Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dlaczego silnik GDI zaprzestano wkładać do Carism
Autor Wiadomość
Lech 
Nowy Forumowicz

Auto: szukam Cari GDI
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 17
Skąd: Gliwice
Wysłany: 17-05-2009, 23:03   Dlaczego silnik GDI zaprzestano wkładać do Carism

Witam,

Podobno silni GDI był wkładany stosunkowo krótko do Carism (tak słyszałem). Czy to prawda? A jeżeli tak, to czy ktoś zna przyczynę, dlaczego? Jeżeli to takie cudo, to dlaczego to rozwiązanie nie jest unowocześniane? Jeżeli jestem w błędzie, to proszę mnie poprawić.

Pozdrawiam
Leszek
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 17-05-2009, 23:10   

Lech napisał/a:
Podobno silni GDI był wkładany stosunkowo krótko do Carism (tak słyszałem). Czy to prawda?

byl wkladany od 1997roku do konca produkcji modelu Carisma czyli do 2004 roku :P
Niestety ze wzgledu na slabe paliwo w Europie zaprzestali go sprzedawac (silniki GDI) w Europie...
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
spooner
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2009, 12:58   

innym powodem zaprzestania produkcji byly koszty, wszelkie badania, testy i produkcja tych silnikow byly bardzo drogie a mitsubishi w tym okresie nie mialo zbyt duzego budzetu wiec skupili sie na prostszych i tanszych rozwiazaniach a szkoda,
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 18-05-2009, 13:55   

W tym silniku nie ma nic droższego niż w 1.6, jest to normalna jednostka z dwoma wałkami rozrządu i regulatorami olejowymi.

Moim zdaniem problem polegał nie na złym paliwie i kosztach produkcji tylko na : bardzo zaawansowanej technologi monitorowanie tego silnika i wielu czujnikach które są w różnych miejscach , co za tym idzie głąbale serwisanici nie mięli pojęcia jak go serwisować i nadal nie wiedzą, potwierdzeniem na to jest dostępność kilku mechaników w Polsce którzy potrafią zdiagnozować GDI.
Jeżeli serwis jest skomplikowany i rodzime ASO sobie nie radzi to o czym mowa.

Dla mnie GDI jest bezobsługowy poza czyszczeniem przepustnicy i wymianą oleju co 10tyś.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 18-05-2009, 14:03   

Student napisał/a:
Dla mnie GDI jest bezobsługowy poza czyszczeniem przepustnicy i wymianą oleju co 10tyś

Wyjąłeś mi to z ust Student :wink:
Trzeba dodać że Volvo też montowało te silniki GDI np. w V40
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-05-2009, 18:18   

od byłego pracownika ASO Mitsubishi słyszałem, że silniki było mocno przekombinowane ( tak wiem wiem, zaraz dostanę baty od użytkowników GDI :) ), dodatkowo Mitsubishi nie radziło sobie z coraz surowszymi normami spalin, coś tam poprawiali ale podobno temat zarzucili właśnie z tego powodu. W każdym razie przy zakupie Cari odradzano mi GDI.
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 18-05-2009, 19:20   

jolly69 napisał/a:
od byłego pracownika ASO Mitsubishi słyszałem, że silniki było mocno przekombinowane

ale co to jest za autorytet zeby go sluchac :P ...stad jest bylym pracowanikiem :P
W lublinie w ASO nie mowie o pracownikach typu wlasciciel/syn wlasciciela bo z nimi gadalem i to oni podsuneli mi Carisme GDI ale prywanie zagadujac paru mechanikow (takze w aso lublin), wszyscy polecali mi to auto ale ostrzegali ze niewiele osob sie na nich zna stad ogolna zla fama...
Mysle ze nie ma co rozgryzac czemu dlaczego, poprostu skonczyl sie czas dla tych silnikow w Europie (bo w Japonii sa dalej produkowane) i tyle.
Mozna powiedziec ze GDI wyprzedzilo za duzo swoje czasy i stad wszystko sie skonczylo. Probowalo Renault probowal Peugeot probowalo wielu i po paru seriach zrezygnowali.
W sumie tylko "fw" (folkswagen :P ) przebil sie.
Mysle ze gdyby GDI powstalo rok-3lata temu to bylo by na rynku dlugo dluzej niz przed laty...
Wg mnie 1,8 GDI jest rewelacyjnym silnikiem i duzo lepszym od obecnego 1,8 stosowanego w Lancerze. Odpukac tylko benzyna i plyn do spryskiwaczy. Zero awarii, zero napraw. A spalanie...trzeba sie mocno nawysilac zeby w jakis warunkach wyjsc powyzej 9 literka/100km :P
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-05-2009, 21:49   

Robson86 napisał/a:
ale co to jest za autorytet zeby go sluchac :P ...stad jest bylym pracowanikiem :P


Człowiek ten obecnie prowadzi jeden z chyba najlepszych warsztatów dla Mitsu w Warszawie, dla mnie jest to zdecydowanie autorytet jeśli chodzi o tą markę, nie spotkałem nikogo z taką wiedzą. To tyle jeśli chodzi o osobę.. oczywiście użytkownicy GDI będą wychwalali silniki, ci co jeżdżą zwykłymi 1,6 czy 1,8 też zachwalać będą.. Generalnie firma z silnika zrezygnowała ( przynajmniej w europie) a powodem rzeczywiście mogą być normy spalin... ciekawe jest że obecne konstrukcje właśnie VW jakoś sobie radzą na rynku.
 
 
 
Cichanos
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2009, 22:07   

Silniki typu GDI w Mitsubishi są do tej pory montowane w Pajero o pojemności 3,2l.
Jeżeli mówimy o tej technologii to jest ona stosowana w silnikach montowanych w BMW na szeroką skalę. I jest jeszcze jedna marka europejska która montuje tego rodzaju silniki ale jej nie pamiętam.
 
 
rzoberto 
Mitsumaniak
Robert


Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 286
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 18-05-2009, 22:29   

Jak to się mówi: albo się ma to co się lubi, albo się lubi to co się ma. Każdy zachwala swoje. W końcu chyba nie ma znaczenia jaki silnik. Myślę, że przede wszystim liczy się marka auta.
_________________

 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-05-2009, 23:30   

Mnie od GDI odstraszył tylko koszt rozrządu (w każdym samochodzie z nieznanego źródła trzeba go wymienić po zakupie) i stukające kasowniki luzów zaworowych. Jakbym mógł kupić GDI z pewnego źródła ale sedan (takie miałem wytyczne z dyrekcji ;) ) to bym kupił. Z 1.6 100KM jestem bardzo zadowolony, spalnie też nie jest tragiczne 10l/100km.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
ZEROSUPER 
Mitsumaniak
MastaOfDiseasta


Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 420
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 19-05-2009, 09:42   

GDI jest skomplikowanym silnikiem i dosyć drogim w eksploatacji, świece z platynowymi elektrodami, skomplikowany rozrząd z hydraulicznym napinaczem, kupa elektroniki i czujników, dwie pompy paliwa i zestrojone i sprawne GDi to muzyka, niestety ale jak coś zaczyna się dziać to trudno o mechanika, który potrafi sie w tym odnaleźć, a jak się nie znają to zazwyczaj tylko sprawe pogorszą. Wydaje mi się, że Mitsubischi wycofało ten silnik z Europy z powodu "oszczędności" i dla "ułatwienia" serwisowania aut. A to że GDI jest silnikiem bardzo udanym, świadczy że młodszy brat GDI czyli FSI/TFSI stosowane przez koncern Audi/VW zostało mianowane silnikiem roku 2008.
Ale i tak najbardziej chciał bym miec Carisme MSX :twisted:

Koszt rozrządu w GDI jest wysoki to fakt, ale nie wiem czy wiesz, ale w takim Golfie IV TDI 130KM koszt rozrządu jest prawie identyczny jak Cari.
 
 
 
Mucha 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 66
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19-05-2009, 09:57   

ZEROSUPER napisał/a:

Ale i tak najbardziej chciał bym miec Carisme MSX :twisted:


Nic straconego :shock:
http://moto.gratka.pl/tre...d78c8977993be,1
_________________
Sikając z wiatrem idziesz na łatwiznę :]
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 19-05-2009, 10:20   

ZEROSUPER napisał/a:
świece z platynowymi elektrodami

okej ale wymieniane co 90 tys km
ZEROSUPER napisał/a:
Golfie IV TDI 130KM koszt rozrządu jest prawie identyczny jak Cari.

w passacie b5 1,9 TDI 130KM (2003r.) znajomy zaplacil 2000zl i to nie w ASO :P
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
ZEROSUPER 
Mitsumaniak
MastaOfDiseasta


Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 420
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 19-05-2009, 10:39   

Robson86 napisał/a:
ZEROSUPER napisał/a:
świece z platynowymi elektrodami

okej ale wymieniane co 90 tys km
ZEROSUPER napisał/a:
Golfie IV TDI 130KM koszt rozrządu jest prawie identyczny jak Cari.

w passacie b5 1,9 TDI 130KM (2003r.) znajomy zaplacil 2000zl i to nie w ASO :P
Pozdroo


Tak jak i rozrząd co 90tyś :mrgreen:
Ojciec w Mk IV zapłacił miesiąc temu 1600zł nie w ASO.
Ja za Carisme za rozrząd zapłaciłem 800zł bez napinacza hydraulicznego.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.