Jaki akumulator ? |
Autor |
Wiadomość |
big_munios
Nowy Forumowicz
Auto: lancer glx 1.8d z 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2008 Posty: 20 Skąd: jordanów
|
Wysłany: 12-05-2009, 21:43 Jaki akumulator ?
|
|
|
dostałem od znajomego uzywany akumulator niestety moge tylko odczytac 88 ah
wczesniej mialem 70 ah, czy taki duzy moge wsadzic ? |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 12-05-2009, 21:58
|
|
|
Witam
Spoko jeśli stanie Ci na podstawce ,im większy amperaż tym mniejsze obciąrzenie akumulatora przy rozruchu a iłatwiejszy rozruch zimą
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-05-2009, 11:31
|
|
|
Bzdura, nie można sobie tak dowoli wsadzać aku z większym amperażem. Alternator będzie go próbował ciągle doładować co spowoduje jego szybszą śmierć, w dodatku za pojemny aku będzie ciągle niedoładowany i szlag go błyskawicznie trafi. Tymczasowo możesz go wsadzić ale rozejrzyj się za pojemnością przewidzianą przez producenta. |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 13-05-2009, 13:29
|
|
|
kolego akurat ta 88 łapie się w zakresie ładowania przez regulator napięcia i nie siej paniki pyta kolega konkretnie a ty jakby wsadził jakiś ze 120 Ah "Myśl co robisz ,co piszesz ,co radzisz
bez obrazy Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-05-2009, 13:34
|
|
|
Moim zdaniem, alternator będzie potrzebował po prostu dłuższego czasu by go doładować. Jak dla mnie 88 (przy zalecanym 70) to nie problem. O ile oczywiście robisz trasy dłuższe niż 3-5km... |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-05-2009, 15:19
|
|
|
Tylko weźcie pod uwagę, że ten alternator ma już prawie 20 lat i może mu być daleko do fabrycznej wydajności...Zresztą jak napisałem wyżej można wsadzić ale lepiej kupić o parametrach fabrycznych. |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 13-05-2009, 15:36
|
|
|
70ah to też dużo jak na 1.8 60 ah wystarczy w zupełności -ceny nie są szokujące |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 13-05-2009, 18:08
|
|
|
Viader widziałeś 20 letni pojazd bez naprawy altelnatora ? Tam jak działa to 100% ok nie działa to regeneracja w którą dziś nikt się nie bawi chyba że wymiana szczorek i reg nap ,który jest razen ze szczotkami u Ciebie jest regeneracją to sory |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14372 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-05-2009, 15:36
|
|
|
mirekbdeblin napisał/a: | kolego akurat ta 88 łapie się w zakresie ładowania przez regulator napięcia |
Co rozumiesz przez zakres ładowania regulatora i co ma regulator do pojemności aku?
Akumulator powinien być dobrany do wydajności alternatora.
Nie wiem jaką wydajność ma ten alternator, ale do tej pojemności w zupełności wystarczy 60-65Ah.
88Ah w sprzyjających warunkach spokojnie pojeździ, ale będzie sporym obciążeniem dla alternatora. Koledzy zresztą już napisali o wadach takiego rozwiązania.
Jeśli dostajesz za free i jest w dobrym stanie to owszem możesz go wrzucić. Może trafi się ktoś na wymianę
Jakbyś kupował nówkę, to byłby to zły wybór :] |
|
|
|
 |
|