś/rok więc dla mnie przebieg 70tyś to nominał a 180tyś to bardzo dużo ale tyle się jeździ jak ktoś ma dalej niż 10km. do pracy. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
zibi [Usunięty]
|
Wysłany: 29-06-2006, 21:46
|
|
|
To tez dołączę, 1999rok 1.6 16V
173tys apetyt na olej - niestwierdziłem
pozdrawiam
Zibi |
|
|
|
 |
Mario.GPS [Usunięty]
|
Wysłany: 12-07-2006, 13:17
|
|
|
1997 r - jak w podpisie 181.000 zero chlania oleju - naprawy:
168.000 - naprawa fotela kierowcy (pęknięte cięgna - druty) - 120,-
170.000 - wymiana czujnika położenia wałka rozrzadu, 800,-
171.000 - wymiana tłumika końcowego - 180,- z wymianą
180.000 - wymiana amortyzatorów przód (Monroe Oryginal 16688, 16689) - 460,- z wymianą
Standardowo wymiana oleju, wycieraczek, klocków itp oraz 1 raz tarcz hamulcowych |
|
|
|
 |
mario-borek [Usunięty]
|
Wysłany: 14-07-2006, 17:56
|
|
|
Witam, śilnik prawie 220 tyś km zero brania oleju i nie sprawia wrażenia żeby miał dość, zawieśzenie to co innego ono tylko by się szlajało po warsztatach. |
|
|
|
 |
Mario.GPS [Usunięty]
|
Wysłany: 14-07-2006, 18:38
|
|
|
doszło w tym tygodniu
181.000 - wymiana łącznika stabilizatora prawa strona 60,-zł łącznik 20,- wymiana
181.000 - wymiana drążka kierowniczego prawa strona 50,-zł drążek 20,- wymiana
To do dzisiaj |
|
|
|
 |
|