 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Co to??? ECU??? |
Autor |
Wiadomość |
luki_84
Mitsumaniak

Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 15-05-2009, 07:06
|
|
|
kontroler manualnej klimatyzacji |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
luki_84
Mitsumaniak

Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-05-2009, 18:25
|
|
|
dzięki za odpowiedź!
A możecie mnie nakierować gdzie szukać ECU bo ostatnio mam problem z obrotami (kod 55-czyszczenie przepustnicy, krokowego,reset nie pomogło to zdjąłem wtyczkę od krokowca i ustawiłem większe obroty na sztywno, krokowca=liniowca sprawdziłem dziś napięciem 3,3 V i ładnie dziala w obie strony, ale ja skorzystałem tylko z 2 pinów a jest ich 6
http://img21.imageshack.us/img21/4161/krokowy.jpg
i tak pomyslałem o ECU??? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 18-05-2009, 18:34
|
|
|
Na samym dole centralnej konsoli, w głębi przy ścianie grodziowej. Poziomo zlokalizowana płaska skrzynka z czterema wtyczkami (zielonymi) kabli. ECU może być w szarej metalowej obudowie, lub czarnej plastikowej (w zależności od wersji). |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-05-2009, 20:10
|
|
|
eeee - w E5x jest jak w wiekszosci - prawy przedni slupek pasazera
i standardowo - 3 wtyczki, metalowa obudowa koloru zlota |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-05-2009, 20:39
|
|
|
Mylisz się Krzyzaku, grzebałem w kilku ECU z E5 i wszystkie były tam gdzie w EA, czyli na tunelu, pod nagrzewnicą |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
luki_84
Mitsumaniak

Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-05-2009, 21:25
|
|
|
dzięki za podpowiedzi jutro po pracy poszukam.
A propos mojego problemu to dziś na zimnym silniku podpiąlem krokowca do wiązki przewodów i nic załączyłem klimę i światła i też nic a w domu pod zasilaczem działa w obie strony. Co ECU bierze pod uwagę regulując obroty??? z tego co myślę to TPS, przepływomierz, temp powietrza? coś jeszcze? |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 19-05-2009, 00:34
|
|
|
Bartek napisał/a: | Mylisz się Krzyzaku, grzebałem w kilku ECU z E5 i wszystkie były tam gdzie w EA, czyli na tunelu, pod nagrzewnicą |
dokładnie tak jak pisze Bartek,
luki_84, w moim przypadku było tak że po pewnym czasie sam sie naprawił / albo spróbuj przeczyścić wszystkie przewody ( powyjmuj wtyczki i przesmaruj jakimś środkiem który wyżera rdzę )
[ Dodano: 19-05-2009, 00:37 ]
luki_84 napisał/a: | A propos mojego problemu to dziś na zimnym silniku podpiąlem krokowca do wiązki przewodów i nic załączyłem klimę i światła i też nic a w domu pod zasilaczem działa w obie strony. Co ECU bierze pod uwagę regulując obroty??? z tego co myślę to TPS, przepływomierz, temp powietrza? coś jeszcze? |
nic nie grzeb przy tych pierdolnikach ( ja zacząłem grzebać i popełniłem największy błąd ) , szukaj przyczyny w niestykających przewodach , jeżeli oczywiście nagle ci się to stało |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-05-2009, 07:49
|
|
|
Bartek napisał/a: | Mylisz się Krzyzaku, grzebałem w kilku ECU z E5 i wszystkie były tam gdzie w EA, czyli na tunelu, pod nagrzewnicą |
acha, ok - ale drugie zdanie sie zgadza? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 19-05-2009, 10:19
|
|
|
Chyba są 4 żółte wtyczki, nie 3 ale za to głowy nie dam . Zgadza się natomiast kolor i materiał puszki |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
luki_84
Mitsumaniak

Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-05-2009, 18:40
|
|
|
Witajcie, wczoraj szukałem ECU i jest tak jak pisze Bartek
ale wystarczy tylko demontaż osłony tunelu od strony pasażera, potem tylko 2 śruby na klucz 12 (błąd na zdjęciu M12 to trochę wiekszy klucz.... ) do ecu wchodzą 3 żółte wtyczki.
http://img132.imageshack....91/ecugdzie.jpg
Rozebrałem i powiem szczerze że na oko wyglądają na jak najbardziej sprawne, ale nie zaszkodzi wymiana-szkoda że nie zmierzyłem pojemności ( może to przesądzi o wymianie)
wartości kondensatorów zgadzają się ze stroną kolegi Krzyżaka. Zauważyłem że ECU wisi do góry nogami-to plus na wypadek wylania się kond.
Miałem też 2 razy taką sytuację że jadąc na LPG podjechałem zatankować i po zgaszeniu auto nie chciało zapalić z benzyny, dopiero z gazu i potem przełączając na benzynę chodziło normalnie, podejrzewałem filtr paliwa ale został wykluczony podczas jazdy na benzynie-objaw wskazujący na wymianę kond.
Wracam jeszcze do krokowca, wczoraj podłączyłem woltomierz i nic nie było na wtyczce jak właczyłem klimę- powinno być chyba napięcie + lub - (lewo, prawo), może w weekend przedzwonię kable od ecu do komory silnika
ale się rozpisałem uff |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-05-2009, 14:52
|
|
|
Kondensatorów nie sprawdzisz na płytce. Jedyna możliwość to ich wylutowanie. Ale wtedy samo sprawdzanie staje się bezsensowne, bo lepiej wlutować nowe. Z tego co czytam to błąd 55 często występuje. Tylko przeważnie błąd niby jest, krokowiec działa.. |
|
|
|
 |
luki_84
Mitsumaniak

Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-05-2009, 15:33
|
|
|
No to zaraz ide na Wolumen...
Co do błędu i krokowca=liniowca to powiem tyle że dziwi mnie to że nic nie przychodzi na niego( podłączam drugi na włączonym silniku i nic nie reguluje=brak rozkazów ew. kabelki które sprawdzę w weekend.) |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-05-2009, 15:42
|
|
|
Jeśli już zdecydujesz wymieniać kondki to na wolumenie jest zakład naprawiający RTV. Wymieniali mi diodę w moim ECU, hotair-em profesjonalnie to zrobili, może wymienią Ci odrazu kondensatory.
Tutaj o tym pisałem:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=36166 |
|
|
|
 |
luki_84
Mitsumaniak

Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-05-2009, 15:51
|
|
|
Dzięki za info-wiem gdzie, ale sam sobie poradzę, a jak nie to podjadę do kumpla co naprawia tel. kom. też na hot-air'a. Z tego co widziałem w środku nie powinno być problemu-wszystko duże, grunt zeby nie przegrzać ścieżek !!!
[ Dodano: 21-05-2009, 19:29 ]
Kondensatory zmienione, auto zapaliło bez problemu. Podłaczyłem drugiego krokowca i oczok swym nie wierzę-DZIAłA!!! REGULUJE!!!
W sobotę założe swoją starą przepustnicę i zobaczę co i jak.
Powiem szczerze że nie wierzyłem, że to coś zmieni, ale zaryzykowałem w końcu NO RISK NO FUN . A tak prawdę głupotą byłoby nie wymienić-tanio, łatwo, małe ryzyko uszkodzenia przy wymiane.
|
|
|
|
 |
|
|