Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zatarcie silnika
Autor Wiadomość
michalp 
Mitsumaniak
Moderator CZx


Auto: Colt CZ5 1.3, Focus II TDCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 512
Skąd: Poznań
  Wysłany: 19-05-2009, 21:41   Zatarcie silnika

Moja żona w związku ze sprawą zawodową potrzebuje odpowiedzi na dwa pytania, a ja nie potrafię jej pomóc. Dacie radę? Oto te pytania:

- czy zatarcie silnika w wyniku wycieku oleju może pozostawić w silniku opiłki metalu?
- czy zatarcie silnika może nastapić w wyniku uderzenia przedmiotu z zewnątrz w osłonę silnika pozostawiając w silniku opiłki metalu?

Pytania odnoszą się do Volvo C30, o ile to ma znaczenie. Silnika nie znam, ale dałoby się to ustalić jeśli ważne.
_________________
michalp
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-05-2009, 22:28   

Ja się nie znam ale opiłki żelaza chyba mogą być obecne jeśli silnik jest zatarty. Uderzenie mogło rozszczelnić silnik (np. miska olejowa mogła się wygiąć lub pęknąć) przez co wyciekł olej i nastąpiło zatarcie po kilku minutach.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 19-05-2009, 22:31   

Brak smarowania powoduje tarcie metalu o metal. Z tego mogą być opiłki metalu. W Toyocie wujek miał taką sytuację. Z tym że tam badali czy opiłki są z tych samych stopów co silnik i mierzyli zużycie elementów w celu sprawdzenia czy ilość opiłków nie jest większa.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
michalp 
Mitsumaniak
Moderator CZx


Auto: Colt CZ5 1.3, Focus II TDCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 512
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-05-2009, 23:02   

ad. 1. tak czułem
ad. 2. wydaje mi się to logiczne

Dziękuję Wam obydwu.

[ Dodano: 20-05-2009, 09:07 ]
Jeszcze jedno pytanie zgłębiające.

Zdarzenie wyglądało mniej więcej tak:
1. uderzenie i rozszczelnienie miski
2. użytkownik zatrzymał się, wyszedł z samochodu i sprawdził czy coś się nie stało. Wszystko wyglądało w porządku
3. ruszył w drogę, olej zaczał wyciekać
4. zapaliła się się kontrolka niskiego ciśnienia oleju, olej wyciekał dalej
5. samochód stanął (zatarty silnik)

Przy założeniu że samochód stanął z powodu zatarcia a nie zatrzymania przez kierowcę - ile czasu (jaki dystans) mógł minąć od zapalenia się kontrolki do zatarcia silnika? Ile czasu mógł jechać na zatartym silniku?
_________________
michalp
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-05-2009, 12:34   

michalp napisał/a:
4. zapaliła się się kontrolka niskiego ciśnienia oleju, olej wyciekał dalej
5. samochód stanął (zatarty silnik)

:shock:
michalp napisał/a:
Przy założeniu że samochód stanął z powodu zatarcia a nie zatrzymania przez kierowcę - ile czasu (jaki dystans) mógł minąć od zapalenia się kontrolki do zatarcia silnika? Ile czasu mógł jechać na zatartym silniku?
Bez smarowania - kilka - kilkanaście minut.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
michalp 
Mitsumaniak
Moderator CZx


Auto: Colt CZ5 1.3, Focus II TDCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 512
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-05-2009, 12:51   

W imieniu żony: dzięki!
_________________
michalp
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.