[E52A 1.8] Check podczas jazdy na LPG |
Autor |
Wiadomość |
Camill85 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-05-2009, 20:12 [E52A 1.8] Check podczas jazdy na LPG
|
|
|
Witam!
Mam taki problem, otóż podczas jazdy na LPG zapala się kontrolka check, dzieje się tylko tak w momencie postoju np. na światłach więc przypuszczam, że głównym czynnikiem jest spadek obrotu silnika.Po zdiagnozowaniu błędu komputer wyswietlił "Wtryskiwacz" ale gazownik mówi, że tak się będzie działo i nic nie poradzi. Z wtryskiem jest wszystko ok. Instalacja gazowa jest sekwencyjna. Proszę o pomoc. |
|
|
|
 |
Tomek15
Forumowicz
Auto: Galant 96r e54 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 98 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 03-05-2009, 21:29
|
|
|
Gazownik to EDIT i założył ci zły emulator wtrysku a jego gadanie że tak się będzie działo to widocznie świadczy o jego wiedzy na temat instalacji gazowych.Było gdzieś na forum ale musisz szukać bo nie pamiętam dokładnie gdzie, sprawdz w dziale LPG.
Pozdrawiam Tomek |
_________________ Galant V6 2.0 automat sedan |
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 03-05-2009, 21:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
luki_84
Mitsumaniak

Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-05-2009, 23:56
|
|
|
Kolega Tomek15 ma rację to wina braku emulacji wtrysku-mam to samo ale ja mam instalacje II generacji (takiego gala kupiłem).
Z tego co zauważyłem to błąd sie kasuje(nie swieci sie check engine) do momentu przełączenia na LPG i opadnięcia obrotów w okolice 1000 obr./min i poniżej.
Ciśnij gazownika niech zmieni emulację wtryskiwaczy!!! |
|
|
|
 |
Camill85 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2009, 09:37
|
|
|
Aha...a mógłby mi to ktoś dokładniej wytłumaczyć bo moja wiedza na temat emulacji wtryskiwaczy jest dość znikoma:D Nie chciałbym wyjść na idiotę przy gazowniku:) Jaki jest koszt zmiany tej emulacji??? I jak się to robi? |
|
|
|
 |
Maniu
Forumowicz
Auto: Galant 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 53 Skąd: ~Włocławek
|
Wysłany: 04-05-2009, 12:16
|
|
|
Ja za emulator zapłaciłem 100zł z montażem. Ale mam też lpg w eclipse i tam mimo iż jest emulator to nadal pali się CE nikt z gazowników w mojej okolicy nie ma pojęcia czemu? |
|
|
|
 |
Camill85 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2009, 13:06
|
|
|
Właśnie z tego co się przed chwilką dowiedziałem to przy sekwencyjnej instalacji gazowej nie jest potrzebny emulator...wystarczy tylko podpiąć lapka i odpowiednio skonfigurować emulację...już jestem głupi bo każdy mówi co innego:D |
|
|
|
 |
luki_84
Mitsumaniak

Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-05-2009, 13:35
|
|
|
masz rację, to kwestia ustawień softu- miałem sekwencję w peugeocie (stag) i kupiłem sobie interfejs u viakena i mogłem sam sobie ustawiać LPG. |
|
|
|
 |
Tomek15
Forumowicz
Auto: Galant 96r e54 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 98 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 04-05-2009, 21:05
|
|
|
W instalacjach sekwencyjnych emuluje się prace wtryskiwaczy benzynowych które przy pracy na gazie nie pracują ,wszystkie wtryskiwacze posiadają jakąś oporność i ważne jest to aby zastosować emulacje o odpowiednich parametrach np 50 omów dla benzyny i to samo musi widzieć ECU inaczej wykryje uszkodzenie wtryskiwacza.
Pozdrawiam Tomek |
_________________ Galant V6 2.0 automat sedan |
|
|
|
 |
Maniu
Forumowicz
Auto: Galant 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 53 Skąd: ~Włocławek
|
Wysłany: 04-05-2009, 21:19
|
|
|
Tomek15 napisał/a: | to samo musi widzieć ECU inaczej wykryje uszkodzenie wtryskiwacza |
A co jeśli komp pokazuje uszkodzenie sondy lambda na lpg? I zapala sie zawsze CE przy dłuższej jeździe powyżej 140km/h, a jak już się zapali to nie zgaśnie dopóki nie zresetuje komputera. Mam też interfejs i w zaden sposób nie moge tego ustawić a mapy się pokrywają prawie idealnie |
|
|
|
 |
luki_84
Mitsumaniak

Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-05-2009, 21:45
|
|
|
Wydaje mi się że jeśli ten błąd widzisz w sofcie LPG to chodzi o zły skład mieszanki, a może sprawdź sondę miernikiem. |
|
|
|
 |
Camill85 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2009, 23:04
|
|
|
Czyli z tego co zrozumiałem w moim przypadku jest to tylko kwestia odpowiedniego ustawienia emulacji...? |
|
|
|
 |
Maniu
Forumowicz
Auto: Galant 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 53 Skąd: ~Włocławek
|
Wysłany: 05-05-2009, 08:02
|
|
|
luki_84 napisał/a: | Wydaje mi się że jeśli ten błąd widzisz w sofcie LPG |
Gdy CE wywala błąd tzn że komputer pokładowy widzi problem, nie ten od gazu, a sonda o dziwo mierzy się dobrze. Nie wiem jak inaczej ustawić mieszankę a mam STAGa 300 |
|
|
|
 |
luki_84
Mitsumaniak

Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-05-2009, 23:27
|
|
|
Maniu napisał/a: | sonda o dziwo mierzy się dobrze |
tzn. mierzyłeś ją softem staga(jak tak-wrzuć screena) czy normalnie miernikiem?
odrazu pytanie do reszty kolegów:
jakie jest napięcie wyjściowe sondy w mitsu? ( pytam bo gala mam od miesiąca)
0-1V?
0-5V?
|
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 05-05-2009, 23:44
|
|
|
W moim jest 0-1V, nie sądzę, żeby zmieniali |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
puntspusy
Forumowicz

Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 505 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 06-05-2009, 07:11
|
|
|
u mnie mimo zmiany emulatora czaaaasami CE sie zapali na lpg (IIgen) przelaczam wtedy na pb i gasnie, potem powtornie na lpg i jest dobrze |
_________________ too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz |
|
|
|
 |
|