Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Czujniki parkowania
Autor Wiadomość
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-05-2009, 11:56   

Ja zamontowałem sobie przed wczoraj STI-ga koszt 99zł, 4-ry czujki + wyświetlacz jak na razie za wiele doświadczeń nie mam, ale działa tak jak mówili

PS w papierowej instrukcji czujka A miała lecieć od lewej strony, a na obudowie centralki oznaczyli że idzie od prawej, poprawna jest wersja papierowa, inaczej przeszkoda po lewej stronie będzie pokazywana na wyświetlaczu jakby była z prawej
 
 
arekb 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 63
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-05-2009, 22:35   

Ja zamontowałem w listopadzie także czujniki STIG, ale bez zadnego wyswietlacza, tylko z beeperem( sygnałem dźwiekowym ). uważam, ze rezygnacja z wyswietlacza to był dobry pomysł. Zawsze jak cofam patrze normalnie w lusterka, a nie na jakies zbędne wyswietlacze. ( widzialem jak gostek kiedys mial w primerce dziure w zderzaku , bo patrzył tylko na fabryczna kamerkei ....) i Słucham jak pika... tylko trzeba oczywiscie z głową cofac, bo czujniki duzo pomagaja, ale myslenia nie zastąpia.
Podsumowujac: koszt 80pln, montaz 2 godzinki na spokojnie i powoli. beeper umiesciłem pod maskownica obok tylnego głosnika. Jakby co sluze porada
 
 
Sebek 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 GDI 2002 Eleg Autm
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 58
Skąd: Warszawa-Bielany
Wysłany: 24-05-2009, 13:19   

arekb napisał/a:
Ja zamontowałem w listopadzie także czujniki STIG, ale bez zadnego wyswietlacza, tylko z beeperem( sygnałem dźwiekowym ). uważam, ze rezygnacja z wyswietlacza to był dobry pomysł. Zawsze jak cofam patrze normalnie w lusterka, a nie na jakies zbędne wyswietlacze. ( widzialem jak gostek kiedys mial w primerce dziure w zderzaku , bo patrzył tylko na fabryczna kamerkei ....) i Słucham jak pika... tylko trzeba oczywiscie z głową cofac, bo czujniki duzo pomagaja, ale myslenia nie zastąpia.
Podsumowujac: koszt 80pln, montaz 2 godzinki na spokojnie i powoli. beeper umiesciłem pod maskownica obok tylnego głosnika. Jakby co sluze porada


A czy można takie czujniki zamontować na przód i na tył? :mrgreen:
Bo z tego co czytam to wszyscy montują jedynie z tyłu.
 
 
kosek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 158
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-05-2009, 13:33   

Sebek napisał/a:
A czy można takie czujniki zamontować na przód i na tył?


Jasne, że tak.
Większość montowanych czujników z tyłu jest z powodu ograniczonej widoczności.
Jedynym utrudnieniem może być sytuacja w przypadku bardzo "ciasnego" parkowania z czujnikami zamontowanymi z przodu i z tyłu. Może wówczas dojść do sytuacji, że jedne i drugie będą sygnalizować przeszkodę w tym samym czasie.

pozdr ;)
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-05-2009, 14:58   

arekb napisał/a:
Ja zamontowałem w listopadzie także czujniki STIG, ale bez zadnego wyswietlacza, tylko z beeperem( sygnałem dźwiekowym ). uważam, ze rezygnacja z wyswietlacza to był dobry pomysł Zawsze jak cofam patrze normalnie w lusterka, a nie na jakies zbędne wyswietlacze

po tym co napisałeś próbowałem tylko na biper, ale on już przy 40cm wyje ciągle, za 20 zł różnicy nie zamienił bym się na mój wyświetlacz, precyzyjne podawanie odległości na wyświetlaczu co 10cm umożliwia mi wykręcania na 3 w każdej najciaśniejszej dziurze
Sebek napisał/a:
A czy można takie czujniki zamontować na przód i na tył? :mrgreen:
Bo z tego co czytam to wszyscy montują jedynie z tyłu.

w stig-u taki zestaw kosztuje 159zł, ale do czego służą czujki z przodu :?: :lol:
 
 
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2009, 21:04   

Ja mam zainstalowane GoldenEye ośmiosensorowe, z wyświetlaczem w lusterku. I działają super.
mpoplaw napisał/a:
le do czego służą czujki z przodu :?:

Ja mam żonę, i ona dopiero wie do czego służą przednie ;) .
A na serio - naprawdę jak już są i przednie, to używa się je często...co nie zmienia faktu, że tylne używa się znacznie częściej.
Więc wg mnie, jeśli samochodem ma też jeździć kobieta - polecam 8 sensorów (nie ujmując oczywiście umiejętności w jeżdżeniu samochodem płci pięknej).
Pozdrawiam Mitsumaniaczki :)
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-07-2009, 11:20   

już wiem do czego służą czujki z przodu, są to wspomagacze dla osób prezydenckiego wzrostu, okazuje się że w cari dla takich osób widok do przodu jest równie zagmatwany jak do tyłu

PS moje czujki działają tak dobrze że przestałem nawet patrzeć do tyłu, sygnalizują nawet jak nagle przechodzień mi wyskoczy z tyłu
 
 
spooner
[Usunięty]

Wysłany: 31-07-2009, 15:12   

dziwne ze tak ufasz czujnikom, kiedys moga zawiesc i bedziesz mial tyl do klepania, albo zrobisz komus krzywde
 
 
Krogoth 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-08-2010, 11:25   

Zanim zamontujecie czujniki proponuję sprawdzić jakie napięcie idzie na lampy wsteczne, a jakiego wymagaja czujniki. (kostka pod lewym siedzeniem)
W mojej Cari było to 10,1v u kolegi 9,74v.
Moje czujniki niestety działaja kapryśnie właśnie przez zbyt niskie napięcie. Przy podaniu im 12v z zewnetrznego aku działają rewelacyjnie i mierzą do 2m podczas gdy podpiete pod autko od 1-0,75m... A czasem wcale.

Moje niestety mają zakres tolerancji 12-14v, kolegi 9-12v i działaja doskonale.

Taka przestroga :)
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 18-08-2010, 20:28   

z tym napięciem to dziwne bo wydawało mi się że 12v jest instalacja w samochodzie
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 18-08-2010, 20:59   

czasem gdzies ucieka na przewodach napiecie, powinno byc 12v i tyle
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Krogoth 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-08-2010, 19:59   

Proponuje zmierzyć :) Ja testowałem na Cari GDI "01, Cari 1,8 "97 , Corolla Wagon "03 i Mercedes E320 "00.

Z tych autek tylko merc miał 11,92v :)
 
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-08-2010, 06:50   

nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym napięciem :?:
przecież nikt nigdy nie będzie cofał na samym akumulatorze, biegu wstecznego używa się z definicji na pracującym silniku, a wtedy mamy tez pracujący alternator i napięcie samochodowej instalacji przynajmniej 13,5V

spadek napięcia poniżej 10V oznacza praktyczną śmierć dla akumulatora, albo mierzenie napięcia za jakimś dużym włączonym odbiornikiem prądu który ma dużą rezystancję i daje złudne wyniki

PS kiedyś w starym oplu miałem od alternatora 13,2V i problemy z akumulatorem, po zmianie szczotek węglowych i paska klinowego wróciło do normy czyli 13,8V
 
 
Krogoth 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-08-2010, 15:36   

Wszystko się zgadza i mimo że na aku just ponad 14v to na lampy wraz idzie znacznie mniej :)
 
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-08-2010, 17:37   

sprawdziłem u siebie, na włączonym silniku na tylnych lampach cofania miałem 12,21V

może u was styki zaśniedziały i dają duży opór, więc taki relatywnie duży spadek napięcia :?:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.