Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Co to??? ECU???
Autor Wiadomość
luki_84 
Mitsumaniak


Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-05-2009, 21:24   Co to??? ECU???

Witajcie, znów potrzebna wasza pomoc.

Dziś robiąc podświetlenie schowka zauważyłem małą, czarną puszkę do której wpięte są 2 wtyczki ( w sumie może 8 kabelków )- czy to jest ECU???

http://img5.imageshack.us/img5/4068/comp2rci.jpg

i drugie zdjęcie:

http://img5.imageshack.us/img5/7513/schowekx.jpg
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-05-2009, 07:06   

kontroler manualnej klimatyzacji
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
luki_84 
Mitsumaniak


Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-05-2009, 18:25   

dzięki za odpowiedź!

A możecie mnie nakierować gdzie szukać ECU bo ostatnio mam problem z obrotami (kod 55-czyszczenie przepustnicy, krokowego,reset nie pomogło to zdjąłem wtyczkę od krokowca i ustawiłem większe obroty na sztywno, krokowca=liniowca sprawdziłem dziś napięciem 3,3 V i ładnie dziala w obie strony, ale ja skorzystałem tylko z 2 pinów a jest ich 6
http://img21.imageshack.us/img21/4161/krokowy.jpg

i tak pomyslałem o ECU???
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 18-05-2009, 18:34   

Na samym dole centralnej konsoli, w głębi przy ścianie grodziowej. Poziomo zlokalizowana płaska skrzynka z czterema wtyczkami (zielonymi) kabli. ECU może być w szarej metalowej obudowie, lub czarnej plastikowej (w zależności od wersji).
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-05-2009, 20:10   

eeee - w E5x jest jak w wiekszosci - prawy przedni slupek pasazera
i standardowo - 3 wtyczki, metalowa obudowa koloru zlota
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 18-05-2009, 20:39   

Mylisz się Krzyzaku, grzebałem w kilku ECU z E5 i wszystkie były tam gdzie w EA, czyli na tunelu, pod nagrzewnicą
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
luki_84 
Mitsumaniak


Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-05-2009, 21:25   

dzięki za podpowiedzi jutro po pracy poszukam.

A propos mojego problemu to dziś na zimnym silniku podpiąlem krokowca do wiązki przewodów i nic załączyłem klimę i światła i też nic a w domu pod zasilaczem działa w obie strony. Co ECU bierze pod uwagę regulując obroty??? z tego co myślę to TPS, przepływomierz, temp powietrza? coś jeszcze? :?
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 19-05-2009, 00:34   

Bartek napisał/a:
Mylisz się Krzyzaku, grzebałem w kilku ECU z E5 i wszystkie były tam gdzie w EA, czyli na tunelu, pod nagrzewnicą


dokładnie tak jak pisze Bartek,

luki_84, w moim przypadku było tak że po pewnym czasie sam sie naprawił / albo spróbuj przeczyścić wszystkie przewody ( powyjmuj wtyczki i przesmaruj jakimś środkiem który wyżera rdzę )

[ Dodano: 19-05-2009, 00:37 ]
luki_84 napisał/a:
A propos mojego problemu to dziś na zimnym silniku podpiąlem krokowca do wiązki przewodów i nic załączyłem klimę i światła i też nic a w domu pod zasilaczem działa w obie strony. Co ECU bierze pod uwagę regulując obroty??? z tego co myślę to TPS, przepływomierz, temp powietrza? coś jeszcze? :?


nic nie grzeb przy tych pierdolnikach ( ja zacząłem grzebać i popełniłem największy błąd ) , szukaj przyczyny w niestykających przewodach , jeżeli oczywiście nagle ci się to stało :wink:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-05-2009, 07:49   

Bartek napisał/a:
Mylisz się Krzyzaku, grzebałem w kilku ECU z E5 i wszystkie były tam gdzie w EA, czyli na tunelu, pod nagrzewnicą

acha, ok - ale drugie zdanie sie zgadza? :)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 19-05-2009, 10:19   

Chyba są 4 żółte wtyczki, nie 3 ale za to głowy nie dam ;) . Zgadza się natomiast kolor i materiał puszki :D
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
luki_84 
Mitsumaniak


Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-05-2009, 18:40   

Witajcie, wczoraj szukałem ECU i jest tak jak pisze Bartek
ale wystarczy tylko demontaż osłony tunelu od strony pasażera, potem tylko 2 śruby na klucz 12 (błąd na zdjęciu M12 to trochę wiekszy klucz.... :lol: ) do ecu wchodzą 3 żółte wtyczki.
http://img132.imageshack....91/ecugdzie.jpg

Rozebrałem i powiem szczerze że na oko wyglądają na jak najbardziej sprawne, ale nie zaszkodzi wymiana-szkoda że nie zmierzyłem pojemności ( może to przesądzi o wymianie)
wartości kondensatorów zgadzają się ze stroną kolegi Krzyżaka. Zauważyłem że ECU wisi do góry nogami-to plus na wypadek wylania się kond.

Miałem też 2 razy taką sytuację że jadąc na LPG podjechałem zatankować i po zgaszeniu auto nie chciało zapalić z benzyny, dopiero z gazu i potem przełączając na benzynę chodziło normalnie, podejrzewałem filtr paliwa ale został wykluczony podczas jazdy na benzynie-objaw wskazujący na wymianę kond. :doubt:

Wracam jeszcze do krokowca, wczoraj podłączyłem woltomierz i nic nie było na wtyczce jak właczyłem klimę- powinno być chyba napięcie + lub - (lewo, prawo), może w weekend przedzwonię kable od ecu do komory silnika :roll:

ale się rozpisałem uff :drinkers:
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 21-05-2009, 14:52   

Kondensatorów nie sprawdzisz na płytce. Jedyna możliwość to ich wylutowanie. Ale wtedy samo sprawdzanie staje się bezsensowne, bo lepiej wlutować nowe. Z tego co czytam to błąd 55 często występuje. Tylko przeważnie błąd niby jest, krokowiec działa..
 
 
luki_84 
Mitsumaniak


Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-05-2009, 15:33   

No to zaraz ide na Wolumen... :wink:

Co do błędu i krokowca=liniowca to powiem tyle że dziwi mnie to że nic nie przychodzi na niego( podłączam drugi na włączonym silniku i nic nie reguluje=brak rozkazów ew. kabelki które sprawdzę w weekend.)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 21-05-2009, 15:42   

Jeśli już zdecydujesz wymieniać kondki to na wolumenie jest zakład naprawiający RTV. Wymieniali mi diodę w moim ECU, hotair-em profesjonalnie to zrobili, może wymienią Ci odrazu kondensatory.

Tutaj o tym pisałem:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=36166
 
 
luki_84 
Mitsumaniak


Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-05-2009, 15:51   

Dzięki za info-wiem gdzie, ale sam sobie poradzę, a jak nie to podjadę do kumpla co naprawia tel. kom. też na hot-air'a. Z tego co widziałem w środku nie powinno być problemu-wszystko duże, grunt zeby nie przegrzać ścieżek !!!

[ Dodano: 21-05-2009, 19:29 ]
Kondensatory zmienione, auto zapaliło bez problemu. Podłaczyłem drugiego krokowca i oczok swym nie wierzę-DZIAłA!!! :biggrin: REGULUJE!!! :) :) :)

W sobotę założe swoją starą przepustnicę i zobaczę co i jak.

Powiem szczerze że nie wierzyłem, że to coś zmieni, ale zaryzykowałem w końcu NO RISK NO FUN . A tak prawdę głupotą byłoby nie wymienić-tanio, łatwo, małe ryzyko uszkodzenia przy wymiane.

:partyman:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.