Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
sportowy uklad wydechowy
Autor Wiadomość
Luka 
Nowy Forumowicz

Auto: CJ0 1.6 97r.
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 1
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 06-05-2009, 10:20   sportowy uklad wydechowy

Witam, jestem od niedawna szczesliwym posiadaczem wspanialej maszyny. Jak to sie w swiecie dzieje na wszystko kiedys przychodzi koniec u mnie sie wlasnie skonczyl uklad wydechowy :/ Zdaje sobie sprawe, ze nie maly problem mam do rozwiazania. To co chcialbym zrobic pewnie wielu z was juz probowalo, a mianowicie podrasowanie auta przez sportowy wydech. Moze opisze co i jak. Ruda zawitala na pierwszej plecionce (laczu elastycznym), katalizator jeszcze chyba zyje (przebieg auta 142tys.km), nastepnie skorodowana jest rura do srodkowego tlumika ma jedna dziure sam tlumik tez zaraz beknie. Dalej rura do koncowego tlumika ma dwie dziurym wiecej nie pamietam. Wydaje to wszystko dziwne odglosy i wydajemi sie ze auto troche oslablo. Co chce z tym zrobic... opcji jest wiele i sam nie wiem ktora najwlasciwsza. Srodkowy tlumik Bosal w Intercars to 330zl a koncowy 400zl. Wychodzi 730zl + robota i do tego jeszcz placionka o katalizatorze nie wspomne. Sporo nad tym myslalem co z tym zrobic i z racji ze jestem mlody nie mam jeszcze dzieci i sie narazie nie zapowiada a jezdze sam lub we dwoje postanowilem czemu by nie sportowy wydech (oczywiscie takie od ktorego przy 120-130 w trasie uszy nie zwiedna, czyli cos kompromisowego). Moje zalozenia sa takie, jesli sportowy to z poprawa parametrow silnika. Aha katalizator sportowy (metalowy o mniejszych oporach przeplywu spalin) to koszt 250-490zl (lindo-gobex, jmj, magnaflow) Nad tym mysle, do dziela:

1. Pierwsza opcja zaklada taki oto wariant. Wyciac i wspawac nowa plecionke odpowiadajaca starej, wyrzucic katalizator w jego miejsce rure o tej samej srednicy, wyrzucic tlumik srodkowy, rura w to miejsce. I na koniec jakis tlumik moze stanadardowy Bosal poprzecznie albo cos malego wzdluznie. Taki wydech ma pewnei male opory ale i tez mniejsze echo zwrotne.

2. Druga opcja od pierwszej rozni sie tym, ze w miejsce srodkowej rury dalbym plecionke dla uspokojenia fali cisnienia. Najwiekszy problem w tym miejscu to rura srodkowa ma niestety powyginane ksztalty i tu moje pytanie czy nie pasowalaby rura srodkowa od CAO 1.6 ta bez tlumika ?

3.Trzecia opcja zaklada, plecionke + sport katalizator + tylko tlumik koncowy (wzdluzny lub poprzeczny)

4. To samo co opcja nr 3 ale srodkowa rura z plecionka

5. Plecionka + w miejsce kata puszka ze strumienica w obudowie katalizatora + koncowy tlumik wzdluzny/poprzeczny.

6. To samo co 5 ale z plecionka na srodkowej rurze.

7. Ekstremalna ale nie wiem czy wyjdzie przeprowadzic rury z jak najmniejsza iloscia zagiec czyli wszystko wzdluz auta (tutaj musze wjechac na kanal isam zobaczyc czy da wogole rade cos takiego).

Tyle odemnie co wymyslilem kolega mi sugeruje wyrzucenie kata (ponoc wart jest 4-5 koni) wstawienie symulatora sondy lambda i jesli nie bedzi mieszanka AFR po zmierzeniu i temp spalin beda ok to zostawic.

"Udoskonalony tłumik wybierz z katalogu renomowanej firmy. Podany parametr impedancji porównaj z twoim (zwykle wartość impedancji i hałasu dla klasycznego tłumika danego samochodu jest wyeksponowana obok zamiennika aby zobrazować skuteczność nowego tłumika). Nie przesadzaj z obniżaniem impedancji - 10 % wystarczy. Nigdy nie zmieniaj impedancji tak, by różnica pomiędzy dwoma kolejnymi tłumikami wzrosła o 20% - pojawią się zdudnienia i echa. Najlepiej obniż impedancję jednolicie na wszystkich tłumikach. Pamiętaj o współczynniku hałasu. Porównaj współczynnik hałasu - w decybelach. Wybierz tak, aby nowy tłumik być co najwyżej 2dB głośniejszy od starego - to ma być auto, a nie traktor." To jest czesc tekstu o ukladzie wydechowym ze strony.
http://felicia.autokacik....=tunt&kat5=tunt

Ja wstepnie jestem za opcja nr 2 lub 3. na forum czytalem jak ktos opisal co sie dziej po wyrzuceniu katalizatora i srodkowego tlumika, ze ponoc odczuwalniej lepiej jezdzi auto. Do tego wszystkiego jestem troche ograniczony czasowo lekko mi sie spierszy no i nie chcialbym niczego spieprzyc, naprawde polubilelem CJotke. :) I tutaj moja prosba co do szanownego grona, wesprzyjcie prosze moje dzialanie za kazda sugestie bede wdzieczny.

[ Dodano: 07-05-2009, 18:16 ]
Widze, ze jestem sam na polu walki a samemu trudniej. No dobra moze dam sportowy katalizator pozbawie sie srodkowego tlumika na koniec dam dedykowanego bosal-a. Pozniej bede mogl jeszcze plecionke wstawic w srodek jak cos bedzie nie tak dla uspokojenia fali spalin... hmm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.