[2G 95-99] kilka pytań nowego właściciela i powitanie |
Autor |
Wiadomość |
pTb
Nowy Forumowicz
Auto: 2G GS 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-05-2009, 09:49
|
|
|
No wiec autko jest po pierwszym serwisie.
To co zrobilem poki co to wymiana oleju i dzieki tmu zniknal problem kontrolki a wiec musialo go byc malo.
Miala rowniez byc wymieniona jakas gałka przy kole (czuc bylo luz na kierownicy) ale po diagnozie okazalo sie ze nalezy jeszcze wymienic niektore wachacze i tuleje przód i tył.
Ustawiona została zbieżność. Amorki sa ok.
Rozmawialem z serwisem na temat rozrzadu. Okazalo sie ze mam tam zaufana osobe i info jakie dostalem to :
Rozrzad bez napinacza sa mi w stanie zrobic jakies 700-800 zł, jesli rozbiora i wymiana napinacza okaze sie konieczna (bo dokladnie tak jak Adaho napisal sa w stanie to ocenic i wowczas nie beda mnie na to naciagac) wowczas okolo 1100-1200 zł.
Bede robil to wkrotce. Autko planowo ma mi posluzyc okolo 3 latek wiec tak jak sami mowicie - warto.
Co do ABS to niestety komputer sie w ogole z ABS nie byl w sanie skomunikowac i kazalem to na razie zostawic. Nie wszystko naraz
Jesli chodzi o regulacje obrotow to nie robilem na razie nic w tym kierunku procz chalupniczej diagnozy wg opis Zenka. Teraz tylko pozostaje kwestia czy 1.1k na jalowym biegu po stabilizacji obrotow to faktycznie za duzo.
Dziekuje jeszcze raz za pomoc Panowie. |
_________________ pozdrawiam
Bartek |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-05-2009, 13:05
|
|
|
pTb napisał/a: | Teraz tylko pozostaje kwestia czy 1.1k na jalowym biegu po stabilizacji obrotow to faktycznie za duzo. |
Zdecydowanie za dużo. Ma być około 850rpm na wolnych. Plus minus 20rpm. Wyższe wolne obroty = większe spalanie |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 12-05-2009, 15:00
|
|
|
pTb napisał/a: |
Rozmawialem z serwisem na temat rozrzadu. Okazalo sie ze mam tam zaufana osobe i info jakie dostalem to :
Rozrzad bez napinacza sa mi w stanie zrobic jakies 700-800 zł, jesli rozbiora i wymiana napinacza okaze sie konieczna (bo dokladnie tak jak Adaho napisal sa w stanie to ocenic i wowczas nie beda mnie na to naciagac) wowczas okolo 1100-1200 zł. |
Na jaki okres dają gwarancję - na rok?
Co z wymianą pompy cieczy chłodzącej?
Czy masz wiarygodne dane kiedy ostatni raz wymieniany był napinacz oraz pompa wody?
pTb napisał/a: | Autko planowo ma mi posluzyc okolo 3 latek wiec tak jak sami mowicie - warto. |
Czyli ile km zamierzasz przejechać?
Lepiej żebyś wymienił również napinacz - bo jeżeli pasek przeskoczy Ci, po powiedzmy 1.5 roku po padzie napinacza to pretensje będziesz mieć tylko do siebie.
Już lepiej zostawić starą pompę wody jeżeli przy wymianie wygląda na OK (zakładając że auto jeździ na płynie) bo ewentualne problemy z pompą raczej nie spowodują mechanicznego uszkodzenia silnika.
No i targuj się - napinacz robiony przez Hyundaia jest tańszy a do 4G63 pasuje
Zobacz jakie ceny ma InterCars i to bez klubowych zniżek. |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-05-2009, 15:13
|
|
|
e-gen napisał/a: | Już lepiej zostawić starą pompę wody jeżeli przy wymianie wygląda na OK (zakładając że auto jeździ na płynie) bo ewentualne problemy z pompą raczej nie spowodują mechanicznego uszkodzenia silnika. |
Tu bym polemizował. Pompa jest przewidziana na 120tkm (czyli co wymianę należy wimienić). Napinacz producent, czyli MMC, przewiduje na 270tkm czyli co 3 wymianę. Dane z książki serwisowej Mitsubishi Eclipse 1 gen. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 12-05-2009, 16:16
|
|
|
Adaho_krak napisał/a: |
Tu bym polemizował. |
ale z tym że skutki awarii pompy są mniej dotkliwe się zgadzasz
Też jest taka prawda, że jeżeli rolka napinająca paska rozrządu jest prawidłowo/precyzyjnie ustawiona to całkowity pad napinacza - w krótkim okresie - nie powinien mieć tragicznych następstw; jednak przeciętny driver nie będzie czuł/słyszał że rozrząd inaczej pracuje |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-05-2009, 16:34
|
|
|
e-gen, chodzi o to że jeśli przeciętny driver nie usłyszy rozrządu, to i nie usłyszy pompy, a w Ecli jak pompa "puści" to zaleje cały rozrząd i skutki mogą być podobne. Jeśli kolesie robiący rozrząd nie robią tego pierwszy raz w silniku 4G63, to nie powinno być problemu z ich oceną napinacza. Ja sosbiście jestem raczej za wymiana kpl, ale mój osobisty mechanik namówił mnie na zostawienie napinacza. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 12-05-2009, 17:09
|
|
|
Adaho_krak do tego zmierzam, że jeżeli pTb chce 3 lata bezstresowo jeździć tym autem to powinien poważnie wziąć pod uwagę wymianę kompletu... |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-05-2009, 18:44
|
|
|
e-gen napisał/a: | Adaho_krak do tego zmierzam, że jeżeli pTb chce 3 lata bezstresowo jeździć tym autem to powinien poważnie wziąć pod uwagę wymianę kompletu... |
Jeśli nie jest pewny przebiegu to napewno, u mnie w Ecli z 1993 roku prod. jest fabrycznie założony napinacz, auto na dzień dziesiejszy ma 180tkm. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-05-2009, 12:21
|
|
|
Ja nie kierowałbym się jedynie przebiegami ale też wiekiem auta. Chyba nie sądzisz, że napinacz który zrobił 200000km w 3-4 lata będzie w takim samym stanie jak taki co zrobił te same 200000km ale w 15 lat? Choćby z racji wieku może się rozsypać. Podobnie jest z paskami, niby co 90000km ale trzeba pamiętać, że jest 90000km lub 4 lata, zależy co wypadnie wcześniej. Guma się starzeje i pasek może strzelić mimo małego przebiegu. Najdroższy w całym interesie jest napinacz ale ja wyrwałem oryginał na trochę ponad trzy stówki, na reszcie nie warto oszczędzać bo każda głupia pierdoła może się skończyć rozbieraniem rozrządu, a to dodatkowe, niepotrzebne koszta. |
|
|
|
 |
pTb
Nowy Forumowicz
Auto: 2G GS 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-05-2009, 11:08
|
|
|
Adaho_krak napisał/a: | pTb napisał/a: | Teraz tylko pozostaje kwestia czy 1.1k na jalowym biegu po stabilizacji obrotow to faktycznie za duzo. |
Zdecydowanie za dużo. Ma być około 850rpm na wolnych. Plus minus 20rpm. Wyższe wolne obroty = większe spalanie |
Co do obrotow pojawila sie inna kwestia ktorej nie przewidzialem z poczatku. Samochod ma wrzucone zegary indiglo. Teraz pytanie na ile sa one wiarygodne w przypadku obrotomierza bo juz na przyklad wiem ze predkosc jest wskazywana zle.
Mam skale niebieska w mph i czerwona w kmh. I widac jak na dloni ze km sa pokazywane zle bo ledwo sie tocze a pokazuje mi 40. Jade okolo 70-80 a pokazuje 100.
[ Dodano: 17-05-2009, 11:11 ]
e-gen napisał/a: |
Na jaki okres dają gwarancję - na rok?
Co z wymianą pompy cieczy chłodzącej?
Czy masz wiarygodne dane kiedy ostatni raz wymieniany był napinacz oraz pompa wody? |
Nie rozmawialem jeszcze nt gwarancji.
Mysle ze pompa rowniez w to wchodzi bo mowilismy o zalatwieniu sprawy kompleksowo
Nie mam zadnych wairygodnych danych niestety
e-gen napisał/a: |
Autko planowo ma mi posluzyc okolo 3 latek wiec tak jak sami mowicie - warto. |
Czyli ile km zamierzasz przejechać?
[/quote]
Ciezko okreslic bo planuje rowniez kupic motor ale mysle ze jak przez 3 lata dobije do 200k to bedzie wszystko
e-gen napisał/a: |
No i targuj się - napinacz robiony przez Hyundaia jest tańszy a do 4G63 pasuje
Zobacz jakie ceny ma InterCars i to bez klubowych zniżek. |
Na pewno bede sie targowal
Dziekuje
[ Dodano: 17-05-2009, 11:13 ]
e-gen napisał/a: | Adaho_krak do tego zmierzam, że jeżeli pTb chce 3 lata bezstresowo jeździć tym autem to powinien poważnie wziąć pod uwagę wymianę kompletu... |
Biore to pod uwage bardzo powaznie i dodatkowo bardzo ufam tym co beda to robili wiec mysle ze nie bedzie zle |
_________________ pozdrawiam
Bartek |
|
|
|
 |
|