Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
23-04-2007, 20:02
[CJ1A 1.3] ponoć TPS - generalnie problem...
Autor Wiadomość
tommi
[Usunięty]

Wysłany: 12-06-2006, 09:17   [CJ1A 1.3] ponoć TPS - generalnie problem...

szukałem ale nie znalazłem jak jest to przepraszam.

w moim misiu 1.3 '98 czyli jakby nie było 4G13 165 000 km przejechane jest nastęnujący problem:
przy szybkim starcie i zmianie z 1 na 2 przy 6 - 7 tys. obrotów obroty spadaja na 4,2 i zanim dalej furka zacznie przyspieszać to musi pomyśleć tzn przypspiesza ale trzeba coś troszke odczekać coś jak mini turbo dziura :/ przy zmiania 2 - 3 już to zjawisko nie jest tak silne/niewystępuje

byłem dzisiaj w ASO i na kompie wyskoczył błąd TPS (check engine nie świcie się) tzn. ponoć problem jest w czujniku ponoć jedyne rozwiązanie to zmiana czujnika wraz z przepustnicą.

czy ktoś ma ten sam problem?
jak zbudowana jest ta przepustnica i czujnik? tzn czy da się to jakoś zafixować?
ponoć problem nie dotyczy czystości przepustnicy tylko czujnika.
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-04-2007, 20:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 12-06-2006, 09:39   

czujnik to potencjometr... ja kupiłem do tego samego modelu za 100zł... objawy nieco inne(spalanie około 10-12l)
czujnik jest nirozbieralny!
 
 
tommi
[Usunięty]

Wysłany: 12-06-2006, 10:55   

czyli na czym może polegać usterka tego czujnika? czy da się jakoś sprawdzić przed założeniem czy czujnik jest sprawny w 100% (chodzi o kupno używanego)?

kochajj napisał/a:
czujnik to potencjometr... ja kupiłem do tego samego modelu za 100zł... objawy nieco inne(spalanie około 10-12l)
czujnik jest nirozbieralny!


czyli wymiana samego czujnika to nie problem? wyciągam wkładam i juz?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24299
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-06-2006, 11:21   

tommi napisał/a:
czyli na czym może polegać usterka tego czujnika? czy da się jakoś sprawdzić przed założeniem czy czujnik jest sprawny w 100% (chodzi o kupno używanego)?

trzeba sprawdzić ciągłość rezystancji przy kręceniu potencjometrem oraz opór całowity
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 12-06-2006, 15:07   

tommi napisał/a:
czyli wymiana samego czujnika to nie problem? wyciągam wkładam i juz?


No trzeba go odpowiednio ustawic. Ja krecilem pol dnia zanim ustawilem poprawnie :D
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 12-06-2006, 15:27   

ustawia sie bardzo prosto ;) ... miernik jest potrzebny... nalezy ustawić odpowiednio IPS... na stronie Krzyzaka jest dokładnie opisane...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24299
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-06-2006, 15:41   

nie nie - tps w 4G13 się ciut trudniej ustawia i inaczej niż u mnie na stronie
mogę Ci to zrobić - ale tylko w 3mieście
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 12-06-2006, 19:32   

... jest też dział FAQ, w którym można znaleźć np. to.
Swoją drogą - przed wymianą dobrze byłoby sprawdzić TPS, może wystarczy go wyregulować.
 
 
tommi
[Usunięty]

Wysłany: 12-06-2006, 20:00   

Krzyzak napisał/a:
tommi napisał/a:
czyli na czym może polegać usterka tego czujnika? czy da się jakoś sprawdzić przed założeniem czy czujnik jest sprawny w 100% (chodzi o kupno używanego)?

trzeba sprawdzić ciągłość rezystancji przy kręceniu potencjometrem oraz opór całowity


czego czego?? :shock:

a bardziej po polsku? tak dla tumanów elektrycznych? ile powinien ten opór wynosić itp?



w wolnym czasie zobacze co przyniesie regulacja, może pomoże... :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24299
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-06-2006, 20:40   

oto potencjometr:
2 ------------------------------|
\/
1 ---------------------/\/\/\/\/\/\/\/\-------------------------- 3

a) opór na końcowych 1 -3 powinien wynosić od 3.5 do 6.5 kOm
b) opór między 1 a 2 powinien się zmieniać płynnie od 0 do wartości z pkt. a) - bez przerw, skoków itp.

widzę, że wycięło mi spacje - wyobraź sobie, że końcówka 2 dotyka połowy 'uzwojenia'
prościej nie umiem

w przypadku Colta z 4G13 wtyczka TPS ma 4 piny:
1 - tak jak 1 na rys
2 - to TPS
3 - jak 2 na rys
4 - jak 3 na rys
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.