[Cari 1.9DI-D] chłodzenie |
Autor |
Wiadomość |
Tiesto2015
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 50 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 19-05-2009, 17:20 [Cari 1.9DI-D] chłodzenie
|
|
|
Witam wszystkich ponownie !
Chciałem się dowiedzieć jak wygląda sprawa temperatury cieczy chłodzącej w did.
Generalnie wiele osób na forum pytało się czy diesel tak długo się grzeje. Ja natomiast mam problem bo grzeje się szybko i wydaje mi się że temperatura na wskaźniku też jest za wysoka. Wydaje mi się że coś jest nie tak bo gdy kupiłem auto byłem zdziwiony że nawet przy dynamicznej jeździe wskazówka termometru na desce rozdzielczej nie wychylała się nigdy powyżej 1/4 skali(nawet w ciepłe dni).
Sytuacja zmieniła się po wymianie paska rozrządu i pompy wody. Teraz auto szybko się nagrzewa a termometr przekracza czasami nawet połowę skali. Połowa skali to jeszcze nie jest tak tragicznie ale jeżeli coś się ma stać to lepiej usunąć usterkę za wczasu.
Ogólnie rzecz biorąc silnik pracuje normalnie(prawidłowo), i nie ma z nim na razie większych problemów ale może ktoś z was spotkał się z tego typu sytuacją i wie czy to jest normalne czy nie.
Z góry dzięki i pozdrawiam !!!!!!!!!!! |
|
|
|
 |
ustas
Mitsumaniak

Auto: Carisma DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2008 Posty: 84 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-05-2009, 18:52
|
|
|
Mi podobnie jak wcześniej Tobie, nigdy nie zdarzyło się,żeby wskazówka osiągnęła pion, nawet w upalne dni.Sam będę robić rozrząd i interesują mnie marki,które są pewne.Jakich Ty użyłeś Tiesto2015? |
_________________ Tomek
 |
|
|
|
 |
Tiesto2015
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 50 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 19-05-2009, 19:05
|
|
|
ustas, Marki, rozumiem że masz na myśli marki części.
Sam do końca nie wiem, oddałem auto i zrobili.
Mechanik dobierał części z katalogu renault więc możliwe że są to jakieś zamienniki.
Prawdopodobnie pasek continental.
Natomiast co do trwałości nie wiem bo po wymianie zrobiłem dopiero nie całe 10k km.
Poza tym myślę że coś tam się stało w warsztacie w związku z tą temperaturą |
|
|
|
 |
spooner [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2009, 20:33
|
|
|
wskazowka na wskazniku tempartury ma byc w pionie i to jest jak najbardziej normalne |
|
|
|
 |
ustas
Mitsumaniak

Auto: Carisma DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2008 Posty: 84 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-05-2009, 23:03
|
|
|
Tiesto2015 napisał/a: | ustas, Marki, rozumiem że masz na myśli marki części. |
Dokładnie o to mi chodziło. |
_________________ Tomek
 |
|
|
|
 |
herflik95
Forumowicz Piotr

Auto: Skoda Octavia II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 254 Skąd: Dzierzkowice
|
Wysłany: 20-05-2009, 08:11
|
|
|
Tiesto2015, może masz problem z termostatem - zacioł się i się nie otwiera, sprawdz jak auto się nagrzeje czy górny i dolny waż od chłodnicy jest gorący jeżeli tak jest to termostat masz w porządku ale jak wskażnik przekracza ci 1/2 skali a dolny wąż jest zimny to bym obstawiał zacięcie sie termostatu |
_________________
 |
|
|
|
 |
siwyV40
Nowy Forumowicz
Auto: Volvo V40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 13 Skąd: B-stok
|
Wysłany: 20-05-2009, 08:17
|
|
|
Panowie silnik w cyklu pracy stabilnym i już nagrzany ma mieć około 90*C więc to jest połowa skali - tak ma być.
Poniżej 90* termostat padnięty (cały czas otwarty) powyżej notorycznie jak jest to zaciął się gadzina i grozi to przegrzaniem silnika. |
_________________ http://www.v40.pl/forum/viewtopic.php?t=15579 |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 20-05-2009, 08:34
|
|
|
Ewentualnie czujnik temperatury wariuje. Ale robiac termostat i czujnik (w 1,6 ok 60-80zl za obie czesci) ma sie pewnosc i mozna oba objawy wykluczyc. |
|
|
|
 |
Tiesto2015
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 50 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 20-05-2009, 19:10
|
|
|
Wczoraj byłem u mechanika i przedstawiłem mu ten problem.
Powiedział mi że to mogło być spowodowane wymianą pompy wody.
Pna jej wydajnośo prostu oryginalna mogła mieć inne parametry takie jak wielkość wirnika co wpływa ć.
Poza tym dodał że silnik potrzebuje temperatury w okolicach 85 stopni żeby sprawnie działać.
Na zakończenie dodał żebym się nie przejmował wskazaniami termometru bo jeżeli nie ma problemów z autem a wskazówka nie przekracza połowy skali, czyli wartości krytycznej raczej wszystko jest ok.
Dzięki za wszystkie komentarze!
Temat uważam za zamknięty.
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 20-05-2009, 19:37
|
|
|
Tiesto2015 napisał/a: | Na zakończenie dodał żebym się nie przejmował wskazaniami termometru bo jeżeli nie ma problemów z autem a wskazówka nie przekracza połowy skali, czyli wartości krytycznej raczej wszystko jest ok. | A w pierwszym poście napisałeś:
Tiesto2015 napisał/a: | Teraz auto szybko się nagrzewa a termometr przekracza czasami nawet połowę skali. | No to jak jest
Zwróć uwagę co pokazuje wskaźnik i czy włącza Ci się wentylator w czasie jazdy w korku lub po jeździe nie wyłączaj silnika tylko poczekaj czy włączy się wentylator i obserwuj co się dzieje na wskaźniku temp. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Tiesto2015
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 50 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 24-05-2009, 21:14
|
|
|
właśnie chodzi o to że wentylator się nie włącza. |
|
|
|
 |
|