Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kochajj
06-04-2006, 22:17
kontrolka CHECK ENGINE
Autor Wiadomość
marek jaffke
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2006, 13:30   kontrolka CHECK ENGINE

zapala mi się kontrolka check engine. CZY KTOŚ MI POWIE CO TO ZNACZY ?JAKA MOŻE BYĆ TEGO PRZYCZYNA ?I CZY MOŻNA Z TYM JEŻDZIC ? MITSUBISHI GALANT 1,8 BENZ.
 
 
raddex 
m3m&mitsumaniak


Auto: Lancer GT, 2016 r., 2,4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 1239
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-02-2006, 15:48   

Przyczyn zapalenia się kontrolki może być bardzo dużo, może być coś uszkodzone, a wystarczy, że będziesz miał np za mało płynu chłodniczego i też się zapali.

Rozwiązaniem jest podjechanie do warsztatu na komputer i sprawdzenie poprzez interfejs, błędów. Po odczytaniu ich będziesz wiedział o co chodzi i podejmiesz odpowiednie kroki.

Koszt takiego badania to 50-100 pln, w zaleznosci od regionu.

Masz zamontowany gaz? To może być też przyczyna, nie dobrany odpowiednio emulator. A jak nie masz gazu to przyczyn jest wiele.

Raczej nie powinno się jeździć z zapalonym Check Engine, szczególnie, jak nie wiesz co nawaliło.
_________________
Mitsubishi Lancer GT 2,4 MIVEC - 2016 US ver.
Mitsubishi Galant Kombi 2,0 elegance - 2001r. - LPG - sprzedany
Mitsubishi Lancer Kombi 1,6 16V 113KM, 1997r. - sprzedany 05.07.2010
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 26-02-2006, 16:38   

jeżeli masz troche zdolności manualnych, możesz sam sprawdzić błędy za pomocą diody świecącej na 12 V (lub na 3V połączonej z odpowiednim opornikiem), było o tym na forum wiele razy...
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-02-2006, 19:26   Re: kontrolka CHECK ENGINE

marek jaffke napisał/a:
MITSUBISHI GALANT 1,8 BENZ.

wtrysk czy gaźnik? jak wtrysk to opis rozwiązania problemu na mojej WWW
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 26-02-2006, 22:43   

Krzyżak, to gaźnikowe też mają ChE?
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-02-2006, 10:25   

tomusn napisał/a:
Krzyżak, to gaźnikowe też mają ChE?

nie wiem - trzeba by zapytać Seweryna, ale mają też ECU i czujniki itd. (nawet lambdę), więc może też i mają CE - tylko nie gwarantuję, że błędy tak samo się sprawdza
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 27-02-2006, 18:08   

To jest takk.....

Są dwa systemu gaźnikowe... tzn różnice minimalne ale...


1. Carburettor/Injection system Make: AISAN

2. Carburettor/Injection system Make: MITSUBISHI

Ad 1. daje nam 86 kucyków
Ad 2. daje nam 90 kucyków

W pierwszym przypadku niestety nie ma mozliwości wybłyskania błędów (AISAN) w drugim (MITSUBISHI) zasada wybłyskania błędów jest identyczna jak przy Multi....

Z tego co sie oriętuje to poprostu w rozwiązaniu Mitsu - jest dołożone takie cosik jak Combined ignition and fuel ECM oraz - Diagnostic socket i to własnie pozwala do samosprawdzania oraz wykazywania błędów...

Qrka jeszcze troche i sie z Galów wyszkole.... :lol:

Pozdrówka
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 27-02-2006, 19:24   

nawet mam takie dwa manuale do adiustacji gaźników w pdfie, nie wnikałem bo mam wtrysk...
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Doniu
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2006, 14:59   

raddex napisał/a:
Masz zamontowany gaz? To może być też przyczyna, nie dobrany odpowiednio emulator.

Mi się tak zapala na gazie ale tylko wtedy gdy obroty spadną na jakiś czas do ok. 400-500 (wg obrotomierza), a ok. 800 na kompie. Bo jak jadę na trasie, kiedy to obroty nie spadają do tych prędkości to jest ok. Gazownik powiedział, że tak może się dziać bo to auto ma dwie sondy i ta druga w tym przypadku jak spadną obroty może nie zadążyć z odbiorem sygnału. Ile z tego prawdy to nie wiem. Ale może musiałbym jednak - i tak chyba zrobię - przeczyścić przepustnicę i ustawić obroty. Silnik co prawda nawet jak włączy się CE pracuje normalnie, a na benzynie zaznaczę, że CE nie włącza się tak jak na gazie.
Trochę zakręciłem ale wiadomo o co chodzi. Jeżeli ktoś z Was takie coś miał i udało mu się to zniwelować to byłbym wdzięczny za wskazówki.
 
 
kapsel
[Usunięty]

Wysłany: 12-06-2006, 21:17   

Do tej pory nie mogę poradzić sobie z tym problemem na gazie zapala mi się CE, gazownicy powiedzieli że jest to wina gazu kiepskiej jakości, natomiast ja uważam że jest to wina żle ustawionego emulatora sondy lambda, gdyż na benzynie jest ok. Ale do tych tumanów to nie dociera i jakoś nie chcą się podjąc naprawy ludzie skad się biora tacy mechanicy. Czuję że zapłacę i pojadę do innych gazowników a tym tumaną przedstawię fakture, gaz mam jeszcze na gwarancji.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-06-2006, 22:41   

Zapalający się CH-E na LPG przy spadku obrotów do jałowych to na 90% źle dobrany emulator wtryskiwaczy - trzeba wlutować rezystory 56 Ohm zamiast 100 Ohm. Pisałem gdzieś o tym na forum
 
 
Doniu
[Usunięty]

Wysłany: 13-06-2006, 00:31   

josie, mógłbyś przybliżyć sprawę z tym rezystorkiem. Bo mam instalkę na gwarancji, praktycznie nową i nie chciałbym grzebać, a z Panem gazownikiem dobrze się dogaduję, więc jakbym mu to zasugerował to może dałoby się cosik poprawić.
A ty robiłeś taką podmienkę? I jak, działoło ok?
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-06-2006, 21:24   

No to Tu josie pisał jak i co o tych rezystorkach.
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
Doniu
[Usunięty]

Wysłany: 13-06-2006, 21:59   

Ok dzięki Maciek. Sprawdziłem tamten post. To w takim razie na jakie one mają być zmienione, 50 czy 56 Ohm, jak tylko josie dopiesze to sprawdzęna takim Emu, który mam dodatkowo od Miśka, jakie rezystorki są i czy jak podmienię to czy bedzie ok. Tyle że na razie jeszcze nie mam tak czasu na majstrowanie, ale już niedługo.
Inna sprawa jest taka, że my troszkę zmnieniliśmy temat. Kolega marek jaffke ma z tego co się zorientowałem miśka na benzynce, a my przeszliśmy na temat gazu ale myślę, ze też bardzo pożyteczny.
Zauwazyłem, że wiecej użytkowników Mitsu ma te problemy z CE na gazie. Pomimo, że działa autko ok to troszkę denerwuje ta czerwona lampka.
Myślę widząc skalę tego zjawiska, że chyba nie ma dobrze dobranego emulatora do naszych autek, ze jednak tak się dzieje.
Bratu sprawdzali na kilku emulatorach 4G15 12v i było podobnie.
 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 14-06-2006, 15:10   

Tez gdzies juz pisalem emulatorach w mitsu i lpg. Jak gazownik wie co robi to dobierze dobry emulator lub sobie lutuje rezystorki. Ja znam autronica 304j i 306j (4 i 6 cylindrow), maja odpowiednie wtyczki i rezystancje.
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.