Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E52A 1.8] Check podczas jazdy na LPG
Autor Wiadomość
Camill85
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2009, 20:12   [E52A 1.8] Check podczas jazdy na LPG

Witam!
Mam taki problem, otóż podczas jazdy na LPG zapala się kontrolka check, dzieje się tylko tak w momencie postoju np. na światłach więc przypuszczam, że głównym czynnikiem jest spadek obrotu silnika.Po zdiagnozowaniu błędu komputer wyswietlił "Wtryskiwacz" ale gazownik mówi, że tak się będzie działo i nic nie poradzi. Z wtryskiem jest wszystko ok. Instalacja gazowa jest sekwencyjna. Proszę o pomoc.
 
 
Tomek15 
Forumowicz

Auto: Galant 96r e54 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 98
Skąd: Głogów
Wysłany: 03-05-2009, 21:29   

Gazownik to EDIT i założył ci zły emulator wtrysku a jego gadanie że tak się będzie działo to widocznie świadczy o jego wiedzy na temat instalacji gazowych.Było gdzieś na forum ale musisz szukać bo nie pamiętam dokładnie gdzie, sprawdz w dziale LPG.

Pozdrawiam Tomek
_________________
Galant V6 2.0 automat sedan
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 03-05-2009, 21:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
luki_84 
Mitsumaniak


Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-05-2009, 23:56   

Kolega Tomek15 ma rację to wina braku emulacji wtrysku-mam to samo ale ja mam instalacje II generacji (takiego gala kupiłem).

Z tego co zauważyłem to błąd sie kasuje(nie swieci sie check engine) do momentu przełączenia na LPG i opadnięcia obrotów w okolice 1000 obr./min i poniżej.

Ciśnij gazownika niech zmieni emulację wtryskiwaczy!!! :axe:
 
 
Camill85
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2009, 09:37   

Aha...a mógłby mi to ktoś dokładniej wytłumaczyć bo moja wiedza na temat emulacji wtryskiwaczy jest dość znikoma:D Nie chciałbym wyjść na idiotę przy gazowniku:) Jaki jest koszt zmiany tej emulacji??? I jak się to robi?
 
 
Maniu 
Forumowicz

Auto: Galant 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 53
Skąd: ~Włocławek
Wysłany: 04-05-2009, 12:16   

Ja za emulator zapłaciłem 100zł z montażem. Ale mam też lpg w eclipse i tam mimo iż jest emulator to nadal pali się CE :| nikt z gazowników w mojej okolicy nie ma pojęcia czemu?
 
 
Camill85
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2009, 13:06   

Właśnie z tego co się przed chwilką dowiedziałem to przy sekwencyjnej instalacji gazowej nie jest potrzebny emulator...wystarczy tylko podpiąć lapka i odpowiednio skonfigurować emulację...już jestem głupi bo każdy mówi co innego:D
 
 
luki_84 
Mitsumaniak


Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-05-2009, 13:35   

masz rację, to kwestia ustawień softu- miałem sekwencję w peugeocie (stag) i kupiłem sobie interfejs u viakena i mogłem sam sobie ustawiać LPG.
 
 
Tomek15 
Forumowicz

Auto: Galant 96r e54 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 98
Skąd: Głogów
Wysłany: 04-05-2009, 21:05   

W instalacjach sekwencyjnych emuluje się prace wtryskiwaczy benzynowych które przy pracy na gazie nie pracują ,wszystkie wtryskiwacze posiadają jakąś oporność i ważne jest to aby zastosować emulacje o odpowiednich parametrach np 50 omów dla benzyny i to samo musi widzieć ECU inaczej wykryje uszkodzenie wtryskiwacza.

Pozdrawiam Tomek
_________________
Galant V6 2.0 automat sedan
 
 
Maniu 
Forumowicz

Auto: Galant 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 53
Skąd: ~Włocławek
Wysłany: 04-05-2009, 21:19   

Tomek15 napisał/a:
to samo musi widzieć ECU inaczej wykryje uszkodzenie wtryskiwacza


A co jeśli komp pokazuje uszkodzenie sondy lambda na lpg? I zapala sie zawsze CE przy dłuższej jeździe powyżej 140km/h, a jak już się zapali to nie zgaśnie dopóki nie zresetuje komputera. Mam też interfejs i w zaden sposób nie moge tego ustawić a mapy się pokrywają prawie idealnie
 
 
luki_84 
Mitsumaniak


Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-05-2009, 21:45   

Wydaje mi się że jeśli ten błąd widzisz w sofcie LPG to chodzi o zły skład mieszanki, a może sprawdź sondę miernikiem.
 
 
Camill85
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2009, 23:04   

Czyli z tego co zrozumiałem w moim przypadku jest to tylko kwestia odpowiedniego ustawienia emulacji...?
 
 
Maniu 
Forumowicz

Auto: Galant 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 53
Skąd: ~Włocławek
Wysłany: 05-05-2009, 08:02   

luki_84 napisał/a:
Wydaje mi się że jeśli ten błąd widzisz w sofcie LPG


Gdy CE wywala błąd tzn że komputer pokładowy widzi problem, nie ten od gazu, a sonda o dziwo mierzy się dobrze. Nie wiem jak inaczej ustawić mieszankę :? a mam STAGa 300
 
 
luki_84 
Mitsumaniak


Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-05-2009, 23:27   

Maniu napisał/a:
sonda o dziwo mierzy się dobrze


tzn. mierzyłeś ją softem staga(jak tak-wrzuć screena) czy normalnie miernikiem?

odrazu pytanie do reszty kolegów:

jakie jest napięcie wyjściowe sondy w mitsu? ( pytam bo gala mam od miesiąca)
0-1V?
0-5V?
:oops:
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 05-05-2009, 23:44   

W moim jest 0-1V, nie sądzę, żeby zmieniali ;)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 06-05-2009, 07:11   

u mnie mimo zmiany emulatora czaaaasami CE sie zapali na lpg (IIgen) przelaczam wtedy na pb i gasnie, potem powtornie na lpg i jest dobrze
_________________
too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.