Carisma hamulce - serwo ? |
Autor |
Wiadomość |
casa [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2009, 11:56 Carisma hamulce - serwo ?
|
|
|
Witam, mam problem z hamulcami w mojej Cari. Wymienilem wczoraj tarcze oraz klocki (czytajac posty na tym forum zdecydowalem sie na fime ATE i, jak na razie, nie zaluje swojej decyzji) ale hamulec nadal nie jest taki jak powinien, tzn przy delikatnym nacisnieciu nie hamuje prawie wcale, dobrze hamuje dopiero jak przycisne pedal do konca i uzyje przy tym troche sily. Wydaje mi sie, ze wspomaganie nie dziala i stawiam na wymiane serwo. Co Wy o tym myslicie? Jesli serwo to czy do mojego auta pasuje z Cari z 99r? Znalazlem takie cos i wydaje mi sie, ze warto http://www.allegro.pl/ite..._8_gdi_99r.html (nowego nie kupie bo za drogo )
Pozdrawiam ! |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 27-02-2009, 13:05
|
|
|
wydaje mi się że nie tu problem leży bardziej podejrzewał bym pompkę, bądz zapowietrzony układ, sprawdź na wyłączonym silniku czy pedał przy delikatnym bardzo wciśnięciu (dosłownie jak "piórkiem") nie zapada ci się powoli w podłogę. |
|
|
|
 |
spooner [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2009, 18:59
|
|
|
jezeli wymienial tylko klocki i tarcze bez otwierania ukladu hamulcowego to nie mogl go zapowietrzyc |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 02-03-2009, 20:09
|
|
|
Zgadzam się ze spooner-em zapowietrzyć bez ingerencji w hydraulikę układu się nie da. Proponuję sprawdzić działanie hamulców na włączonym a następnie na wyłączonym silniku. Wtedy będziesz mógł sprawdzić czy serwo działa czy trzeba szukać gdzie indziej. Bo z tego co piszesz to prawdopodobnie twoje przypuszczenia są trafne ale zanim kupisz to sprawdź jak napisałem. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
casa [Usunięty]
|
Wysłany: 08-03-2009, 01:37
|
|
|
Nie ma zadnej roznicy podczas hamowania na odpalonym czy zgaszonym silniku. Czyli jednak serwo? W starej i nowej Cari serwo jest takie samo?
Dodam jeszcze, ze przy hamowaniu podnoszą mi się nieznacznie obroty silnika |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 09-03-2009, 20:18
|
|
|
Powiem szczerze że nie wiem czy serwo w cari przed i po lifcie jest takie samo. Nie zagłębiałem się w tym temacie. Jeżeli nie ma różnicy to znaczy że coś jest walnięte z układu podciśnieniowego który odpowiedzialny jest za wspomaganie hamulców. Do tych elementów zalicza się też serwo. Może też być walnięty jakiś zawór podciśnieniowy. Zapomniałem ci wcześniej napisać - a czy po uruchomieniu silnika słychać jakieś syczenie przy silniku a po wyłączeniu ustaje? Bo może być tak że układ podciśnieniowy się rozszczelnił i to może być przyczyną. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
casa [Usunięty]
|
Wysłany: 10-03-2009, 23:38
|
|
|
Dzieki za odpowiedz. Nie, nie slychac zadnego syczenia czy czegos podobnego. Kupie serwo, wymienie i dam znac czy pomoglo. Pozdrawiam ! |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 17-03-2009, 21:00
|
|
|
jak sprawdzić serwo jeśli na zgaszonym silniku naciśniesz kilka razy pedał wtedy będzie twardy pedał jeśli już to zrobisz wciśnij chamulec i odpal silnik jeśli pedał tobie opadnie to serwo sprawne. może tłoczków nie rozruszałeś prowadnic też nie będzie chamować i może coś uszkodzić Piotr |
|
|
|
 |
AnoniM79 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2009, 11:31
|
|
|
Witam.
Podepnę się pod temat.
Brat ma Cari 1.8 GDI '98. Poszukuje serwo do samochodu. Czy pasują z innej wersji silnikowej np. 1.6, 1.8 lub innego samochodu np. Space Runner'a?
Pzdr |
|
|
|
 |
maniak30
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,8 GDI GLX '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 177 Skąd: czestochowa
|
Wysłany: 23-05-2009, 15:46
|
|
|
Witam co do serwa to nie pasuje od 1,3 i 1,6 wiem bo szukałem a serwo mam do sprzedania. |
|
|
|
 |
|