Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
23-12-2008, 22:55
Spełniłem marzenia!!! :D
Autor Wiadomość
Baconsson 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant EA5W 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-05-2009, 23:02   

No i stalo sie... po dugich wahaniach w koncu zdecydowalem sie na zalozenie instalacji gazowej do swojego Gala. Wybór padl na instalacje BRC sequent 56 z konwerterem do 140kW. Butla o pojemnosci 42l oczywiscie w kolo (choc myslalem ze wejdzie wieksza :/) Wszystko zrobione w zakladzie Alfagaz na ulicy Zbozowej 2 w Krakowie. Cena to 4 tys zl. Wszystko zrobione bardzo sprawnie i szybko. Zostawilem auto po 9 rano, a po 16 bylo juz do odebrania. Cala instalacje chcialem jak najbardziej poukrywac i jestem bardzo zadowolony z efektu.

Pierwsze wrazenia - no coz, nie czuje specjalnej roznicy jesli chodzi o osiagi samochodu, auto grzeje sie blyskawicznie wiec po doslownie 2-3 min od odpalenia instalacja przelacza sie na gaz.

Pierwsze spalanie - miasto: 21l/100km !!! :shock: :shock: :shock: - chyba jednak trzeba jechac wyregulowac, bo az tak to ja go nie butowalem.
trasa: 11,6l/100km - no juz lepiej, chociaz nie jezdzilem specjalnie szybko, albowiem bylem na wycieczce na Slowacji, wiec teren gorzysty i krety.

Ale w ogole jesli chodzi o spalanie to jestem zdumiony tym co czytam na forum , jakie ludzie tu maja rekordy, albo stale spalanie. Na benzynie auto palilo mi ostatnio po Krakowie w okolicach 15-16l/100km ( dla przypomnienia 2,5 V6, automat, 215/45/r17, cisnienie w oponach 2,3 atm, jazda bez szalenstw ale tez nie "emerycka", po wymianie rozrzadu, filtrow, plynow, swiec, paskow, etc). Dlatego tez zdecydowalem sie na instalke bo koszty zaczynaly mnie przerazac.

Jak ktos ma jakies pomysly czemu tyle pali , skoro na forum wiekszosc uzytkownikow miesci sie w granicach 12-13 litrow przy tym samym silniku to prosze o cenne uwagi.

No dobra , a teraz kilka fotek do dokumentacji :D









_________________

 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 18-05-2009, 23:30   

Baconsson no to gratki ; ) a powiedz mi jeszcze czy wiesz jaka cena jest staga300 do v6?
Piszesz :
"koro na forum wiekszosc uzytkownikow miesci sie w granicach 12-13 litrow przy tym samym silniku", heh tak samo chce wiedzieć jak inni się mieszczą w 8-10 przy v6 : )

Baconsson , zmień opony na 15, 205,60r15, nie przyspieszaj z kickiem a 12 litrów to to nie będzie żaden wyczyn : ), a galanta podłącz pod kompa zobacz jak tam ze spalinami może, coś sonda nawala albo zobacz jak świece wyglądają czy dobrze spala mieszankę :wink: :)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Baconsson 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant EA5W 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-05-2009, 23:44   

Juiceman - jesli chodzi o staga 300 to mi go odradzano wiec sie nie interesowalem, takze ceny nie znam. :?

A jesli codzi o swiece to mam nowki sztuki NGK Platinum, na kolach zimowych 195/65/r15 jezdzac w zimie najnizsze spalanie jakie udalo mi sie osaignac to 13,8l/100km w miescie. Kicka uzywam zasadniczo tylko przy wyprzedzaniu, no chyba ze trzeba komus pokazac jak dziala to cudo :) .

No wychodzi ze moze rzeczywiscie trzebaby sonde sprawdzic...no ale kto jak nie gaziarze znaja sie na niej najlepiej. Przeplywomierz wykluczam bo silnik chodzi rowniutko i obroty ani drgna. Dzis tez zauwazylem ze mam troche za malo plynu chlodzacego, ale nie wiem czy to moze miec wplyw na spalanie :?: :?: :?:
_________________

 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 19-05-2009, 00:42   

Baconsson napisał/a:

A jesli codzi o swiece to mam nowki sztuki NGK Platinum, na kolach zimowych 195/65/r15 jezdzac w zimie najnizsze spalanie jakie udalo mi sie osaignac to 13,8l/100km w miescie. Kicka uzywam zasadniczo tylko przy wyprzedzaniu, no chyba ze trzeba komus pokazac jak dziala to cudo :) .


W ziemie jest zawsze wyższe spalanie : ) - teoretyzując na r15 w lecie powinieneś mieć te 12 literków : )
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 19-05-2009, 09:44   

Witam

Bardzo dobra inwestycja - będziesz zadowolony
Jeśli o spalanie to nie ma się czynna początku martwic zrób z 1000 km zanim wszystko się ułoży i dopiero wtedy jedz na ustawienie
Co do butli to troche cie pokłamali bo wchodzi 74 l , ja ostatnio na taka butle się wymienilem i nabijam 60 L gazu – postaram się dzis cyknąć fotke jak to u mnie wygląda
Ustawienie jest potem bardzo wazne ale nie daj się zbyc tym ze zrobią ci to kiedy auto stoi
Niech wsiadzie z toba ktos z kompem i jedzcie na drogę wtedy dokładnie można to wyregulować
Ja zrobiłem z kompem na kolanach ze 100 km zanim wszystko ustawione zostalo idealnie
Nie czujesz wtedy zadnej różnicy w mocy. U mnie przelancza się na gaz w takich tenm jak dzis na dworze w jakies 30 sek jak ruszam i wrzucam 2 bieg to się zaczyna przelanczac a na 3 biegu już jade na gazie kiedy swieci na niego slonce to jak już ruszan na 1 to jade na gazie - wszystko jest to kwestia ustawienia
Fajnie ze masz wlew w baku jest to tez dobra opcja bo syf się nie zbiera
Niec nie kombinuj na razie z sonda ona będzie się gubic przez jakos czas bo nie będą jej graly spaliny SA inne po prostu
Co do spalania musisz liczyc realnie 20 % wiecej niż to co miałeś wczesniej na benzynie wtedy jest ok., jeśli nie musisz go dalej regulować i tak jak mówiłem z kompem na kolanach żeby dobrze po ustawiać te wtryski - nie może być tez tak ze będzie ci palil mniej bo silnik będzie dostawał za malo paliwa

Jak będę w Krakowie i będziesz chciał to wezmę ze soba zabawki i ci to ustawie


Tak czy siak jeździsz za polowe tego co kiedyc wiec jak najbardziej pomysł z instalka jest super


Pozdrawiam
_________________

 
 
 
Baconsson 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant EA5W 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-05-2009, 10:40   

Pepi - dzieki wielkie za odpowiedz. Byloby super jakbysmy sie mogli kiedys spotkac w kraku i zebys na to zobaczyl. Ale tak jak mowisz pojezdze te pierwsze 1000 km i pojade na przeglad tak czy siak. Czekam na fotki butli bo ten temat mnie zywo interesuje...skoro da sie wrzucic 74 to byloby super, bo wtedy wieksze trasy wchodza w gre ;)

A jesli chodzi o spalanie to masz racje ze oczywiscie jest ponad polowe taniej niz na benzynie, wiec tu nie ma dyskusji.:) Jedyne co mnie troche martwilo to to,ze moje wyniki spalania jeszcze na benzynie przed zalozeniem instalacji byly dalekie od tych , o ktorych czytam na forum. :/
_________________

 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 19-05-2009, 11:03   

Baconsson napisał/a:
Dzis tez zauwazylem ze mam troche za malo plynu chlodzacego, ale nie wiem czy to moze miec wplyw na spalanie


Na spalanie nie ma wpływu-tylko ile tego płynu brakowało :?: Gaziarze powinni ci powiedzieć żeby dolać po montażu gazu-jeżeli sami tego nie zrobili.
Wpinali się przecież w układ chłodniczy i płynu trochę zeszło.

pepi napisał/a:
Co do butli to troche cie pokłamali bo wchodzi 74 l , ja ostatnio na taka butle się wymienilem i nabijam 60 L gazu – postaram się dzis cyknąć fotke jak to u mnie wygląda


Wow - niezla pojemność. Jak ktoś jeździ trasy to super sprawa taka duża butla=rzadziej tankuje.

Co do spalania, przychylam się do pepi, pojezdzij troszke i pozniej jedz na regulacje. Mysle ze jak na silnik 2,5 w automacie-to jak bedziesz mial srednie spalanie 15l to bedzie dobrze.

Baconsson napisał/a:
Butla o pojemnosci 42l oczywiscie w kolo (choc myslalem ze wejdzie wieksza :/)


Ja tez mam 44 litrowa. Mogla wejsc ciut wieksza - ale nie bylo na stanie.
A co do wiekszych butli to trzeba np. plastiki w podlodze ciac - bo podloga bedzie uniesiona.

Baconsson napisał/a:
BRC sequent 56 z konwerterem do 140kW.


reduktor jest tez BRC :?:

Baconsson napisał/a:
Zostawilem auto po 9 rano, a po 16 bylo juz do odebrania.


Bo nie sciagali kolektorow :)
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 19-05-2009, 19:20   

a wiec wygląda to tak :lol:

_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.