Zatarcie silnika |
Autor |
Wiadomość |
michalp
Mitsumaniak Moderator CZx

Auto: Colt CZ5 1.3, Focus II TDCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 512 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-05-2009, 21:41 Zatarcie silnika
|
|
|
Moja żona w związku ze sprawą zawodową potrzebuje odpowiedzi na dwa pytania, a ja nie potrafię jej pomóc. Dacie radę? Oto te pytania:
- czy zatarcie silnika w wyniku wycieku oleju może pozostawić w silniku opiłki metalu?
- czy zatarcie silnika może nastapić w wyniku uderzenia przedmiotu z zewnątrz w osłonę silnika pozostawiając w silniku opiłki metalu?
Pytania odnoszą się do Volvo C30, o ile to ma znaczenie. Silnika nie znam, ale dałoby się to ustalić jeśli ważne. |
_________________ michalp
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-05-2009, 22:28
|
|
|
Ja się nie znam ale opiłki żelaza chyba mogą być obecne jeśli silnik jest zatarty. Uderzenie mogło rozszczelnić silnik (np. miska olejowa mogła się wygiąć lub pęknąć) przez co wyciekł olej i nastąpiło zatarcie po kilku minutach. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 19-05-2009, 22:31
|
|
|
Brak smarowania powoduje tarcie metalu o metal. Z tego mogą być opiłki metalu. W Toyocie wujek miał taką sytuację. Z tym że tam badali czy opiłki są z tych samych stopów co silnik i mierzyli zużycie elementów w celu sprawdzenia czy ilość opiłków nie jest większa. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
michalp
Mitsumaniak Moderator CZx

Auto: Colt CZ5 1.3, Focus II TDCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 512 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-05-2009, 23:02
|
|
|
ad. 1. tak czułem
ad. 2. wydaje mi się to logiczne
Dziękuję Wam obydwu.
[ Dodano: 20-05-2009, 09:07 ]
Jeszcze jedno pytanie zgłębiające.
Zdarzenie wyglądało mniej więcej tak:
1. uderzenie i rozszczelnienie miski
2. użytkownik zatrzymał się, wyszedł z samochodu i sprawdził czy coś się nie stało. Wszystko wyglądało w porządku
3. ruszył w drogę, olej zaczał wyciekać
4. zapaliła się się kontrolka niskiego ciśnienia oleju, olej wyciekał dalej
5. samochód stanął (zatarty silnik)
Przy założeniu że samochód stanął z powodu zatarcia a nie zatrzymania przez kierowcę - ile czasu (jaki dystans) mógł minąć od zapalenia się kontrolki do zatarcia silnika? Ile czasu mógł jechać na zatartym silniku? |
_________________ michalp
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-05-2009, 12:34
|
|
|
michalp napisał/a: | 4. zapaliła się się kontrolka niskiego ciśnienia oleju, olej wyciekał dalej
5. samochód stanął (zatarty silnik) |
michalp napisał/a: | Przy założeniu że samochód stanął z powodu zatarcia a nie zatrzymania przez kierowcę - ile czasu (jaki dystans) mógł minąć od zapalenia się kontrolki do zatarcia silnika? Ile czasu mógł jechać na zatartym silniku? | Bez smarowania - kilka - kilkanaście minut. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
michalp
Mitsumaniak Moderator CZx

Auto: Colt CZ5 1.3, Focus II TDCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 512 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-05-2009, 12:51
|
|
|
W imieniu żony: dzięki! |
_________________ michalp
 |
|
|
|
 |
|