Przesunięty przez: Gene 27-05-2009, 14:16 |
[Pajero] ES (EasySelect) czy SS (SuperSelect) |
Autor |
Wiadomość |
Sprintel
Nowy Forumowicz
Auto: Dodge Dakota 4,7 V8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 02-04-2009, 11:05 Jak poznac Super Select w Pajero?
|
|
|
Panowi czy wszystkie takie grubsze wersje mialy supr select? Bo mam na oku Pajero z 96r generalnie ful opcja ze skora w automacie z silniczkiem 3.0 v6, gosciu nie wie czy jest blokada mostu i czy ma SS da sie to jakos rozpoznac na odleglosc? |
_________________ Szukam ladnego pajero |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 02-04-2009, 11:23
|
|
|
nie mam 100% pewności, ale np. różnica pomiędzy L200 ES a SS jest taka, że reduktor w ES ma tylko 2H, 4H, 4L, a redukrot w SS ma 2H, 4H, 4HLc, 4LLc. o ile pamiętam w pojarce pomiędzy 4HLc a 4LLc jest dodatkowe położenie N.
pozdrawiam |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-04-2009, 11:48
|
|
|
Dzien dobry,
na odleglosc sie nie da. Trzeba wejsc do auta i sprawdzic co ma za dzwignie (ta druga nie od zmiany biegow) . Oczywiscie dzwignia moze byc sciema ale to maloprawdopodobne. Mozna wtedy pobawic sie w zmiane napedow w skrzyni rozdzielczej i sprawdzic czy faktycznie ma 4 czy tylko 3 pozycje. Dodatkowo mozna sprawdzic jakie kontrolki zapalaja sie na desce miedzy zegarami.
Oznaczenie kontrolek Super Select wyglada tak:
http://www.maddox.pl/superselect.html
a tak dzwignia...
ma 4 lub 5 symboli 2H, 4H, 4HLc, (N*) i 4LLc
* moze byc ale nie musi
dzwignia Easy Select tak:
wiecej na temat tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970
czy jest blokada mozna sprawdzic po guziczku od zalaczania, radze poczytac ten temat:
http://forum.mitsumaniaki...ight=jak+poznac |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
pathrow
Forumowicz
Auto: PAJERO III 3,2 DID LONG AUT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 07-05-2009, 08:44 [Pajero] ES (EasySelect) czy SS (SuperSelect)
|
|
|
Witam
Jestem laikiem w tym temacie a zabieram się do przygody z Pajero i przeczytałem w jednym z tematów, że istotna jest kwestia napędu czy jest to SS czy ES. Dzwoniąc do właścicieli samochodów często nie wiedzą o co chodzi a i ja nie mam pojęcia jak siędowiedzieć czy dany samochód ma SS czy ES ?? |
Ostatnio zmieniony przez Gene 07-05-2009, 09:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-05-2009, 09:08
|
|
|
Dzien dobry,
w FAQ sa opisane oba systemy. Pierwsza widoczna roznica to ilosc polozen dzwigni skrzyni rozdzielczej. Mowiac po ludzku na tej drugiej dzwigni masz symbole:
2H 4H (N)* 4L
lub
2H 4H 4HLc (N)* 4LLc
Pierwsza to ES EasySelect, druga SS SuperSelect.
* opcja, nie zawsze wystepuje
Tu masz przyklady dzwigni EasySelect
Wystarczy zapytac wlascicela co ma na dzwigni wytloczone. Oczywiscie moze byc sciema ale przy ogledzinach mozna to latwo wykryc. Sprawdzajac dzialanie systemu podczas jazdy i lub patrzac na wskazania na desce rozdzielczej. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
pathrow
Forumowicz
Auto: PAJERO III 3,2 DID LONG AUT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 07-05-2009, 09:29
|
|
|
Dzieki za szybką odpowiedz. A tak przy okazji tych zdjęć to widziałem różne ułożenia tych dźwigni czyli raz po lewej raz po prawej jest ułożenie - czy to oznacza, że była robiona przekładka czy one mają tak różnie fabrycznie ?? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-05-2009, 09:38
|
|
|
To juz zalezy od modelu i skrzyni biegow. W Pajero III jest jeszcze inaczej to rozwiazane. Ale napisy pozostaja niezmienne. ES 3 pozycje, SS 4 pozycje (plus N). |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-05-2009, 11:17
|
|
|
Tak to wyglada w III z automatem.
 |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
pathrow
Forumowicz
Auto: PAJERO III 3,2 DID LONG AUT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 08-05-2009, 20:56
|
|
|
pewnie po weekendzie wybiorę się pooglądać to autko, któro mnie interesuje i posprawdzam to |
|
|
|
 |
acinski [Usunięty]
|
Wysłany: 10-07-2009, 09:57
|
|
|
Generalnie wygląda to tak, że pozycję N (pod PTO) posiadają tylko manualne skrzynie zarówno z ES jak i SS natomiast nie posiadają N na reduktorze pojazdy z automatyczną skrzynią biegów. Automat na niskich obrotach ma uślizg i nie dalby rady pociągnąć PTO dlatego się go nie montowało. |
|
|
|
 |
|