Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A 2.4] Olej w INVECS II
Autor Wiadomość
steve69 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant EA3A `01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 70
Skąd: Szczecin/Piła
  Wysłany: 12-05-2009, 21:25   [EA3A 2.4] Olej w INVECS II

Chciałbym powrócić do tematu oleju w skrzyni Invecs II, wiem, że był już cały wątek ale mam inny problem. Ostatnio mój EA3A dostał nowy rozrząd, świece, przyszedł czas na olej w automacie. Przestudiowałem całe forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Znajomy mechanik, który robił mi auto obawia się , czy przy wymianie oleju nie będzie problemów. Większość z Was poleca Castrola Transmax Z i taki też zakupiłem, potwierdziłem już w serwisie 2 razy, że filtrów wewnętrznych nie wymienia się podczas rutynowej wymiany oleju, gdyż producent gwarantuje jego sprawne działanie. Problem polega na tym, że auto oryginalnie zalane było olejem koloru lekko czerwonego (zakupiłem w Niemczech przy przebiegu 67000km, teraz 91000km) więc nie był wymieniany, natomiast Castrol ma kolor miodowy i mechanik obawia się czy z tym nie będzie problemów. W ASO w Szczecinie dowiedziałem się, że zalewają Mobilem 85W90 co dla mnie jest pomyłką, gdyż jest to olej mineralny (23zł /litr w sklepach) więc ni jak się ma do Castrola syntetyk (70W80) za 45zł/l. Moje pytanie, czy ktoś z Was miał taki sam przypadek, tzn. wymieniał fabryczny olej na Castrola. Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-05-2009, 22:01   

Bartek i wielu innych zmienialo na niego
nawet powstal na forum manual
 
 
steve69 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant EA3A `01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 70
Skąd: Szczecin/Piła
Wysłany: 12-05-2009, 22:20   

Manual już 3 miesiące temu miałem wydrukowany i jest w rękach mechanika, chodzi o samo zagadnienie wymiany, wiadomo, że przy takiej metodzie zawsze jakaś ilość poprzedniego oleju zostanie w skrzyni, więc czy ten inny stary olej po zalaniu nowym nie spowoduje kłopotów, czy zmieszają się? Wiadomo, że nie wszystkie oleje można mieszać a w przypadku skrzyni INVECS II sterowanej elektronicznie jest to szczególnie istotne.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-05-2009, 08:16   

nic zlego sie nie stanie - Bartek juz to widocznie przetestowal
jak zmienialem olej w 2 skrzyniach INVECS III to nawet nie robilem tego dynamicznie, wiec wymianie podlegla polowa oleju a nie 95% jak w Bartka metodzie i wszystko jest OK
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 13-05-2009, 08:20   

U mnie byl prawdopodobnie dexron po zakupie i wymienialem dynamicznie na transmax Z. Jak dotad kolo 15-20kkm zrobione i sie raczej nic zlego ze skrzynia nie dzieje a od pierwszego machniecia drazkiem po wymianie czuc ze zmienia biegi plynniej. I na pewno sie cos wymieszalo bo nie ma mozliwosci 100% oleju wymienic. Tylko w sumie ja mam Invecs I.
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 13-05-2009, 22:33   

Ja też nie robiłem dynamicznej wymiany aczkolwiek przy 80 tys zrobiłem zwykłą więc jakieś 2/3 wtedy się da wymienić niemniej przy 160tys zrobię kolejny raz także "zwykłym" sposobem. Zero problemów. Aktualnie mam już 115 tys.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Qoolarz
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2009, 08:29   

Witam, Ja jeżdżę na Valvoline Max Life ATF i też nic sie dzieje, olej trzyma kolor, zero zebrudzeń, płynna jazda :)
 
 
Zolar 
Forumowicz

Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-05-2011, 12:53   

Czy miał ktoś jeszcze z kolegów do czynienia z olejem Valvoline MaxLife ATF?

http://www.valvoline.pl/pr,56,maxlife_atf.html

Spełnia on wymagania i jest tańszy od Transmax Z o ponad 10zł na litrze.

Może ktoś zna jeszcze tańszą opcję wymiany oleju w skrzyni automatycznej.
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 09-05-2011, 14:45   

castrol spełnia normy mitsubishi i jako jedyny ma jego aprobatę
vavoline takiej nie ma , zalejesz czym zechcesz ,nikt tu ci nie da gwarancji że po zalaniu go zrobisz 100tyś/km bez uszczerbku dla skrzyni ,co do wymiany to nie którzy spuszczają olej korkiem spustowym zleci ze 3l doleją i tak jeżdżą ,dla mnie taka wymiana to jedynie poprawia samopoczucie kierowcy bo dla skrzyni chyba nic
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 09-05-2011, 16:19   

Tańszy od Transmax Z jest Transmax E (mniej o 10-20zł/l), który ma parametrami bliższy jest Mitsubishi DiaQueen niż Transmax Z (Z jest "półkę" wyżej). Parametry są do znalezienia w temacie Bartka o dynamicznej wymianie oleju (czyli procedura z serwisówki po polsku).
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
Zolar 
Forumowicz

Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-05-2011, 16:40   Gulf ATF

Czy miał ktoś do czynienia z olejami Gulf albo słyszał o nich opinię?

http://www.gulf.pl/pl/inf...ulf_atf_dx.html

Jeśli chodzi o specyfikację jest zbliżony do oryginału. Na allegro chodzi po 22zł za litr.
Z tego co słyszałem to w Stanach jest to popularny zamiennik do Japończyków.
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 09-05-2011, 21:47   

ZOLAR nie kombinuj zalej castrolem .wymień metodą dynamiczną opisaną przez Bartka ,ciesz się przyjemnością z jazdy :mrgreen:
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
Zolar 
Forumowicz

Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-05-2011, 23:56   

RADEK!

Dzięki za radę, ale taka rada to żadna rada.
Wiem, że najlepiej to byłoby sobie ściągnąć oryginalnego Dia Queen albo zalać najdroższym olejem dostępnym na rynku a na wymianę odstawić auto do ASO.

Wtedy takie forum nie miałoby sensu. Chodzi o to żeby może poszukać alternatywnego rozwiązania. Może ktoś zalał czymś takim i jest zadowolony i po co wtedy wyrzucać w błoto ponad 200zł.

Muszę szukać oszczędności bo zbiegło mi się w czasie kilka innych napraw: klocki, tarcze, świece, regeneracja klimy i jeszcze kilka spraw lakierniczych.
 
 
kpawel 
Mitsumaniak

Auto: Space Star / Hyundai Accent LC
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-05-2011, 09:01   

Tak jaki pisałem w innym temacie oleje z aprobatom SP-III oraz o parametrach technicznych zgodnych z SP-III
- Castrol Transmax E - 38zł/litr - allegro (HC Syntetyczny)
- STATOIL TRANSWAY S DX III J - 27zł/litr - przedstawiciele Statoil
- Gulf Multi-Vehicle ATF - 26zł/litr- przedstawiciele Gulf

Poza tym wg jednego ze sprzedawców Castrol ATF MULTIVEHICLE zastąpił od 2011 roku
Castrol Transmax E.

Wszystkie trzy oleje koloru czerwono -wiśniowego itp.


Statoil dostępny u przedstawiciela W-wa Ursus www.profitoil.waw.pl , a Gulf też dostępny w W-wa okolice trasy Siekierkowskiej http://www.oleje.waw.pl/

Sam wlałem STATOIL TRANSWAY S DX III J i jest OK, tak samo jak na SP-III wlanym 3 lata temu
 
 
QF3L 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 22
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 10-05-2011, 15:41   

A mnie ciekawi na jakiej podstawie polecacie transmax: niedawno przerobiłem temat wymiany oleju w skrzyni i w zielonogórskim warsztacie twierdzą, że castrol nie produkuje nic, co odpowiada specyfikacji SPII/III. Nie czepiam się, tylko pytam.
Zalali mi za to Carlube ATF-U, na naklejce jest info o zgodności ze specyfikacją Mitsubishi SPII / SPIII właśnie. Kolor wiśniowy, bardzo intensywny zapach. Aha, cena w moim przypadku 35/L, choć widziałem na necie za 29. 5 litrów razy 29 daje mniej niż 150, ale wtedy zapomnij o płukaniu no i musisz wymienić sam.
Skrzynia chodzi płynnie i nie szarpie, od wymiany zrobiłem jakieś 400km.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.