Przesunięty przez: Matejko 10-04-2006, 12:58 |
Spalanie w zaleznosci od wys obrotow silnika |
Autor |
Wiadomość |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2005, 15:51
|
|
|
eMBe napisał/a: | Spróbuj pojechać naprawdę dynamicznie i naprawdę oszczędnie zerując za każdym razem komputer. |
Przypadkiem dziś to sprawdziłem dla dCi (=DID). Wczoraj wieczorem zatankowałem i wyzerowałem licznik, a dziś przez pół dnia jeździłem (dynamicznie ) po mieście. No i klima of course plus postój 20 minut z włączonym silnikem.
Komp pokazał zużycie 14 l/100. A ktoś tu pisał że w turbodieslu dychę trudno przekroczyć! |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 04-07-2005, 18:08
|
|
|
Alek napisał/a: | eMBe napisał/a: | Spróbuj pojechać naprawdę dynamicznie i naprawdę oszczędnie zerując za każdym razem komputer. |
Przypadkiem dziś to sprawdziłem dla dCi (=DID). Wczoraj wieczorem zatankowałem i wyzerowałem licznik, a dziś przez pół dnia jeździłem (dynamicznie ) po mieście. No i klima of course plus postój 20 minut z włączonym silnikem.
Komp pokazał zużycie 14 l/100. A ktoś tu pisał że w turbodieslu dychę trudno przekroczyć! |
mowilem ze to zaden problem, wystarczy stac a nie jezdzic i spalanie wyjdzie takie ze hohohoho |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2005, 20:24
|
|
|
W oryginale pisałeś o "toczeniu się" i wtedy spalanie może być całkiem nieduże. Ale gdy "się stoi" to spalanie jest najwyższe z możliwych, oczywiście gdy wyraża się je w litrach/100 km
Pamiętam że w jakim quizie padło pytanie czy samochód przy zapalaniu więcej pali (w l/100 km) gdy robi się to rozrusznikiem czy gdy na pych |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-07-2005, 23:43
|
|
|
nie wiem jak jest w innych samochodach, ale u mojego wujka w turanie jak stoi to spalanie pokazuje sie w litrach na godzine
W zaleznosci od tego czy jest silnik zimny czy goracy czy na klimie czy bez spalanie waha sie od 0,4 l/h do 0,9 l/h silnik 2,0 tDI. |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
Grześku
Mitsumaniak groźny oboźny

Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 2722 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-07-2005, 07:01
|
|
|
eMBe napisał/a: | Zasadniczy błąd w podejściu naukowym - skoro nie wyzerowałeś komputera, tzn że miałeś cały czas śrenią ważoną,(...). Spróbuj pojechać naprawdę dynamicznie i naprawdę oszczędnie zerując za każdym razem komputer. |
Grześku napisał/a: | więc kolejne zerowanie kompa i szpula... |
eMBe - zerowałem, czytaj uważnie.
Jazda dynamiczna? to jaka? jazda prawie z piskiem od świateł do świateł czy dynamicznie na trasie?
Gdybyśmy mieli w swoich autkach pokazane spalanie chwilowe to włosy by nam się jezyły - spalanie potrafi dojść do 25-30 litrów na setkę. Właśnie przy dynamicznej jeździe.
I Alek sorry ale widocznie dCi to nie to samo co DiD skoro spalanie masz 14/100 |
_________________ "nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin
strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia |
|
|
|
 |
eMBe [Usunięty]
|
Wysłany: 05-07-2005, 07:14
|
|
|
Grześku napisał/a: | eMBe - zerowałem, czytaj uważnie |
Staram się:
Grześku napisał/a: | Nie zerując kompa wjechałem w stołeczne korki i spalanie wzrosło do 6,6 l/100.
|
Do tej części się odniosłem.
A poza tym spalanie to temat rzeka, możnaby wiele powiedzieć i ile samochodów i osób, tyle obserwacji i teorii... |
|
|
|
 |
Grześku
Mitsumaniak groźny oboźny

Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 2722 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-07-2005, 07:48
|
|
|
Masz rację - ale spalanie w mieście sprawdzałem wcześniej (a w zasadzie codziennie je sprawdzam )
Ale żeby dokończyć ten pseudo test, to dziś zanim wrócę do domu wyzeruję licznik i przejadę się po mieście nadwyraz dynamicznie. |
_________________ "nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin
strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia |
|
|
|
 |
eMBe [Usunięty]
|
Wysłany: 05-07-2005, 09:25
|
|
|
Tak jeszcze na marginesie zwrócę na jedną rzecz uwagę, sądzę, że to nie tylo moja obserwacja. Inaczej wygląda spalanie wg komputera na jakimś powiedzmy 10 km odcinku gdzie pierwsze 5 km jedzie się delikatnie, a drugie 5 dynamicznie a inaczej gdy zaczynam pierwsze 5 dynamicznie a potem delikatnie. Zakładając równomierność testu w obu przypadkach powinno wyjść tak samo (?) a nie jest. Łatwiej komputerowi jest pokazać wyższe spalanie i "nadgonić" z wartości niższej na wyższą niż "zjechać" ze wskazaniem w dół.
W te sposób mogę np. komuś udowodnić, że moja Carisma pali średnio np. 6 litrów - trzeba wyzerować licznik w momencie hamowania silnikiem (spalanie = 0) i potem specjalnie nie przyspieszać i kontrolować wskazania. Co innego gdybym rozpoczął pomiar od przyspieszenia. Oczywiście im dłuższy pomiar tym wartości te zbliżają się.
To chyba tez potwierdza niedoskonałość wskazań komputera.
Jak chcecie się pobawić - spróbujcie zrobić kilka testów. |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-07-2005, 09:30
|
|
|
Rownie dobrze moesz wyzerowac licznik, przepchnac fure 10km dalej i zaczac jezdzic w celu dokonania pomiaru. Zawsze zeruje sie licznik i zaczyna jazde, a nie gdy np rozpedzisz sie do 150km/h zerowanie licznika i na odcinku 500m przejezdziesz hamujac silnikiem. Bez sensu.
To ze zimny silnik piłowany pali wiecej niz ciepły to normalne. |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
eMBe [Usunięty]
|
Wysłany: 05-07-2005, 15:08
|
|
|
Wszystko ma mniejszy lub większy sens, tylko niektórzy nie potrafią go dostrzec ...
To tak na marginesie, bo naprawdę to ile pali, kiedy i dlaczego nie jest moją życiową pasją, żebym się musiał nad tym rozwodzić... |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-07-2005, 15:17
|
|
|
20 km nie jest miarodajne bo to za krótki odcinek - obrazowo to tak jakbyś w 3 sekundy po wypiciu piwa zastanawiał się czy juz jestes pijany czy nie pomiary miarodajne to przynajmniej IMO parę zbiorników paliwa wyjeżdżonych - wtedy masz jakieś porównanie - oczywiście to zależy też co mierzysz. Jak jazdę w trasie to przecież oczywiście nie będziesz jechał do Hiszpanii tylko po to żeby sprawdzić średnie zużycie paliwa. Temat jest jak rzeka - im dalej od źródła tym szerszy.
OT
Abstrachując od wszystkiego dokładnośc seryjnie montowanych kompów tez pozostawia wiele do życzenia a co do spalania zawsze wolałem jak mi spadają te cyferki z 50l/100km niż jak mi rosną z 4 |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 05-07-2005, 15:23
|
|
|
U mnie spalanie chwilowe na ssaniu po dodaniu gazu pokazuje jedynie 99 litrów na setke ( 99 bo skali brakuje ) . Na rozgrzanym pedał w podłogę to 60 litersów też się pokazuje . |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 05-07-2005, 16:41
|
|
|
Grześku napisał/a: | I Alek sorry ale widocznie dCi to nie to samo co DiD skoro spalanie masz 14/100 |
Oczywiście że to jedynie w pewnym przybliżeniu ten sam silnik. Ten sam jest blok i głowica, prawie na pewno ten sam układ wtrysku, ale już soft, turbina, wydech są raczej inne. Stąd spalanie może być inne, choć w tym konkretnym przypadku dołożył się postój z włączonym silnikiem (i klimą) oraz sprawna (inni powiedzieli by: agresywna) jazda po mieście na niskich biegach. Średnia w mieście liczona z całego zbiornika to z klimą ok 10, a bez niej pół do litra mniej. |
|
|
|
 |
Efa!
Mitsumaniak queen of Off Topic

Auto: Toyota Corolla kombi
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 02 Maj 2005 Posty: 3528 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-07-2005, 01:26
|
|
|
A ja zauważyłam ze zdziwieniem, że jeżeli kręcę Carismę na obrotach 3500-5000 (np. do 140-150 cały czas jeszcze na "czwórce"), to przez pierwsze kilka chwil pije, jak smok, ale jeżeli potrzymać ją cały czas na równej pracy silnika, to wskaźnik spalania z komputera zaczyna spadać, spadać, spadać... aż stabilizuje się pomiędzy 5 a 6,5 litra/100km.
Masakra!
Cieszy mnie to, bo lubię "dawać w rurę" |
_________________ Oto jak sobie zaśpiewałam do kawałka Leszka Falińskiego z Dżemu:
https://youtu.be/Jl4lvnKijX8
A tu Hymn Mitsumaniaków: http://www.akbi.pl/image/mitsu_hymn.mp3
Mój zespół SUBRA: www.fb.com/subraleo |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 06-07-2005, 09:25
|
|
|
Efa! napisał/a: | A ja zauważyłam ze zdziwieniem, że jeżeli kręcę Carismę na obrotach 3500-5000 (np. do 140-150 cały czas jeszcze na "czwórce"), to przez pierwsze kilka chwil pije, jak smok, ale jeżeli potrzymać ją cały czas na równej pracy silnika, to wskaźnik spalania z komputera zaczyna spadać, spadać, spadać... aż stabilizuje się pomiędzy 5 a 6,5 litra/100km.
Masakra!
Cieszy mnie to, bo lubię "dawać w rurę" |
Hehehe. I told Ya
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
|