Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] SKRZYNIA BIEGÓW - dziwne stuki
Autor Wiadomość
kazek7518 
Forumowicz

Auto: mitsubishi space star did
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 36
Skąd: lipinki
Wysłany: 04-05-2009, 01:19   [MSS DID] SKRZYNIA BIEGÓW - dziwne stuki

witam od jakiegos czasu w moim misku did 2003 58tyś km jadąc naprzykład na 3 biegu 50km/g,lub na4biegu 80km/g w momencie dodawania i ujmowania gazu są wyczuwalne stuki,może nie tyle stuki jak jakiś dziwny luz pomiędzy silnikiem a kołami.czy mieliście coś takiego?przyznam iż trochę mnie to martwi :cry:
Ostatnio zmieniony przez JCH 06-05-2009, 16:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 04-05-2009, 08:30   

Według mnie są 4 możliwości:
1. Przeguby półosi
2. Poduszki silnika (trochę za wcześnie jak na ten przebieg)
3. Koło dwumasowe (ale tu prawie na pewno przebieg jest kręcony, bo za wcześnie padło)
4. Zawieszenie

Ciężko coś więcej powiedzieć. Poszukaj na forum tematów o tym.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
halbog 
Mitsumaniak
Homo Swidnicensis


Auto: Kia Carens 2,0 CRDi 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 465
Skąd: Świdnica
Wysłany: 04-05-2009, 11:34   

kazek7518 napisał/a:
momencie dodawania i ujmowania gazu są wyczuwalne stuki,może nie tyle stuki jak jakiś dziwny luz pomiędzy silnikiem a kołami.

Miałem w Suzuki Swifcie podobne objawy, mechanik wykrył wyrobiony bolec wahacza w przednim kole. Sprawdź, bo to bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo. Można w trakcie jazdy zostawić koło na drodze :( .
Pozdrawiam
Bogdan
_________________
Z wiatrem we włosach:)
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 04-05-2009, 18:24   

kazek7518 napisał/a:
w momencie dodawania i ujmowania gazu są wyczuwalne stuki
Mnie się wydaje, że to koło dwumasowe ale czy z tego powodu masz się niepokoić :?: Byłoby dobrze aby ktoś znający się na rzeczy posłuchał tego i zweryfikował źródło stuków.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
constell 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-05-2009, 21:17   

Mnie się nasuwa jeszcze jedna przyczyna, mianowicie luz w mechanizmie różnicowym.
Wszyscy Panowie możecie mieć rację .... ale
mam u siebie ten sam objaw, niestety diagnoza usteki trwała dośc długo - sprawdziłem wszyskie elementy takie jak poduszki (wymienione na nowe), koło dwumasowe (wymienione razem ze sprzęgłem - zbędny dość duży wydatek), sprawdziłem przeguby na półosiach, okazały się OK. Mimo tych zabiegów stukania nie wyeliminowałem. Dopiero znajomy mechanik naocznie pokazał mi w czym leży problem. Przy podniesiony samochodzie na podnośniku obrcał jedną z półośi, druga była zablokowana, wtedy dało sie wyczuć dość duży luz a przy gwałtowniejszych obrotach wyraźnie słyszalny stuk - ot przyczyna.
Niestety mechanizm różnicowy jest wbudowany w skrzynię biegów - mnie nie pozostało nic innego jak tylko ją wymienić. Na dniach zapewne tego dokonam mam namierzoną skrzynie z minimalnym przebiegiem.
Po wymianie podziele się wrażeniami.
_________________
Constell
 
 
Colto
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2009, 09:40   

Panowie mogą to być też półosie napędowe - luz na nich.
Była swego czasu akcja naprawcza w Carismach DiD (wymiany półosi), niestety nie wiem czy tyczyło się to też Space Starów.
Ja w swojej Cari mam już półosie "zmodyfikowane".

P.S. Dotyczyło to tylko samochodów będących na gwarancji :P
 
 
bazkomp
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2009, 10:37   

witam u mnie chyba jest ten sam przypadek stukania (mam MSS 1.6 - przy przebiegu 125 tyś - raczej nie kręcony) a mianowicie
samochód stoi i jak chcę cofnąć słychać stuknięcie, kiedy ruszam to tego nie zauważyłem
prawie za każdym razem przy próbie cofania jest słyszalne stuknięcie.

Poza tym jest też stuknięcie podczas puszczania sprzęgła i potem silnik dość głośno pracuje, słychać takie rzężenie. po wciśnięciu sprzęgła jest zupełna cisza tylko silniczek ładnie gwiżdże

Ciepło się zrobiło i trzeba by się zająć moim MSS 1.6
 
 
kazek7518 
Forumowicz

Auto: mitsubishi space star did
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 36
Skąd: lipinki
Wysłany: 05-05-2009, 13:15   

constell napisał/a:
Mnie się nasuwa jeszcze jedna przyczyna, mianowicie luz w mechanizmie różnicowym.
Wszyscy Panowie możecie mieć rację .... ale
mam u siebie ten sam objaw, niestety diagnoza usteki trwała dośc długo - sprawdziłem wszyskie elementy takie jak poduszki (wymienione na nowe), koło dwumasowe (wymienione razem ze sprzęgłem - zbędny dość duży wydatek), sprawdziłem przeguby na półosiach, okazały się OK. Mimo tych zabiegów stukania nie wyeliminowałem. Dopiero znajomy mechanik naocznie pokazał mi w czym leży problem. Przy podniesiony samochodzie na podnośniku obrcał jedną z półośi, druga była zablokowana, wtedy dało sie wyczuć dość duży luz a przy gwałtowniejszych obrotach wyraźnie słyszalny stuk - ot przyczyna.
Niestety mechanizm różnicowy jest wbudowany w skrzynię biegów - mnie nie pozostało nic innego jak tylko ją wymienić. Na dniach zapewne tego dokonam mam namierzoną skrzynie z minimalnym przebiegiem.
Po wymianie podziele się wrażeniami.
witam to co pan pisze byłoby najbardziej podobne ponieważ po podniesieniu koła gdy jest na biegu ruszając nim jest dosyc duży luz wgranicy trzech centymetrów.ale niemam pojęcia ile byc powinno
 
 
constell 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-05-2009, 22:59   

Stuków ciąg dalszy.....

Mam już nową skrzynię (nowa to za dużo powiedziane, używana ale tak jak już mówiłem z niewielkim przebiegiem, zaledwie 45 tys.). Szybki test utwierdził mnie, co do przyczyny występowania stuków w momencie dodawania i ujmowania gazu - rozbity mechanizm różnicowy.
Po prowizorycznym wpięciu półosi i obracaniu nimi praktycznie nie dało wyczuć się luzu w nowej skrzyni, może taki minimalny.
W przyszłum tygodniu biore się za wymianę.
_________________
Constell
 
 
kazek7518 
Forumowicz

Auto: mitsubishi space star did
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 36
Skąd: lipinki
Wysłany: 10-05-2009, 13:25   

witam.jak wymienisz ta skrzynie to podziel się rezultatem i kosztami jakie poniosłeś
 
 
constell 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-05-2009, 23:00   

Wreszcie udało mi się wyeliminować usterkę z którą walczyłem od dawna, wymiana skrzyni pomogła. Co do kosztów:
- skrzynia (używana) - 500 PLN,
- olej (2 l.) - 90 PLN
- wymiana - w zasadzie gratis - uczniłem to razem z kumplem (mechanikiem samochodowym z zamiłowania) w jego dość dobrze wyposażoym garażu, zeszło nam prawie cały dzień. Bardzo dużo rozkręcania; zdjąć maske (wygodniej podwiesić silnik) od góry trzeba wymontować obudowę filtra, mocowanie akumulatora, rury od intercoulera i całe mocowanie wraz z poduszką, na dole osłony silnika, belkę, rozpiąć jeden sworzeń (lewa strona) ułatwi to wypięcie półosi ale wcześniej należy pozbyć sie oleju ze skrzyni, gdy to mamy już sa sobą pozostaje odpiąc od skrzyni trzy wtyczki (czujnik wstecznego, położenia koła zamachowego a ta trzecia nie wiem od czego), przewód zasilający w płyn łożysko i odkręcić kilkanaście śrub łaczących skrzynie z korpusem silnika. Po tych zabiegach w zasadzie mamy gotową do wyjęcia skrzynię. Montaż w odwrotnej kolejności. Wdaje się dośc proste ale wierzcie mi jest przy tym dużo zachodu i trzeba mieć pojęcie o mechanice. Wcześniej orientowałem się ile może taka wymiana kosztować w warsztatach - nie mniej niż 400 PLN.
_________________
Constell
Ostatnio zmieniony przez constell 21-05-2009, 23:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mialczynski17
[Usunięty]

Wysłany: 21-05-2009, 21:10   [MSS] DID Skrzynia biegów - rodzaj oleju

Witam!

Szukałem informacji na forum na temat ilości wlewanego oleju do skrzyni biegów. Znalazłem że wchodzi około 2l. Natomiast nie bardzo wiem jaki wlać i jak to zrobić. Może ktoś z Was już to robił i może podesłać jakąś instrukcję? Foty?
Kilka informacji technicznych, to mam przejechane ponad 180kkm i nie wiem czy wcześniej był wymieniany, więc profilaktycznie wolę to zrobić.
 
 
constell 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-05-2009, 23:43   

Wchodzi około dwóch litrów, mnie dokładnie tyle wystarczyło. Od strony ściany grodzowej po obu stronach skrzyni biegów w połowie wysokości są śruby po odkręceniu których wyłania się otwóry do wlania oleju - wystarczy odkręcić jedną. Wlać można przy pomocy bardzo dużej strzykawki, bądź specjalnej rury z tłokiem i wyprofilowaną rurką wlewową - widziałem takie urządzenie w warsztacie. Ja osobiście robiłem to dużą strzykawką, pracochłonne ale skuteczne. Zalewamy olej aż do wysokości otworu wlewowego, zakręcamy i po sprawie. Po przejechaniu kilku kilometrów warto sprawdzić poziom oleju i ewentualnie dolać.
_________________
Constell
 
 
smorak
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2009, 18:50   ss 1.3 - Problem ze skrzynią biegów

No i problem ... Zaczęło się od problemów podczas przyspieszania - dziwnie szarpał i szumiał . po lekkim podgonieniu do 4 tys obr uspokajał się na kilka dni. myślałem że to coś z paliwem . niestety objawy wracały co kilka dni , a parę dni temu wróciły na stałe. szarpanie podczas przyspieszania i wogóle jazdy na biegu, pulsujący szum jak w starym autobusie, czasem stukane i drżący /mało powiedziane/ lewarek zmany biegów. lekarska diagnoza w TW Auto - skrzynia, a najpewniej mechanizm różnicowy. Może ktoś mnie wyprowadzi z błędu, pocieszy mniej kosztowną sugestią. Będę wdzięczny za rady bardziej doświadczonych.
 
 
dariuszs75 
Nowy Forumowicz

Auto: mss 1.9 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2014
Posty: 7
Skąd: mrągowo
Wysłany: 22-11-2014, 21:41   [MSS DID] Odgłosy ze skrzyni biegów?

Panowie jest problem, a chodzi oto że od jakiegoś czasu mam problem z odlosami które są słyszalne z okolic skrzyni, i podczas zmiany biegów, albo jak dodaje lekko gazu to słychać jak by coś chrobotalo, jeżeli zmieniam biegi dynamicznie to nie jest to tak irytujące. Ale co najciekawsze niema problemu z niczym tylko te odgłosy. Powiem że wymieniłem jedną poduche pod skrzynią,luzów nigdzie niewyczulem. Może jakiś pomysł bo mi brak,z góry dziękuję za podpowiedzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.