Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia
Autor Wiadomość
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11148
Skąd: Radomsko
Wysłany: 10-05-2009, 22:25   Skrzynia

A więc do rzeczy.
W czasie hamowania,słychać ciche terkotanie z prawej strony auta,w miejscu gdzie
znajduje się skrzynka biegów.
Terkotania nie ma w czasie rozpędzania,i nie słychać w trakcie normalnej jazdy.
W skrzyni wypracowane jest łożysko,ale to chyba nie ma wpływu.
Trochę mnie to martwi :?

Co to może być?

Pozdro. :)
_________________

 
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 11-05-2009, 09:25   

Hmmmm, może przegub wewn. cięzko kurde powiedzieć, szkoda że nie można posłuchać :D A wykluczyłeś juz jakieś usterki ??
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11148
Skąd: Radomsko
Wysłany: 11-05-2009, 22:09   

Częstotliwość terkotania jest zbliżona do dźwięku zużytego przegubu.
Wyczaiłem też,że po podniesieniu auta koło sporo się obraca.
Przy ruszaniu jest ciche puknięcie.Na początku myślałem,że to poduszka
pod silnikiem,ale są sztywne.
Jutro sprawdzę przegub,nie pomyślałem o nim wcześniej,a to możliwe :roll:

Pozdro. :)
_________________

 
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 11-05-2009, 22:29   

dziś naprawiałem Reno Megane. Objaw był taki że podczas ruszania coś pukało i przestawało. Gdy auto rozpędzało się powyżej 80km/h strasznie się trzasło. Wina była w przegubie wew. z lewej strony, był zatarty na łożyskach. Możliwe całkiem Jacku że i u Ciebie będzie to jednak przegub może wewnętrzny a może wewnętrzny. Problem pojawia się w tym że jak tam naprawdę nie jest coś popsutego to ciężko będzie zdiagnozować usterkę
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11148
Skąd: Radomsko
Wysłany: 13-05-2009, 22:46   

No i nie wygląda to dobrze.Jest spory luz w skrzyni.
Czy popsute łożysko może zaowocować takim luzem?
Przeguby są w dobrym stanie,więc odpadają.
Jest też niewielki luzik na kardanie,ale to nie problem.


Jak tak dalej będzie mnie denerwował,to go sprzedam.
Nie widzi mi się robić remont skrzyni,tym bardziej,że nie mam pojęcia
jak się do tego zabrać.

:? :?
_________________

 
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 14-05-2009, 08:59   

Mój koleś zrobił remont juz kilku skrzyń od Galanta 4x4, tego starszego akórat, ale zna sie na rzeczy. A jak sprawdziłeś że masz luzy w skrzyni Jacku, może rzeczywiście wystarczy wymienić łożysko
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11148
Skąd: Radomsko
Wysłany: 14-05-2009, 16:44   

frost83 napisał/a:
A jak sprawdziłeś że masz luzy w skrzyni Jacku, może rzeczywiście wystarczy wymienić łożysko


Po podniesieniu auta z jednej strony,koło się obraca 10 centymetrów po obwodzie mierząc.
Na początku idzie lekko,potem ma niewielki opór,a na koniec jeszcze
obraca wał,bo dyfer w moście też ma niewielki luz.
Nawet przy zmianie biegu,jak szybciej puszczę sprzęgło,słychać puknięcie.

Ech...szkoda gadać :cry:
_________________

 
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 14-05-2009, 19:04   

Kurde, nie dobrze. A masz auto zastępcze wrazie jakbyś naprawiał skrzynie ?? Ponieważ skoro sam nie wiesz zabardzo jak ( ja swojej również sam bym nie robił, bo to niestety nie wymiana rozrządu :D )to będzie trzeba komuś dać do naprawy - komuś kumatemu co robił juz skrzynie od 4x4.

[ Dodano: 14-05-2009, 21:30 ]
Właśnie Jacku wróciłem od kolesia co robi skrzynie. Ogólnie jest wstanie naprawić takową skrzynie bez problemu (juz kilka robił od Galanta) aleeeee............ robota jest czasochłonna no i kostowna (wstępnie powiedział mi coś koło 1tys zł) Ciekawiło mnie to,więc sie go wypytałem, wrazie jakby w mojej kiedyś tez coś walneło (odpukać)
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 15-05-2009, 21:52   

My żeśmy z tatkiem tez kilka już razy rokładali skrzynie z naszego gala, a nawet z 2 złożyliśmy jedną... :mrgreen: W białym galu był zaspawany mechanizm różnicowy między osiowy - znajduje sie w skrzyni - (bo komuś napęd tylni przeszkadzał) to tylko na części się nadała...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11148
Skąd: Radomsko
Wysłany: 15-05-2009, 23:31   

frost83 napisał/a:
(wstępnie powiedział mi coś koło 1tys zł)


To kwota,którą na tę chwilę nie dysponuję.Nie wiem co robić.
Da się jeździć,tylko nie ma płynności podczas zmiany biegów.
Nie przeszkadza to w normalnej jeździe,tylko jak chcę szybciej puścić
sprzęgło to puka,no i jeszcze jest to dziwne terkotanie podczas
dohamowywania.

mitsu_pl napisał/a:
My żeśmy z tatkiem tez kilka już razy rokładali skrzynie z naszego gala,


Czy istnieje możliwość wyregulowania luzu na dyfrze?

Mógłby ktoś zmierzyć luz koła

Pozdro. :)
_________________

 
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 16-05-2009, 11:13   

jacek11 napisał/a:
Czy istnieje możliwość wyregulowania luzu na dyfrze
z tego co wiem tam jak i w skrzyni reguluje sie podkładkami na łożyskach, więc ogólnie zabiek nie jest trudny tylko czasochłonny no i trzeba działać w pełnym skupieniu. Ja osobiście wole zrobić w Galu remont kompletny silnika niż grzebać w skrzyni.
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-05-2009, 11:54   

Ciekawi mnie sprawa tego remontu skrzyni z poprzedniego modelu Galanta 4x4 (taki mam). Na czym polega taki remont?
_________________

 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 22-05-2009, 12:51   

Serek napisał/a:
Na czym polega taki remont?
na 90% jeżeli skrzynia całkiem sie na części nie rozpadła, to wymiana łożysk i blaszek kontrujących luzy
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-05-2009, 13:19   

Nie, nie rozpadła się. Problem jest z trójką i wstecznym, jak zwykle w tym przypadku.
_________________

 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 03-04-2010, 20:13   

Ponieważ znów grzebie w skrzyni - zapasowej, to co nieco się powkleja i poopisuje, a Michał też grzebie w swojej to może się dorzuci jak naprawia się wsteczny.

CO do Ciebie Michale to mam dla Ciebie zadanie :) zmierzysz mi różnicowy w skrzyni tzn. chodzi o flansze bo potrzebny mi jest wymiar (część na drugim zdjęciu po prawej od skorupy skrzyni )

Jakby kogoś interesowało :) poniżej fotki skrzyni od E3xA vr-4





 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.