Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak spwawdzić cewki WN
Autor Wiadomość
Tomek15 
Forumowicz

Auto: Galant 96r e54 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 98
Skąd: Głogów
Wysłany: 03-05-2009, 18:08   Jak spwawdzić cewki WN

Witam, mam pytanie jak sprawdzić i jakie wartości powinny mieć cewki wysokiego napięcia.


Czy niesprawna cewka może zniszczyć świece zapłonową..

Pozdrawiam Tomek
_________________
Galant V6 2.0 automat sedan
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 04-05-2009, 09:10   

Nie znam dokładnych wartości ale wystarczy jak zaczniesz je mierzyć po kolei
odchyłkę raczej na pewno zauważysz.

A zła wartość prądu jak najbardziej może powodować nadmierne zbieranie nagaru na świecy.
Przy czym najpierw sprawdź kable, czy nie ma przebić, wyczyść styki itp.
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 12-05-2009, 22:40   

Przewody na przebicie sprawdzisz teoretycznie miernikiem rezystancji izolacji, praktycznie robi się to organoleptycznie czyli oglądasz. macasz zarówno na zgaszonym jak i zapalonym silniku (jak dostaniesz po łapkach to śmietnik). Wartość oporności to jak dobrze pamiętam to ok 1,5 kOhma. Z prawa Ohma I=U/R to R=U/I czyli czym większe nap. (a nap. po stronie pierwotnej cewki czy modułu zapłonowego jest bardzo wysokie) tym większe R przy założeniu że I czyli natężenie prądu się nie zmienia. Nie wiem czy po 3 :drinkers: dobrze analizuję......
_________________




--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.