[Cari 1.6] WYMIANY W CARI |
Autor |
Wiadomość |
rosoll
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 31 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 13-05-2009, 19:49 [Cari 1.6] WYMIANY W CARI
|
|
|
Witam. Chodzi o taką rzecz.
1.Kupiłem carismę i biorę się za założenie LPG. Pytanie do gazowników: czy prawda jest ze powinno się instalować sekwencję ze względu na przepływomierz ? Gazownik powiedział ze można mieszalnikową, ale będą problemy z regulacja i ewentualne wystrzały gazu mogą uszkodzić przepływomierz. Czy jest to prawdą ?
2. Kolejna sprawa to taka ze po zamontowaniu LPG będę robić komplet rozrządu. Pasek obowiązkowo to wiem, napinacz też, chodzi mi czy pompę wodna warto kupować i ta druga rolkę. W sklepach nie za bardzo wiedza.
3. Przy wymianie rozrządu zastanawiam się również na wymiana uszczelki pod głowicą Z tego względu ze po instalacji gazu często dochodzi do tego ze zaraz, uszczelka zaczyna "przepuszczać". Wiem że uszczelka jest metalowa, ale jak wy to widzicie. ??
Cari ma 200 000 przejechane, silnik 1,6 moc 90 KM rok 1996
Proszę o fachowe opinie. |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 13-05-2009, 22:03
|
|
|
rosoll jezdze taka cari ale bez LPG..teraz przejechalem nią 800km na trasie głównie 110-120km/h...spalila ok 6,1l...oplaca ci sie wciskac LPG??...mnie bylo szkoda katowac silnik |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
marians
Nowy Forumowicz
Auto: carisma2000
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 1 Skąd: ustroń
|
Wysłany: 13-05-2009, 22:04
|
|
|
1/ tylko sekwencja /rozważ z fazą płynną - V generacja, ale niekoniecznie/
2/ napinacze i rolki wymienia się razem z rozrządem. Pompę wodną wymienia się jeżeli widać jakieś nacieki. Ja wymieniłem przy wymianie rozrządu 270 tys. km
3/uszczelkę wymienia się jak strzeli /po co na zapas/
Marians |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 13-05-2009, 22:21 Re: WYMIANY W CARI
|
|
|
rosoll napisał/a: | Witam. Chodzi o taką rzecz.
1.Kupiłem carismę i biorę się za założenie LPG. Pytanie do gazowników: czy prawda jest ze powinno się instalować sekwencję ze względu na przepływomierz ? Gazownik powiedział ze można mieszalnikową, ale będą problemy z regulacja i ewentualne wystrzały gazu mogą uszkodzić przepływomierz. Czy jest to prawdą ? |
Chcesz mieć ciągłe koszty i problemy - weź mieszalnik, chcesz mieć minimum problemów - weź sekwencję
rosoll napisał/a: | 2. Kolejna sprawa to taka ze po zamontowaniu LPG będę robić komplet rozrządu. Pasek obowiązkowo to wiem, napinacz też, chodzi mi czy pompę wodna warto kupować i ta druga rolkę. W sklepach nie za bardzo wiedza. |
Dodaj jeszcze uszczelniacze na wałkach |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
rosoll
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 31 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 13-05-2009, 22:46
|
|
|
maxwell61 napisał/a: | rosoll jezdze taka cari ale bez LPG..teraz przejechalem nią 800km na trasie głównie 110-120km/h...spalila ok 6,1l...oplaca ci sie wciskac LPG??...mnie bylo szkoda katowac silnik |
pracuje w handlu, za paliwo nie zwracają, a głownie jeżdzę po mieście, a i nogę mam cięzką
[ Dodano: 13-05-2009, 22:51 ]
saphire napisał/a: | Dodaj jeszcze uszczelniacze na wałkach |
dzięki, teraz już wiem co wymienić montował ktoś z was może stożek do Cari ? |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 13-05-2009, 23:17
|
|
|
Wiadomo że sekwencja jest lepsza bez dwóch zdań. Ale jeśli jest fachowiec naprwdę zna się na swojej robocie to i mieszalnikową zrobi Ci tak że nie będziesz mieć kłopotów. Niestety większy spadek mocy i większe spalanie niż przy sekwencji jest jak najbardziej na miejscu. Ze 2-3 lata temu można by jeszcze gdybać ale teraz ceny już nie są wysokie za IV gen. także najlepiej w to się pakować.
Tylko znajdź teraz dobrego gazownika żeby dobrał odopiwednie części,dobrze zamontował i ładnie zestroił wszystko. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 14-05-2009, 08:47
|
|
|
ad.1. tylko sekwencja, a do tego inny gazownik, bo ten ci proponuje mieszalnikowa i odrazu zaklada z gory ze bedzie problem z regulacja itp. bedzie problem jesli sie za to zabierze nieodpowiednia osoba ale przy obecnej roznicy cen miedzy sekwencja a II gen. nie zastanawial bym sie nad ta druga, tylko bral sekwencje
rosoll napisał/a: | montował ktoś z was może stożek do Cari ? |
stozek i lpg?? tak srednio, pozatym juz ci kilka % mocy ucieknie przez gaz(na sekwencji niezauwazlny spadek) a stozek jeszcze pare zabierze, ze juz pewnie bedzie czuc roznice
marians napisał/a: | Pompę wodną wymienia się jeżeli widać jakieś nacieki. Ja wymieniłem przy wymianie rozrządu 270 tys. km |
a auto miales od nowosci i to byla twoja pierwsza wymiana??
ad2. wymieniasz pasek, napinacz, pompe wody i przy tym przebiegu uszczelniacze, pompe wody wymieniasz przez zdrowy rozsadek, bo teraz bedzie ok za 5tys km padnie i znowu caly rozrzad bedziesz musial zrobic, i zrob rozrzad przed montazem gazu - twoj mechanik ci podziekuje
ad3. po co? jesli jest cala to bedzie cala, sa carismy co maja na gazie przelotu ponad 300tys km na jednej uszczelce i pracuja na syntetyku, dopilnuj tylko aby gaz montowali fachowcy, a nie "Fachowcy" |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 14-05-2009, 19:07
|
|
|
ja swoja cari przejezdziłem przez 4 lata na mieszalnikowej instalacji i tylko raz mi strzeliła ale mialem załozona membrane blaszana wiec nic przepływce sie nie stało.fakt ze autko wiecej gazu smali na mieszalnikowej instalacji niz na sekwencji bo teraz kupiłem druga carisme z oryginalna holenderska instalacja gazowa i różnica w spalaniu jest zauważalna.jesli rodzi o rozrzad to ja wymieniałem zawsze wszystkie podzspoły.nie warto oszczedzac na rozrzadzie a tym bardziej an czesciach do niego.Jesli chodiz o uszczelke pod głowica to wymienia sie ja jak juz strzeli. to tyle ode mnie |
|
|
|
 |
rosoll
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 31 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 18-05-2009, 23:46
|
|
|
Matejko napisał/a: | a auto miales od nowosci i to byla twoja pierwsza wymiana?? |
nie będe chyba 4 włascicielem, odkupiłem ją od brata bo on sobie sprawił L200
no i tego miałem po promocyjnej cenie bo to brat no ale trzeba koło niej trochę porobić bo męda oszczędzała na częściach, ale trafiła w dobre ręce i teraz wymienię wszystko żeby hulało |
|
|
|
 |
|